Vauvanvaatteiden säästäminen
Säästättekö muistoksi vauvanvaatteita? Osaako joku sanoa, että säilyykö trikoo pitkiä aikoja, esim. kaksikymmentä vuotta vai meneekö jousto-ominaisuudet pilalle?
Kommentit (11)
Mulla on kaikki säästössä. Lähinnä siksi, etten ole satavarma tuleeko uutta vauvaa vielä. Jos ei tule, niin laitan suurimman osan eteenpäin ja säästän vain muutamat suosikit muistoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästättekö muistoksi vauvanvaatteita? Osaako joku sanoa, että säilyykö trikoo pitkiä aikoja, esim. kaksikymmentä vuotta vai meneekö jousto-ominaisuudet pilalle?
Vain muutaman tärkeimmän vaatteen olen säästänyt per lapsi, muistoksi. Muu säästäminen ei ole järkevää.
Noin varmaan pitäisi tehdä! Tuntuu vaan, että niistä on niin vaikeaa luopua. Varsinkin niistä pienimmistä. Tuli vaan mieleen, että kun melkein kaikki vaatteet ovat juhlavaatteita lukuun ottamatta trikoisia, niin mahtaako ne olla enää kunnossa sitten joskus pitkän ajan kuluttua. Onko täällä ketään tekstiilialan asiantuntijaa, joka osaisia kertoa trikookankaan säilyvyydestä?
Minulla on äitiysavustuslaatikollinen 90-luvun alun vauvanvaatteita aarteena. Äitiysavustuspakkaus otettiin vain esikoiselle, osaa vaatteista ovat käytäneet kaikki kolme lasta, osa on kuopuksen lahjana saamia. Ne kolmen lapsen käyttämät ovat pääosin Kalajoen Rautiossa vaatteita valmistaneen suomalaisen lastenvaatetehtaan vaatteita. En tiedä, toimiiko yritys vielä. Sillä on merkitystä, miten hyviä vaatteet alunperin ovat.
Säästettiin tasan niin kauan kuin oli mahdollista että perheeseen tulee vauva. Sen jälkeen on säästynyt kastemekko, kaikkien ensimmäiset kengät ja joitakin potkupukuja jotek on nukeilla käytössä
Lapseni 2v käyttää joitakin minun 30v sitten käyttämiäni äitini itsetehtyjä vaatteita.. Paremmin ne ovat kestäneet kuin jotkut nykyajan hm:n rätit.. :)
Vierailija kirjoitti:
Lapseni 2v käyttää joitakin minun 30v sitten käyttämiäni äitini itsetehtyjä vaatteita.. Paremmin ne ovat kestäneet kuin jotkut nykyajan hm:n rätit.. :)
Mitä materiaalia nuo vaatteet ovat? Kiinnostuksesta kyselen, että mikä materiaali kestää :)
Kuminauhat tahtoo hapertua ainakin 10 vuodessa.
Minä meinaan säilöä max äitiyspakkauslaatikollisen vaatteita per lapsi. Eli ne rakkaimmat ja samaan laatikkoon pitää mahtua myös ne säilytettävät lelut
Riippuu varmaan siitä paljonko on säilytys tiloja. Olisin itsekkin säilyttänyt, mutta asunto 60m2 kaksio 4 henkeä varastoja yksi kellarikoppi. Ei paljon ylimääräistä mukana kuletella.
Kyllähän ihmisillä on käytössäkin 90-luvun alun trikoovaatteita ja collegeita, eli pesevät ja kuluttavat. Eiköhän ne jemmassa säily hyvin sen 30 vuotta, kuminauhat tietysti voi hapetus mutta harvassa vauvanvaatteessa kai on kuminauhoja?
Vain muutaman tärkeimmän vaatteen olen säästänyt per lapsi, muistoksi. Muu säästäminen ei ole järkevää.