Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ LOKAMAATUSKAT, perjantaipileet¤¤¤

31.03.2006 |

Huomenta vaan kaikille.

..Käyn välillä keittää kupposen kuumaa, kaffea...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti vaan pyrähdän, tänään on siivouspäivä ja muutakin mukavaa ohjelmaa..

Ihan ensin kiitos teille, jotka niitä Jumbon hintoja kerroitte! :) Kävinkin eilen siellä Cittarissa kun tungin itseni ja tytön mun vanhempien autokyytiin mukaan. Tuli samalla mieleen, että niiltähän mä ehkä saisin autoa lainaan päivällä sit kun ne treffit joskus on. Liikutaan tosi paljon bussillakin, mut onhan toi Jumbo vähän " syrjässä" jos julkisilla kulkee..

Ja salaisista paheista on sanottava, että nyt kun en enää röökaa, niin LAISKUUS on ehdottomasti mun suurin pahe! Eikä niin salainen.. Joskus on todella vaikeeta saada ittensä liikkeelle (lenkille, uimaan ym.) tai alottaa jotain " projektia" , niinku just tää siivous.. Tykkään kyllä liikkua ja joskus jopa siivota(!), mutta se alottaminen on niin niin niiiin tuskallista...

Sitten vielä suuret sympatiat niille, joiden vauvat valvottavat! Meillä väännettiin viime yönä niin tiukkaa torttua, että tyttö rauhottui vasta aamuyöstä kun sai viimein lastin tulemaan. Ja sitten heräsikin kiekumaan 6.30... Tyttö oli siis itse unessa lähes koko yön, mutta voi tätä äiteetä kun ponkasin sen sata kertaa tikkana pystyyn tuttia laittamaan. Haaauuukootuuus...

E-karjalalle myös voimia ja kärsivällisyyttä! Ikävä juttu sen talonne kanssa, mutta toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin!

No niin, typy heräs torkuiltaan.. Mukavaa perjantaipäivää kaikille, palaan jos riennoiltani ehdin!

Pähkis - kohta tiukasti imurin varressa.. plääh!

Vierailija
2/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokamaatuskat vallan harrastaakin tätä pikaiseen pinoutumista, hih..

Oonkin sitte enemmän romuna ku eilen kuvittelin..Aamu kun valkeni, niin selkis, että oon täräyttäny tai venähdyttänyt siinä kaatumisessa myös vasmemman olkapään, ja käden nostelu ym. on hankalaa ja tekee kipeetä:o(..Jos oisin töissä, taitaisin mennä lekuriin, mutta eipä ny oo vastaavaa hyötyä sinne mennä, kun lapset on hoidettava joka tapauksessa ja särkylääkkeitä en viitsi alkaa napsimaan...

Onnea nuorimmillekin lokakuisille, jotka tänään täyttävät 5kk! Ja huomisestahan alkaakin sitten puolivuotisbileiden aika!

Hansu kyseli noita vellijuttuja:mä oon niin laiska, että ostan vellit valmiina..Porkkana-perunavelliä on tuttelilla niissä 2 dl:n tetroissa ja sitte myös olin näkevinäni jauheenakin vastaavan. Puuroa en oo vielä maistattanu, mutta eka puurojauhepaketti nököttää kaapissa, ja on justiin iitä vauvoijen kalliita.. Luulen, että meillä tuli ne eiliset ilmavaivat ja vatsanväänteet ruusunmarja-riisivellistä, joten annanpa pienen vatsan levätä viljoista pari päivää...

Pasteijat kerkesin tossa paistaa, ja nyt anoppia ootellaan kylään..En oo parhaimmillani kyllä seurusteluun, mutta onneksi tekeekin yleensä vain pikavisiitin.

Meilläkin ukko lähtee tänään " radalle" , kun on työkaverinsa läksiäiset..Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, kotiutuu noin hesarin kanssa samaan aikaan kaameella kolinalla ja ryminällä ja huominen päivä meneekin sohvan nurkassa haisten:o).No, harvoinhan tuo käy missään, mutta se seuraava päivä aina potuttaa, kun ei siitä ole muuhun kuin makaamaan ja huokailemaan.. Ittellä ei semmosta mahista kyllä ois, että sais kankkusta päivän potea, sikäli jos siihen joskus aihetta ois...Aamulla vain ylös ja päivän touhuihin..Ehkäpä siinäkin on yksi syy siihen, ettei paljon baarit kutsu.

