Eikö ole valtava epäkohta kirkon opeissa nykyaikana kun Jumala on MIES? Miksei kukaan vaadi asiaan muutosta?
Luulis että kaikki uskovaiset feministit olis sankoin joukoin kaduilla tän asian takia?
Kommentit (38)
Jumala on luonut miehen ja naisen ja heidän sukupuolielimensä. Hänessä on kaikki sukupuolet. Hän tietää kaiken miehisyydestä ja naiseudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan, kun miettii, miten sadistinen Jumala on Raamatun mukaan.
Aivan. Tuo sadistinäkökohta itseasiassa paljastaa Jumalan olevan nainen.
Mielestäni jumala ei ole sen paremmin mies kuin nainenkaan, mutta olenhan uskonnoton pakana. Wikipedian mukaan olen oikeassa: https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_of_God
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Naispappeus on hyväksytty Raamatun vastaisesti kuten myös otettu vakavasti naisen keksimä helluntailaisuus. Mutta feminismi ei ole vielä ottanut vakavasti esim.sitä, että poikien ympärileikkauksia tehdään vähintään kolme kertaa enemmän kuin tyttöjen ja muita asioita.
Mielenkiintoista miten länsimaisen sivilisaation perustana toimiva kirkko on tehnyt noin radikaaleja myönnytyksiä, mutta maallinen tasa-arvo onkin naisten ja tyttöjen etuoikeuksia ja huolenpitoa.
Mikä ihmeen naisten keksimä helluntailaisuus? Mies sitä oli perustamassa.
Jumala on mies ja taivaassa on myös Äiti, Jumalan vaimo. Ihmiset ovat heidän lapsiaan ja olemme kotoisin taivaasta, isä- ja äitijumalan luota. Meidät lähetettiin tänne maan päälle samaan fyysinen ruumis ja oppimaan erottamaan hyvä pahasta oman kokemuksen kautta. Jeesus on myös jumalan lapsi, meidän vanhin veljemme joka uhrasi itsensä mahdollistaakseen myös meidän pelastuksemme. Olemme siis jumalallista sukua ja meidän on mahdollista kirjaimellisesti "periä taivaan valtakunta" Jumalan lapsina ja perillisinä.
Jokaisen tavoitteena on palata takaisin taivaan kotiin Kristuksen sovituksen avulla.
T. Mormoni
http://www.mormonit.fi/
Vierailija kirjoitti:
En usko että Jumalalla on sukupuolta. Jumala ei ole ihmisen kaltainen olento, vaan jotain muuta. T. Teologiaopiskelija.
Eikö raamatussa ole "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä..."? Eli raamatun mukaan jumala on ihmisen kaltainen olento.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala ole mies. Huonosti tunnet kirkon opin. Se, että sanotaan iskai, ei loppuviimeksi tarkoita Jumalan olevan miehen. Se vain on tulkittu niin, virheellisesti.
Todisteet?
Vierailija kirjoitti:
Ei J-mala ole mies, hän on sukupuoleton. Häntä vain kutsutaan miehisillä nimityksillä, mutta ei hän ole mies. Hän loi miehen ja naisen omaksi kuvakseen. Hän on sekä mies että nainen samanaikaisesti, mutta samalla ei kumpikaan.
Jumala loi miehen kuvakseen. Nainen luotiin vasta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että Jumalalla on sukupuolta. Jumala ei ole ihmisen kaltainen olento, vaan jotain muuta. T. Teologiaopiskelija.
Eikö raamatussa ole "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä..."? Eli raamatun mukaan jumala on ihmisen kaltainen olento.
Nainen on tehty miehen kylkiluusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti olisin halunnut kuulla miten teologiaopiskelija perustelee uskomuksena kun raamatun alussa on jo tuo "kuvaksemme" lause.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti olisin halunnut kuulla miten teologiaopiskelija perustelee uskomuksena kun raamatun alussa on jo tuo "kuvaksemme" lause.
Johanneksen evankeliumissa ainakin sanotaan: Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Mutta mutta --- jos neitsyt Maria tuli raskaaksi ja synnytti "Jumalan pojan", niin kyllähän se viittaisi siihen että Jumala on isä eli mieshenkilö.
