Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja parisuhdeongelmaan

Vierailija
08.07.2017 |

Mulla on ihan takki tyhjä. Kaikki päällisin puolin hyvin, mutta mieheni ei kiinnosta minua seksuaalisesti, intohimo puuttuu täysin. Seksistä riitelemme. Olen miettinyt eroa noin puolisen vuotta aika aktiivisesti.

Läheisyys on kadonnut pikku hiljaa -emme ymmärrä enää toisiamme. Mies kaipaa minua, minä en miestäni. Puoliso tuntuu kylmältä ja tunteettomalta, sängyssä pitäisi olla kuitenkin seksiä ja lämpöä.

Lapsia on, töissä käymme, velkaa vähän enää, iältämme olemme nelikymppisiä.

Erotako vai odottaako vaan päivää parempaa? Tylsäksi, kuivaksi ja harmaaksi elämä näin menee.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siihen jokin syy että miehesi ei kiinnosta sinua seksuaalisesti? Eikö hän kiinnostanut alunperinkään vai onko halut vain häipyneeti ilman syytä? Esim. minun haluni menivät siitä syystä että koin työnjakomme epäreiluksi. 

Vierailija
2/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit vielä hetken? Erolla saat nykyisen elämäsi nopeasti solmuun, mutta paluuta ei välttämättä ole. Seuraavassa miehessä on taas uusi "valuvika".

Voisitko löytää uutta mielenkiintoa mieheesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Alunperinkään mieheni ei ole minua seksuaalisesti paljon kiinnostanut. Koin ja koen hänet turvalliseksi, nyt tuntuu että enemmän sellaiseksi tsemppariksi ja isähahmoksi. Seksi on rullannut miehen ehdoilla ja sitä on ollut tarpeeksi ja pitkään. Olemme olleet naimisissa 16 vuotta.

Minä olen nyt myöntänyt itselleni, että en halua miestäni ja vaan mekaanisesti suoritan seksiä. Toki mies on tämän huomannut, olemme asiasta jutelleet. Olen itse pettynyt, kun tajusin ettei mieheni viehätä minua seksuaalisesti yhtään. Ja mies on pettynyt minuun.

Seksi ahdistaa todella paljon ja sen puute tietysti myös. Voin mekaanisesti "panna", mutta haluttomuuteni paistaa niin pahasti läpi, ettei mies halua sellaista seksiä. En minäkään.

Ap

Vierailija
4/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en tee mitään hätiköityä. Pohdin tarkkaan kyllä. Mietin vain kuinka kauan tällaista jaksaa? "Valuvika" voi tosiaan oll seuraavassakin.

Itsessäni on tietysti problematiikkaa Itsenäistyn nelikymppisenä, niin näin siinä voi käydä. En halua sekoittaa elämääni, mietin vain, kuinka rakkaudettomassa liitossa voi elää. Lapset saavat myös todella kauhean mallin parisuhteesta - kylmänviileän mallin.

Ap

Vierailija
5/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ajatuksia?

Onko kohtuutonta toivoa itselleen tasapainoista rakkaussuhdetta?

Ap

Vierailija
6/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotta on pitkä aika harkita eroa, jos ajatus pyörii yhä mielessäsi, uskon sen olevan oikea vaihtoehto.

Vierailija
7/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää ajatuksia?

Onko kohtuutonta toivoa itselleen tasapainoista rakkaussuhdetta?

Ap

Ei se kohtuutonta ole. Ei tosin mitenkään varmaa, että koskaan löytääkään tasapainoista rakkaussuhdetta, vaikka lähtee. Tilanteesi on varmaan aika yleinenkin nelikymppisten keskuudessa. Jotkut pettävät tuossa vaiheessa ja ajavat avioliittonsa karille sillä tavalla. Jotkut eroavat ja etsivät uuden kumppanin. Jotkut jatkavat vanhassa liitossa, joka hyvällä tuurilla lähtee vielä uuteen nousuun.

Vierailija
8/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. On kyllä todella hankalaa pohtia eroa: se olisi radikaalein tekoni ikinä. Juuri kukaan ei aavistaisi, kuinka tunneköyhää meillä kotona puolison kanssa on. Ulospäin näytämme toimivalta, iloiselta porukalta. Jotenkin hirveän ristiriitaista ja tavallaan kyllä kaksinaamaistakin.

Lisää palautetta saa antaa.

Ap

Vierailija
9/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 kriisi. Menee ohi. Älä tee mitään typerää, vaan anna ajan kulua. Tunteet tasoittuu kyllä (ahdistus ym jota epäilemättä nyt tilanteessaso tunnet)

Mut seksuaaliterapeutti vois olla fiksu juttu. Tai ihan perheneuvoja. Usein se on kiinni ihan jostain muusta kuin mitä itse luulisi, se haluttomuus.

Jos sitä eroajatusta mielesään pyörittää, ei ainakaan muuhun johda, kuin eroon.

Kokeilepa tietoisesti ajatella kauniisti miehestäsi eron miettimisen sijaan.

Osta kauniita alusvaatteita itsellesi, virittäydy siis itse.

Tutustu mieheesi uudelleen, ja saatat löytääkin kipinän!

Korvien välistä naisen halut on kiinni. Samoin orgasmi. Jos ei keskity siihen, mitä tekee, ei tapahdu mitään..

Kokeilkaa tantraa.

Tehkää kaikkenne, ja jos tilanne ei muutu vaikkapa 2 vuoden sisällä, ota sitten se ero.

16 vuotta on pitkä aika. Ei sitä kannata heittää hukkaan ennen kuin on kaikkensa yrittänyt.

Käy muuten lääkärissä myös ja kerro haluttomuudesta. Ethän käytä hormoneja?

Vierailija
10/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet noin pitkään vain "suorittanut" seksiä.? Jos päädyit alunperin miehesi kanssa yhteen vääristä syistä, esim. pelkkä turvallisuudentunne, niin nyt kärsit seurauksista.. eikö teillä ollut mitään "kemiaa" kun aloitte seurustella,

Vierailija
11/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä puoli vuotta on taas aika vähän! Elämässä tulee kriisejä, vaiheita, muutoksia, kasvunpaikkoja. Ne eivät ole nopeita prosesseja vaan saattavat kestää kauan.

Kuinka tärkeää seksi on ylipäätään sinulle? Kokeilkaa tantraa. Miksi et tunne vetoa mieheesi? Mikä kohta hänessä on epäviehättävä?

Vierailija
12/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mirena, en kyllä usko että se on vienyt halujani. Toki olen sitäkin pohtinut. En vaan syty miehestäni enää.

Neljänkympin kriisi on kyllä karmea, kolmenkympin ei ollut mitään tähän verrattuna. Harmillista minulle, että itsenäistyminen ja omat ajatukset elämästä puhkeavat vasta nyt. Terapeuttiin mieheni ei usko, olemme keskustelleet asiasta.

Vaarana tässä on tietysti että ihastun vakavasti ulkopuoliseen ja hylkään mieheni.

Ap

Vierailija
13/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Oletko koskaan saanut orgasmia? Se on aika helppo opetella itse ja opettaa sitten miestä. Mielenkiinto seksiin nousee melko paljon ;)

Vierailija
14/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mirena, en kyllä usko että se on vienyt halujani. Toki olen sitäkin pohtinut. En vaan syty miehestäni enää.

Neljänkympin kriisi on kyllä karmea, kolmenkympin ei ollut mitään tähän verrattuna. Harmillista minulle, että itsenäistyminen ja omat ajatukset elämästä puhkeavat vasta nyt. Terapeuttiin mieheni ei usko, olemme keskustelleet asiasta.

Vaarana tässä on tietysti että ihastun vakavasti ulkopuoliseen ja hylkään mieheni.

Ap

No mirenassa on hormoneja. Minulle ei sopinut se kuten ei muutkaan. Ja aiemmin sopi, mutta ikä kun tuli yli 35, joku muuttui.

Halut hävisi ja tuli kaikkea pientä.

Kierukka pois, kohtu pois tai sterilisaatio..

Vierailija
15/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etsitkö oikeutusta pettämiseen?

Vierailija
16/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minun ei vaan tee mieli koskettaa. En nauti hänen koskettamisestaan. Kaipaan toisinaan lohduttavaa syliä ja vahvaa otetta, mutta niitä en mieheltäni saa.

Ap

Vierailija
17/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin myös ammattiapua ja toisaalta myös tiedon hankintaa aiheesta muutenkin. Esim Osmo Kontulan kirja Happy End voisi tuoda uusia ajatuksia. Noin pitkää suhdetta olisi sääli lopettaa tällaisen takia. Toisaalta puolen vuoden miettiminen ei ole tuottanut sulla mitään ratkaisuja, siksi niihin kannattaisi etsiä apua muualta.

Vierailija
18/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vaatisi myös paljon keskustelua miehesi kanssa. Jos ette koskettele tai ole muutenkaan fyysisesti läheisiä toistenne kanssa, niin miten seksikään voisi toimia. Arkisilla pienillä kosketuksilla on iso merkitys. Toinen ei voi tietää mikä sytyttää jos siitä ei kerro. Tai millaista kosketusta kaipaa.

Vierailija
19/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla mirena vei halut kokonaan. Ehdottomasti kokeile poistaa kierukka heti. Joku muu ehkäisy (ei hormoneja) tilalle. Kokeile vähintään 2-3 kk.

Vierailija
20/40 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän hyviä kysymyksiä teillä. Ja ajatuksia herättäviä.

Alunperinkään en ole himoinnut miestäni. En joskus ajatellut, että se edes voisi koitua ongelmaksi. Korn nyt itseni hirveän lapselliseksi ja keskeneräiseksi, kun olen ollut niin sinisilmäinen, että turvallisuudentunne on pelkästään riittänyt.

Voi olla että haen oikeutusta pettämiselle tällä. Tavallaan antaisin itselleni luvan kokeilla jotain muuta. Haluaisin kokeilla, onko minusta intohimoa jäljellä. Olen kuitenkin viehättävä, sopusuhtainen ja sosiaalinen nainen, että kysyntää voisi olla. Nämä ovat tällaisia radikaaleja ajatuksiani.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä