Lapsi itkee hoitoon jätettäessä.
Onko ihan normaalia, kokemuksia? Loppuuko itkeminen?
Hoitajan mukaan itku loppuu nopeasti kun lähden. Taidan seuraavalla kerralla jäädä oven taakse kuuntelemaan.
Hoitopaikassa vain 3 lasta. Pitäisi olla kaikki hyvin.
Lapseni 1v3kk, ollut hoidossa melkein 2 kk.
Hoidossa vain 3 päivää viikosta.
Minulla todella kurja mieli.
Kommentit (11)
Reipas hoitoontuominen on kaikista paras ja lapsi oppii kyllä siihen että äiti tulee VARMASTI hakemaan päivän päätteeksi..
Tee viemistilanteesta mukava.. (Mitähän kivaa tätillä tänään tehdään jne..)
eräs pph
että jään oven taakse. Ajattelin sillä itselleni mielenrauhaa. Kun noin pieni ei vielä voi sanoa, jos jokin onkin hoidossa vialla :(
Voi että on kurja mieli.
Mun hoitolapseni oli 1v 2kk kun aloitimme hoitosuhteen. Hänkin itki pari ekaa kuukautta aamuisin mutta se loppui sitten. Se on usein niin että itku loppuu kun äiti/isä poistuu ja päivän touhut alkavat.
meidän tyttö juoksee iloissaan aina hoitotädin luo, ei tosiaan jää itkemään perääni. Että ei KAIKKI itke.
Mutta on normaalia varmaan.
Lapset lopettaa itkun pian kun unohtavat miksi itkevät. Varmasti hänellä on mukavaa hoidossa. Vanhemmilla vaan on taipumus tuohon ja sit monet tekee niin että palaavat vielä sanomaan hei ja sit itku alkaa uudestaan.
Mun poika ei aina edes sano hei ku jätän sen hoitoon kohta 2.v ni tekee aina mieli palata ja sanoo et hei äiti lähtee nyt. Aivan kuin odottaisin et hän huomioi ja rupee itkeen, mitä en tietenkään tietoisesti halua.
oli 1v5kk kun meni päiväkotiin. Meillä tyttö on kuitekin täyttä viikkoa päiväkodissa eli varmaan senkin takia sopeutui aika (yllättävänkin) äkkiä (lapseni luonteen tuntien). Hoitajien kanssa juttelin ja he sanoivat että hyvin on sopeutunut, itku loppui aina heti kun lähdin. Ja että jollain lapsella oli hoitoonjäämisitkua jatkunut pari kuukautta... Yksilöllistä.
Ja miks ei sais?? Omasta lapsestahan on kyse. Mä olin kuule ite tosi tarkka hoitajista ja arvioin niitä minkä kerkesin. Sit tietty kotona mietin et ei nyt kukaan ole täydellinen jne. Mä vein omani hoitoon 10kk ikäsenä ja tuntu tosi pahalta. Mietin kans et onkohan hänelä kivaa vai onko surullinen ja et onko varmasti hoito hyvää jne. IHan hyvä ap et kysyt ja purat tuntojasi. Se auttaa. Mä ainakin oon niin empaattinen ja välittävä et ymmärrän mitä tarkoitat.
Ja tosi mukavaa, että lapsi on vain kolme päivää viikossa hoidossa! Hienoa, jos voit vielä jatkaakin niin.
Eiköhän se itku vähene ajan mittaan. Ja ei mielestäni hätää, jos vain tuon erohetken itku. Koeta itse pysyä rauhallisena, pirteänä ja iloisena. Pusit, halit ja vilkutukset hoitakaa rivakasti, ettet pitkitä erohetkeä.
Voimia! Raskasta on jättää itkevä lapsi!
Ennemmin pelkään, jos en osaakaan lukea lastani, ja hän on jotenkin onneton hoidossa. Ei se välttämättä johdu hoitajasta.
On toki ihanaa, että on pienessä paikassa ja vain osan viikosta :)
Kai tästä rauhoitun. Ja jospa ne itkut tosiaan loppuvat kohta.
Ap, se on ihan normaalia eroitkua pikkulapsella. Täytyykín yhtäkkiä jättää äiti ja olla vieraan hoivissa. Yhtään taaperoa en muista nähneeni joka ei olis enemmän tai vähemmän itkenyt kun aloittaa hoidon.
Äiti kertoi kuinka minut vietiin päiväkotiin ollessani 2v ja kuulemma alkuun huusin. Kuitenkin asiat olivat hyvin ja totuin.
Tosi moni lapsista tekee niin.