Toisaalta jos uskon monien yllä esittämään käsitykseen että Jumala ei ole mies, sittenhän Jeesus on syntynyt koeputkihedelmöityksellä luovutetusta siittiöstä kenties lesboperheeseen?
Toisaalta mielenkiintoista on että Eevahan oli vasta Aatamin vaimo numero kaksi. Ennen häntä oli vaimo numero yksi eli Lilith,
Lilith luotiin samaan aikaan samasta aineesta kuin Aatami. Se oli vain Eeva joka luotiin "alamaisesti" Aatamin kylkiluusta. Eeva siis luotiin jo orjaksi miehelle.
Lilith ei suostunut alistumaan Aatamille ja lähti Paratiisista eli tuli bänät. Lilith lähti omille teilleen, mutta juutalaiset ovat sen jälkeen puhuneet hänestä demonina. Eli Lilith rupesi feministiksi ja sai sitten huonoa PR:ää eronsa jälkeen. Jumalan oli pakko luoda kiltti, alistuva Eeva ettei Aatami olisi vetänyt herneitä nenään.
Klassinen parisuhdedraama siis AV-tyyliin: Eeva valittaa edelleen että miehen ex-vaimo on tosi hirveä ja toisessa viestissä ihmettelee kun mies ei tee kotitöitä vaan Eeva-ressu saa tehdä kaiken.
Minä pelkään Jumalaa.
Tämä Raamatun kohta sai minuun terveen Jumalan pelon.
21. Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22. Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
23. Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
24. Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
25. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
26. Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
27. Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
28. Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
29. Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
30. Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
31. Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
32. Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
33. eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
34. Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
35. Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."
-Matt. 18
Englannin käännös jakeet 32-35:
32 “Then the master called the servant in. ‘You wicked servant,’ he said, ‘I canceled all that debt of yours because you begged me to. 33 Shouldn’t you have had mercy on your fellow servant just as I had on you?’ 34 In anger his master handed him over to the jailers to be tortured, until he should pay back all he owed.
35 “This is how my heavenly Father will treat each of you unless you forgive your brother or sister from your heart.”
Shabbath Shalom! Tänään on lepopäivä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen evankeliumissa ainakin sanotaan: Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Kannattaa ensin lukea mitä edellinen lainaa ennen kuin ryntää pätemään.
Jumala on henkiolento niinkuin enkelitkin.Joka uskoo ymmärtää ja joka kieltää uskon ei ymmärrä.Usko tuo rauhan ja toivon että me ihmiset muuttuisimme lähimmäisiämme ja maailmaa rakastaviksi uskovaisiksi koska ilman uskoa olemme tyhjiä sieluja.Rukoilen usein iltaisin ja päivisinkin ajatuksissani vaikka ulkoilessani tai ruokakaupassa käydessäni ja kiitän Jumalaa siitä miten paljon minulla on kaikkea hyvää tapahtunut elämässäni kuin myös vastoinkäymisiä,koska uskon että kaikella on merkityksensä.Olen aivan tavallinen pulliainen enkä luokittele itseäni mihkään porvariin,duunariin,hippiin tai hihhuliin vaan vanhemmiten olen oppinut arvostamaan päiviä ja vuosia joita minulle on siunaantunut ja en voisi mistään olla niin kiitollinen kuin tästä.
Feministisiskoni ainakin otti asian niin raskaasti, että hänelle ajatus jumalasta miehenä taisi olla keskeisiä syitä jättää kristinusko.
Olet saanut typeerään kysymykseesi monis hyviä vastauksia. Nyt voit jatka elämääsi hyvillä mielin. Voit uskoa tai olla uskomatta, niinkuin itse koet. Mutta sinun ei jatkossa tarvitse vaivata pientä päätäsi (joka tuntuu käyvän hieman vajaalla) näillä asioilla. Elä ja anna toisten elää, ei ole muiden tavat uskoa sinulta pois.
Terv. uskovainen jota joskus jaksaa huvittaa nämä, mutta tänä aamunna lähinnä kyllästyttää.