Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsesta pappi? :(

Vierailija
09.07.2017 |

Hävettäisikö, jos lapsesi ilmoittaisi aikovansa pyrkiä teologiseen ja ryhtyä papiksi? Itse jouduin tällaiseen tilanteeseen äkkiarvaamatta ja todella hävettää! Lapsi haluaa ryhtyä ammattivalehtelijaksi, samanlaiseksi kuin selvänäkijät, homeopaatit ja netissä petoksia tehtailevat nigerialaiset. En katkaise häneen välejäni, mutta sulattelua asia vaatii. En aiemmin edes tiennyt, että hän on noin tosissaan kristillisyytensä kanssa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
2/8 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen kirkolla töissä ja tuo päätös olisi minulle todella mieluinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävettäisi. Lapseni saavat ja ovat saaneet (nyt nuoria aikuisia) valita oman elämänpolkunsa. Korkeintaan sydämessäni toivon, että kaikki menee hyvin, ja ovat onnellisia.

Vierailija
4/8 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
5/8 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
6/8 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävettäsi. - Sen sijaan saattaisi jollei hävettää, niin ainakin kovasti harmittamaan, jollei vanhempani osaisia antaa arvoa minun arvomaailmalleni ja valinnoilleni. - Ei pappeudessa tai teologiseen pyrkimisessä ole mitään rikollista, tai muutoin tuomittavaa. - Niin ja kai tiesit, että Suomessa teologisessassa tiedekunnassa opiskelevista ei kaikista tule pappeja, eikä suinkaan kaikki siellä opiskelevat ole kristittyjä, eikä opintojen myötä tule kristityiksi. 

Vierailija
7/8 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää lapsellesi, ettet iloitse hänen menestyksestään ja tue häntä elämänsä tärkeässä päätöksessä. Lapsesi tulkitsee tilanteen niin, ettet vanhempana rakastakaan häntä ehdoitta, etkä hyväksy.

Häpeään on siis aihetta lapsellasi.

Luulisi, että häpeään olisi suurempi aihe, jos lapsi olisi valinnut esim. ns. rikoksen polut. Sellaistakin tapahtuu...

Vierailija
8/8 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se ois ihanaa <3