Miehen alkoholinkäyttö lasten seurassa
Haluaisin nyt mielipiteitä meidän tilanteesta ja rehellisiä vastauksia kuinka paljon alkoholia käytetään muissa lapsiperheissä.
Meillä siis 2 lasta: 3-vuotias ja 8kk. Mun mielestä, kun lapset ovat hereillä niin alkoholia voi ottaa maksimissaan muutaman annoksen, mieluiten ei ollenkaan. En haluaisi, että lapseni joutuvat näkemään humalaisia. Miehen mielestä taas on ihan ok ottaa "pari bisseä" rentoutuakseen, vaikka lapset ovatkin vielä hereillä. Ja tämä "pari bisseä" tarkoittaa siis aina vähintään 7 annosta usein 10-12 annosta.
Itse olen siis aina aivan selvinpäin, joten lapsilla on kyllä selväkin hoitaja, mutta olenko kohtuuton kun vaadin, että mieskin ottaisi ne bissensä vasta kun lapset ovat menneet nukkumaan, tai vielä mielummin ei ottaisi ollenkaan kotona?
Kommentit (3)
Noh pienen lapsen vanhempana ja reippaasti alkoholia käyttäneen tyttärenä, olen miehelleni sanonut, että meillä ei lasten nähden oteta alkoholia. Jossain perheissä voi onnistua, että otetaan muutama olut tai viinilasi, mutta ei omalla miehelläni, joten lapsen aikana ei alkoholia käytetä (yhden saunaoluen saa ottaa ja toisen kun lapsi on mennyt nukkumaan).
Voit itse miettiä millaisen lapsuuden haluat lapsellesi antaa. Itse harjoittelen koko ajan henkilökohtaisten rajojen asettamista, joista osa on samalla vanhemmuuden rajoja. Kaikesta ei voi aina joustaa ja miehellä on myös yhtälainen vastuu lasten lapsuuden luomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Noh pienen lapsen vanhempana ja reippaasti alkoholia käyttäneen tyttärenä, olen miehelleni sanonut, että meillä ei lasten nähden oteta alkoholia. Jossain perheissä voi onnistua, että otetaan muutama olut tai viinilasi, mutta ei omalla miehelläni, joten lapsen aikana ei alkoholia käytetä (yhden saunaoluen saa ottaa ja toisen kun lapsi on mennyt nukkumaan).
Voit itse miettiä millaisen lapsuuden haluat lapsellesi antaa. Itse harjoittelen koko ajan henkilökohtaisten rajojen asettamista, joista osa on samalla vanhemmuuden rajoja. Kaikesta ei voi aina joustaa ja miehellä on myös yhtälainen vastuu lasten lapsuuden luomisesta.
Sehän tässä onkin hankalaa, kun tiedän, että haluan antaa lapsilleni lapsuuden, missä heidän ei tarvitsisi aikuisten kännäilyä nähdä. Ongelma onkin, miten saa myös miehen tajuamaan sen. Mies on muuten erittäin hyvä isä ja viettää lasten kanssa paljon aikaa. Eli haluaisin löytää muun vaihtoehdon kuin eron...
-ap
Jätä se sika!