Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erota AA nimisestä uskonlahkosta siten, että tajuaisivat jättää rauhaan?

Vierailija
08.07.2017 |

Neljä vuotta sitten kävin heidän seuroissaan muutaman kerran ja olen elellyt siitä asti täysin raittiina. Vieläkin olen heille "meikäläinen" ja minulle tullaan heidän edustajien toimestaan kadulla (pieni paikkakunta) ehdottelemaan, kuinka minun pitäisi kiitollisuuden nimissä tulla käyttämään minulle varattu puheenvuoro heidän kokouksiinsa. Röyhkein ehdotus oli, että minun pitäisi etsiä käsiini 16 vuotta puistoissa juonut henkilö ja pitää hänelle (raitistava) puhe, koska minä osaan puhua(!)...

Pääseekö näistä lahkolaisista eroon muuten kuin maastamuuton tai kuoleman kautta..??

PS Kaunan tunteesta älkää jauhako...

N 38

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit Areenalla®?

Vierailija
2/6 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä olet kiittämätön. Raittius ja keinojen ymmärtäminen, joilla siihen pääsee, on niin arvokas lahja, että sitä tulisi jakaa. Yleisestikin omasta hyvästään tulisi jakaa. Eikö muka tuntuisi hienolta olla avuksi muiden raittiuspäätöksessä?

Ei, en ole itse AA:lainen tai edes alkoholisti, mutta olen koko ikäni yrittänyt auttaa ihmisiä päihdeongelmissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se oikeaa raittiutta, että vaihtaa viinakset korkeampaan voimaan, jota pitää käydä päivittäin (jotkut jopa useita keroja) palvomassa? Ja jos jää kertakaan väliin, niin se on juomaan lähtö justiinsa... (Kuten kävi entiselle ryyppykaverilleni, joka oli ryhmänsä ulkopalaverissa ainoana makkaranpaistotaitoisena hoitamassa grilliä ja jätti puheenvuoronsa väliin ja joutui juomaan.)

Vierailija
4/6 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi erota liikkeestä mitenkään. Yhden kerran kun astut kynnyksen yli, niin olet ikuisesti heidän omaisuuttaan ja sinusta jauhetaan vielä kuolemasikin jälkeen. Itse vierailin satunnaisesti puolisen vuotta ja lopetin käymisen, niin innokkaimmat kävivät huutelemassa parvekkeeni alla ennen palaveriä vielä puoli vuotta tämän jälkeen...

M 42

Vierailija
5/6 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinä olet kiittämätön. Raittius ja keinojen ymmärtäminen, joilla siihen pääsee, on niin arvokas lahja, että sitä tulisi jakaa. Yleisestikin omasta hyvästään tulisi jakaa. Eikö muka tuntuisi hienolta olla avuksi muiden raittiuspäätöksessä?

Ei, en ole itse AA:lainen tai edes alkoholisti, mutta olen koko ikäni yrittänyt auttaa ihmisiä päihdeongelmissaan.

Jos joku on lähtenyt, niin hänen pitäisi antaa mennä. Olkoonkin arvokkaasti päässyt eroon alkoholista, ei ihmisiä voi pakottaa saarnaamiseen.

Vierailija
6/6 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä miten pääsisit eroon, mutta onnittelut sinulle raitistumisen johdosta!

Auttaisiko, jos sanot heille että sori vaan mutta pelkään lipsahtavani entisiin tapoihini jos tapaan teitä, kun virittyy niin mieleen muistot niistä ajoista.