Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys vegetaristeille ja vegaaneille

Vierailija
08.07.2017 |

Missä vihannekset ja perunat kasvaa? Ja millä aineilla niitä lannoitetaan? Onks se vaan niin että ne kasvaa jossain pellossa vegaanimullassa? Sadevesi vähän kastelee kerran viikossa?

Olisi kiva tietää mistä ruoka on peräisin ja miten sitä oikein kasvatetaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin tähän keskusteluun vahingossa, niin on pakko vastata. Itsehän oon syönyt lihaa koko elämäni ja ne vihannekset ja kasvikset ovat olleet lautasella vain jos on jaksanut tehdä sitä salaattia, eli harvoin. Jossain vaiheessa päädyin syömään muutaman viikon kasvisruokaa ja huomasin niin ison eron omassa hyvinvoinnissa ja energiatasossa että päätin jatkaa. Pikku hiljaa menty kohti vegaaniutta. Mun mielestä on aika surullista että tietämättömät ihmiset naureskelee vegaaneille/kasvissyöjille, kun siitä ruokavaliosta hyötyy ihan kaikki.

Netistä löytyy niin paljon tietoa vegaaniudesta ja siitä miksi ihmiset päätyy harjoittamaan sitä. On todella ärsyttävää, miten jotkut tekevät näitä "kjähkjäh nytpä ol pistävä alotus ja olovikolomosta ja makkaroo suuhun kjäh ;),,," aloituksia. Mikäli sulla on netflix niin katso sieltä cowspiracy, what the health, fat sick and nearly dead, forks over knives jne. 

Ymmärrän hyvin miksi kasvisruokavalio ärsyttää. En olisi itsekään voinut vielä vuosi sitten kuvitellakaan että päätyisin moista harjoittamaan. Se vaan johtui siitä etten tiennyt mitä suuhuni laitoin. Ei minua aikaisemmin totta puhuen liiemmin kiinnostanut koko asia, ostin sitä mitä oli aina ollut tapana ostaa. Mun mielestä on ihan ok käyttää lihaa, maitoa, munia, kunhan ihminen tietää mitkä vaikutukset niiden käytöllä on omaan terveyteen, ympäristöön ja eläimiin. 

Ok, sinä voit hyvin kun syöt niinkuin syöt. Suurin osa ihmisistä kuitenkin voi vielä paremmin kun syö lajilleen sopivaa ravintoa.

Vierailija
22/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh... enpä olisi uskonut että tästäkin av-röllykkämahamammat saavat hirveän sodan aikaiseksi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut yhtään järkevää vastausta sille miksi vegaanit ja vegetaristit eivät kieltäydy eläimen kakalla lannoitettujen vilja- ja kasvistuotteiden syönnistä. Nythän he ovat osallisia tuotantoeläinten riistoon siinä missä normaalit ihmiset.... :)

Vierailija
24/24 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvaa tehotuotetun eläimen kakassa, mutta miksi vegetaristit ja vegaanit sitten syövät tällaista moskaa? :) 

Ravinto on välttämätön paha selviytymisen kannalta

Räyhäätte siitä miten liha on tehotuotetusta saastuttavasta eläimestä peräisin, mutta syötte sitten itse tehotuotetun eläimen paskalla kasvatettuja vihanneksia, perunaa ja viljatuotteita. Onpa kaksinaamaista touhua!!!! :D 

Merilevä on hyvä lannoite.

Onko sillä nyt niin väliä, vaikka olisi käytetty jotain eläinperäistä lannoitetta. Komposti on hyvää lannoitetta. Sitähän tulee kotitarveviljelijälle, jolla on komposti.

Aloittaja voisi pitää huolen omasta ravinnostaan ja antaa kasvisruokailijoiden olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän