Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä narsistivanhemman tapaamisesta sukujuhlissa?

Vierailija
09.07.2017 |

Otsikossa kysymys. Tiedossa on siis pienehköt sukujuhlat, joihin osallistuminen välttämätöntä. Välini narsistivanhempaani olen jonkin aikaa sitten katkaissut, emmekä ole olleet sen jälkeen tekemisissä. Hänkin on siis kyseisiin sukujuhliin osallistumassa, joten tulemme törmäämään siellä. Miten selvitä tästä kohtaamisesta? Ja koska juhlat ovat pienet, ahdistaa tilanne jo etukäteen melkoisesti. Koko narsismiasian käsittely päässäni on vielä kesken, joten en todellakaan tätä vanhempaani haluaisi tavata. Nyt se on kuitenkin välttämätöntä. Ahdistaa suuresti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut kohteliaasti kuin vieraalle. Seurustelet tiiviisti muiden sukulaisten kanssa.

Vierailija
2/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojele itseäsi, se on pääasia. jätä tarvittaessa juhlat väliin, tai laadi suunnitelma eri tilanteita varten. niin tai näin, pärjäät. 

voimia kohtalotoveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut kohteliaasti kuin vieraalle. Seurustelet tiiviisti muiden sukulaisten kanssa.

juuri näin, ja ei tarvitse puhua ollenkaan hänelle jos ei ole mitään sanottavaa.

Vierailija
4/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät menemättä. Ei ole olemassa yhtäkään sukujuhlaa, johon on pakko osallistua.

Kaltaisesi hakevat kärsimystä ja keksivät omassa päässään, että on pakko tehdä jotain. Lopeta tuollainen ja aloita elämä.

Vierailija
5/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet muuna ajankohtana tai kohtelet kuin ilmaa.

T. Narsistiäidin tytär

Vierailija
6/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et noteeraa kyseistä ihmistä tai hänen puheitaan. Itse olen päässyt tietoisesti yli vastaavasta. Alitajuiset vauriot ovat sitten vaikeampi juttu. Itse aloin puhumaan narsistisen isäni juttujen päälle, aivan kuin en kuulisi häntä ollenkaan. Tärkeintä  on olla oma aikuinen itsensä eikä takautua lapseksi.

Vierailija
7/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet juhlat tämän narsistivanhemman takia olen jo väliin jättänyt, joten tällä kertaa aion mennä (kyseessä minulle tärkeiden ihmisten tärkeä juhla). Suunnitelmissani oli, etten noteeraa narsistia millään lailla, en halua edes tervehtiä. Ei ole mikään "pakko" edes tervehtiä, eikö niin.

Tällä hetkellä narsismiasian käsittely päässäni on tosiaan kesken. Nyt on alkanut mieltäni vallata katkeruuden tunne narsistivanhempaani kohtaan - tunne, jolta toivoin välttyväni. Jonkin verran tunnen myös ihan vihaa. Ehkä suurin kysymys nyt onkin, että miten selviän siitä tunnereaktiosta, jonka kohtaaminen saattaa aiheuttaa. Kokemuksia tai ajatuksia?

Ap

8/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelet kontaktia sujuvasti mahdollisuuksien mukaan ja jos kontakti syntyy niin vaan toteat että et ole enää osa elämääni koska olet tominut minua ja muita kohtaa väärin. Voitko jättää minut välittömästi rauhaan.

Vierailija
9/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdet juhlat tämän narsistivanhemman takia olen jo väliin jättänyt, joten tällä kertaa aion mennä (kyseessä minulle tärkeiden ihmisten tärkeä juhla). Suunnitelmissani oli, etten noteeraa narsistia millään lailla, en halua edes tervehtiä. Ei ole mikään "pakko" edes tervehtiä, eikö niin.

Tällä hetkellä narsismiasian käsittely päässäni on tosiaan kesken. Nyt on alkanut mieltäni vallata katkeruuden tunne narsistivanhempaani kohtaan - tunne, jolta toivoin välttyväni. Jonkin verran tunnen myös ihan vihaa. Ehkä suurin kysymys nyt onkin, että miten selviän siitä tunnereaktiosta, jonka kohtaaminen saattaa aiheuttaa. Kokemuksia tai ajatuksia?

Ap

Tietävätkö muut läsnäolijat, mitä hän on tehnyt? Etkö saa siitä voimaa?

Vierailija
10/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että hän aluksi on itsekin samoin, ettei ole huomaavinaan mutta parin tunnin päästä piikittelee ja hakee reaktiota. Valmistaudu siihen.

Vierailija
11/15 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tietävätkö muut läsnäolijat, mitä hän on tehnyt? Etkö saa siitä voimaa?

Samaa ajattelin - olisiko paikalla joku, joka tietää tilnateen ja voisi olla tukenasi?

Vierailija
12/15 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla on ihmisiä, jotka tietävät asioiden laidan. Keskityn siis heidän kanssaan seurusteluun ja koitan kestää.

AP

Vierailija
13/15 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en menisi, mistään syystä. Oma isäni on onneksi jo kuollut, oman käden kautta. Ymmärsi viimeisenä tekonaan parantaa maailmaa.

Vierailija
14/15 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat narsistit ei tunne myötätuntoa. Kyseessä on jonkinlainen vika. Vaikka nlp:n keinoin, kuvittele tuolle "epäihmiselle" jonkinlainen eläinnaamari päähän. Kuvittele hänet härskiksi silliksi. Kuvittele hänet tekojensa perusteella, tyhjä ihmisenkuori joka vain pyörii ja ääntelee. Mitä vain mielikuvissasi keksit. Tärkeintä ettet provosoidu vaikka sitä ne juuri haluaa. Psyykkaa itsesi niin että suhtaudut häneen kuten hän muihin: että hän on vain jonkinlainen esine.

Vierailija
15/15 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä noteeraa millään tavalla, jos tulee sinulle henk.koht. Puhumaan, sano, ettet halua kuunella/keskustella ja mene muiden kanssa juttelemaan. Kauhea tilanne, mutta klaaraat sen kyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi