"Hurja muutos: Rebecca, 33, lopetti päivittäisen pizzan syömisen ja laihtui kolmanneksen painostaan"
http://m.iltalehti.fi/laihdutus/201707092200254315_lh.shtml Paljonpa taas vaati laihduttaminen. Joka kerta hämmästyy näitä laihdutusjuttuja lukiessa mitä moskaa ihmiset ovat ylipäänsä aiemmin syöneet.
Kommentit (25)
terveystäti kirjoitti:
Eniten jutussa ihmetyttää miten n.+80kg voi olla kokoa 38? Suhteellisen lööperiä koko juttu
Häh? Olen 176 cm/77 kg ja olen kokoa 38. Mitä omituista tuossa koossa muka on? Ei 38 ole mikään pieni vaatekoko.
Entä jos ei syö päivittäin pitsaa (munkkeja/pullaa/sipsiä/kaljaa/lisää oma pöljä oletuksesi siitä mitä läski tekee väärin)?
Oisko sellasille joku yhtä "idioottivarma" laihdutusvinkki? Mielellää ihan konkreettinen sen kuluta enemmän ku syöt-horinan sijasta, se kun ei vielä kerro yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei syö päivittäin pitsaa (munkkeja/pullaa/sipsiä/kaljaa/lisää oma pöljä oletuksesi siitä mitä läski tekee väärin)?
Oisko sellasille joku yhtä "idioottivarma" laihdutusvinkki? Mielellää ihan konkreettinen sen kuluta enemmän ku syöt-horinan sijasta, se kun ei vielä kerro yhtään mitään.
Mitenkä paljon konkreettisempaa ja simppelimpää ohjetta voi edes olla? Kaltaisesi asennevammainen laiskimus ei tule laihtumaan millään konstilla. Kädestäkö pitäisi jonkun pitää? Netissä on sen verran laihdutustietoutta, että jos et sieltä itsellesi sopivaa löydä niin vika löytyy peilistä. Mene nyt vaikka 10km lenkille päivittäin ja muuta ruokavaliosi.
Vierailija kirjoitti:
terveystäti kirjoitti:
Eniten jutussa ihmetyttää miten n.+80kg voi olla kokoa 38? Suhteellisen lööperiä koko juttu
Häh? Olen 176 cm/77 kg ja olen kokoa 38. Mitä omituista tuossa koossa muka on? Ei 38 ole mikään pieni vaatekoko.
Hoikkakin voi käyttää 38 kokoa jos on esim. isot rinnat tai muuten vain pitkä. Vaatekoko ei kerro paljoakaan esim. ruumiinrakenteesta tai painosta ja myös eri vaateketjuilla on eri käsitykset siitä minkä kokoinen mikäkin koko on. Australian 38 saattaa olla hieman eri kuin täällä vaikkapa GinaTricotin 38. Välillä huomaa että vierekkäiset ketjutkin ovat eri mieltä siitä mikä on M ja mikä XS. Sekin on otettava huomioon, että kaksi samankokoista ihmistä saattaa valita eri koot; toinen yhtä pienemmän koska pitää istuvasta ja muotoja hivelevästä ja toinen yhtä väljemmän koon, ja sanoo silti sen olevan juuri sopiva. Molemmat ovat siis oikeasti kokoa 38 vaikka toinen käyttäisikin kokoa 36 ja toinen kokoa 40. Jos olet 176cm pitkä ja käytät kokoa 38 kuulostat hoikalta, et suinkaan isolta. Mutta jos on vaikka 150cm ja A-kuppi, voi koko 38 ollakin jo muuten sirorakenteiselle ihmiselle jo aika iso.
Usein ihmiset tuijottavat liikaa pelkkiä numeroita ja lukemia vaikka paras mittari löytyy peilistä, joskus toki myös mittanauhasta. Joku voi urheilun aloitettuaan saada pari kiloa lisää (lihasta), vaikka peilistä löytyy pienempi ja kiinteämpi nainen ja vaatteet mahtuu paremmin päälle. Ja sitten on tietysti myös niitä, jotka yrittävät selittää selkeää ylipainoaan muka pelkällä lihasmassalla... Ei nämä ole niin mustavalkoisia asioita, älkää siis erehtykö määrittelemään itseänne pelkkien numeroiden perusteella. :)
Mua ärsyttää nämä uutisoinnit myös. "Liisa lopetti alkoholin käytön ja laihtui 25 kiloa", "Reetta lopetti pikaruoan syömisen ja laihtui niin ja niin paljon". - Tulisipa kerrankin jotain järkevää. Itse en syö juuri mitään ja leipäkin jää lanteille. Pohdituttaa vaan, että missä olisivat järkevät painonpudotusvinkit. Moskaa en syö, mutta mikään ei myöskään katoa. Tosin painan jo valmiiksi vähemmän kuin jutun pizza-daami hoikistuneena...