Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvanvaatteiden säästäminen

Vierailija
08.07.2017 |

Säästättekö muistoksi vauvanvaatteita? Osaako joku sanoa, että säilyykö trikoo pitkiä aikoja, esim. kaksikymmentä vuotta vai meneekö jousto-ominaisuudet pilalle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästättekö muistoksi vauvanvaatteita? Osaako joku sanoa, että säilyykö trikoo pitkiä aikoja, esim. kaksikymmentä vuotta vai meneekö jousto-ominaisuudet pilalle?

Vain muutaman tärkeimmän vaatteen olen säästänyt per lapsi, muistoksi. Muu säästäminen ei ole järkevää.

Vierailija
2/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki säästössä. Lähinnä siksi, etten ole satavarma tuleeko uutta vauvaa vielä. Jos ei tule, niin laitan suurimman osan eteenpäin ja säästän vain muutamat suosikit muistoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain muutaman tärkeimmän vaatteen olen säästänyt per lapsi, muistoksi. Muu säästäminen ei ole järkevää.

Noin varmaan pitäisi tehdä! Tuntuu vaan, että niistä on niin vaikeaa luopua. Varsinkin niistä pienimmistä. Tuli vaan mieleen, että kun melkein kaikki vaatteet ovat juhlavaatteita lukuun ottamatta trikoisia, niin mahtaako ne olla enää kunnossa sitten joskus pitkän ajan kuluttua. Onko täällä ketään tekstiilialan asiantuntijaa, joka osaisia kertoa trikookankaan säilyvyydestä?

Vierailija
4/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äitiysavustuslaatikollinen 90-luvun alun vauvanvaatteita aarteena. Äitiysavustuspakkaus otettiin vain esikoiselle, osaa vaatteista ovat käytäneet kaikki kolme lasta, osa on kuopuksen lahjana saamia. Ne kolmen lapsen käyttämät ovat pääosin  Kalajoen Rautiossa vaatteita valmistaneen  suomalaisen lastenvaatetehtaan vaatteita. En tiedä, toimiiko yritys vielä. Sillä on merkitystä, miten hyviä vaatteet alunperin ovat.

Vierailija
5/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästettiin tasan niin kauan kuin oli mahdollista että perheeseen tulee vauva. Sen jälkeen on säästynyt kastemekko, kaikkien ensimmäiset kengät ja joitakin potkupukuja jotek on nukeilla käytössä

Vierailija
6/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 2v käyttää joitakin minun 30v sitten käyttämiäni äitini itsetehtyjä vaatteita.. Paremmin ne ovat kestäneet kuin jotkut nykyajan hm:n rätit.. :)

Vierailija
7/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni 2v käyttää joitakin minun 30v sitten käyttämiäni äitini itsetehtyjä vaatteita.. Paremmin ne ovat kestäneet kuin jotkut nykyajan hm:n rätit.. :)

Mitä materiaalia nuo vaatteet ovat? Kiinnostuksesta kyselen, että mikä materiaali kestää :)

Vierailija
8/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuminauhat tahtoo hapertua ainakin 10 vuodessa.

Vierailija
9/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinaan säilöä max äitiyspakkauslaatikollisen vaatteita per lapsi. Eli ne rakkaimmat ja samaan laatikkoon pitää mahtua myös ne säilytettävät lelut

Vierailija
10/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä paljonko on säilytys tiloja. Olisin itsekkin säilyttänyt, mutta asunto 60m2 kaksio 4 henkeä varastoja yksi kellarikoppi. Ei paljon ylimääräistä mukana kuletella.

Vierailija
11/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmisillä on käytössäkin 90-luvun alun trikoovaatteita ja collegeita, eli pesevät ja kuluttavat. Eiköhän ne jemmassa säily hyvin sen 30 vuotta, kuminauhat tietysti voi hapetus mutta harvassa vauvanvaatteessa kai on kuminauhoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä