Mitä "vanhoja" kosmetiikkatuotteita on yhä markkinoilla?
Kuten Linna-shampoo, Erittäin hieno suomalainen, Rexona-palasaippua, Illodin-suuvesi, Vitalis, Nivea Creme sinisessä peltirasiassa...
Kertokaa myös jotain muistoja ko. tuotteista, haluan fiilistellä :)
Kommentit (53)
Miten vanhoja etsitään? Mä olen käyttänyt Erisan puhdistusgeeliä jo yli 15 vuotta, se on tuotteelle kai pitkä elinkaari nykyään
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhoja etsitään? Mä olen käyttänyt Erisan puhdistusgeeliä jo yli 15 vuotta, se on tuotteelle kai pitkä elinkaari nykyään
No sanotaan vaikka >10 vuotta vanhoja :) Ajattelin jos jollakulla olisi muistoja joistain teini-iän ensimmäisistä meikkikokeiluista, lempparihajuvesistä jne.
AP
Elisabeth Arden 8hour cream taitaa olla aika vanha tuote. Ihan paras huulirasva
Eau de Cologne 4711.
Ei tosin löydy enää suomalaisista peruskaupoista Tokmannista Stockmanniin mutta on kuitenkin olemassa. Ostan ulkomailta.
Hellä Mietonen shampoo tuli takaisin. Punkeropullo on symppis. Alkoi ihan hymyilyttää.
Maybellinen Great Lash -ripsari jo vuodesta 1971. Käykö tämä? :)
Parfyymeistä Nina Riccin L'air du temps.
Se oli mun eka hajuveteni joskus nelisenkymmentä vuotta sitten. Ei se tainnut silloinkaan olla mikään uutuus. Äitini oli kemikalikaupassa töissä ja oli hyvin perehtynyt mm. hajusteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanotaan vaikka >10 vuotta vanhoja :) Ajattelin jos jollakulla olisi muistoja joistain teini-iän ensimmäisistä meikkikokeiluista, lempparihajuvesistä jne.
AP
Yves Rocherilta löytyy yhä ala-asteen hajuveteni Clea :) En voi käyttää sitä enää ollenkaan, mutta ostin pullon nostalgiamielessä kaappiin.
Sitten on tietysti paljon merkittäviä hajuvesiä, jotka ovat todella vanhoja. Harmi vain että koostumuksia on paljon muuteltu, esim. Guerlainin Mitsouko, Chamade.
Blistex-huulirasvaa (purkissa) olen käyttänyt 20 vuotta ainakin.
Tulisipa se XZ turkoosi palloshampookin ja Breck, mutta ennenkaikkea purkkapinkki Bluten kukkaisshampoo. Sen ihanaa tuoksua kaipaan vieläkin, mutta anteeksi ! Meni aivan ot. Nyt pitikin kertoa vielä olemassa olevista, kauan suosiossa olleista lemppareista.
"Saunasaippua", onko se oikealta nimeltään Sun Light? Vihreä ja perinteinen.
Mäntysuopa
Imperial Leather -saippua
Marseille-saippua, se iso ja epäkäytännöllinen möhkäle. Vähän kuin Hellä Mietonen!
Anais anais -hajuvettä näkyy olevan yhä kaupoissa. Sitä sai jo 70-luvulla.
Ihanaa, kiitos :) Lisää vaan vielä!
- AP
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa se XZ turkoosi palloshampookin ja Breck, mutta ennenkaikkea purkkapinkki Bluten kukkaisshampoo. Sen ihanaa tuoksua kaipaan vieläkin, mutta anteeksi ! Meni aivan ot. Nyt pitikin kertoa vielä olemassa olevista, kauan suosiossa olleista lemppareista.
Mä ostaisin heti jos kauppoihin palautuisi 80-luvun Jane Hellen -sampoot. Mistään ei jäänyt niin ihana tuoksu hiuksiin.
Kumma muuten etteivät firmat tuo enemmän näitä retrotuotteita takaisin, tai vaikka sen suuntaisia. Luulisi isoista ikäluokista löytyvän ostajia.
Vierailija kirjoitti:
"Saunasaippua", onko se oikealta nimeltään Sun Light? Vihreä ja perinteinen.
Mäntysuopa
Imperial Leather -saippua
Imperial Leather oli tosi luksusta 1970-luvulla:D
Nostan