Meillä ravaa tänään enemmänkin porukkaa, kun vietellään jo tänään niitä 6-vuotis-syntsiä.(Hansulle muuten kiitokset onnitteluista, perille meni!).Sunnuntaina käypi vielä yksi kummeista, mutta sitten seuraavat bileet onkin toukokuussa..Meillä on semmoinen tilanne, että perheessämme vietetään syntsät huhtikuusta marraskuuhun! Siis 8 kuuta peräkkäin..Aiemmin oli paha väli, kun lokakuussa ei ollut juhlijaa, mutta sekin asia järjestyi Milon myötä:o).

Milo haistattaa taas pitkät tuolta lattialta, ja se on silloin mentävä..Heipat..

Koitan ehtiä vielä toistamiseen, mutta saa nähdä, kuinka onnistuu..

Huitsin hauskaa viikonlopun alkua!

Truutteli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh taas tätä yötä...poika nukkui levottomasti, onneksi söi vasta 0530. Mutta ennen sitä kävin laittamassa tuttia suuhun ja korjaamassa asentoa vaikka huru många gånger.

- milloinkas yleensä voi ottaa nuo kirjat pinniksen päädyn alta pois?

Meillä käytetään puurojauhetta, ja ei kovin hyvin kyllä puuro viime viikkoina pojalle maistunut. Mitä tilalle? Jotain uutta puuroa kait täytyy kokeilla. Ostin pari purkkia sitä peruna-porkkanavelliä eilen, missäs välissä velliä annetaan yleensä? Aamuisin, iltaisin? Sorry nää ' tyhmät' kysymykset.

Täällä käännyttiin eilen nyt sitten myös toisenkin kyljen kautta vatsalleen. Mutta taitaa olla jäänyt unholaan heti kun näyttää tuossa menevän sen ' osaavan' kyljen kautta jatkuvasti.

Voi jiiisus joo tuota keliä eilen, sitä sohjon määrää. Kiva oli työnnellä vaunuja...asioilta kotiintulo kesti huomattavasti kauemmin kuin normaalisti. Pistää miettimään viittiikö tänään lähteä lainkaan ulos. Tosin siinä saa hyvän hien itselle pintaan ja kerättyä liikuntapisteitä.

Jaahans, täytyy tästä ruveta miettimään viikonlopun ruokalistaa jotta kauppaan olisi helpompi mennä.

Ai niin, sain veljen perheeltä viisi Teletappi videota (heillä lapset jo kasvaneet niistä ulos...), milloinkas lapset niistä yleensä alkaa kiinnostua?

Ja jos joku tarttee kakkosvideonauhurin meiltä saa halvalla, vanha mutta toimii. Meille tarpeeton.

Perjantaita!

Vierailija
4/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkä kaffe hetki, kiva kiva.

Tytsy vielä nukkumassa, joten vietämpä lopun laatuajan tietsikan parissa, täällä pinossa.

Voi taivahan talikynttilät kun säikähdin että katto tulee alas, mutta lumi/jää se vain oli, Piti ihan hypätä metri koneelta poipäin kun tää on tässä ikkunan vieressä. No oisko tuo ihme ollu jos ois sisälle asti yltäny kun noita " kattotuoleja" ei oo, tai siis ne sahattu poikki. Taas kuuluu uhkaavaa ryminää. Pitää vissiin kypärä laittaa päähän kun ulos lähtee, kiitos vinkistä Truutta (kirjottelit tovi aikasemmi, muistelisin).

Niihän tuo ois siivous päivä edessä, mutta katsotaan hoksittaako. Jos vaikka alkais laatikoita pakkaamaan..={

Tyttö, Anni maisteli tänää vettä ekakertaa, hikkaan, oli vissii aika oudon makuista kun irvistytti.

Nyt taidan kipaista postin hakuun, tais pimukii jo äännähdellä..

Päivänjatkoja..

Vierailija
5/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä äidin riemua, Tyttö kääntyy jo vatsalta takaisin selälleen.. Pyörii kuin väkkärä..Jihhuuu..

Tuli sitten postin mukana Älvsbytalojen esite, onko teillä kellään tämmöstä taloa, onko tutuilla, ootteko kuullu näistä hyvää/pahaa ?

Joo eihän tämä talo palsta ole, mutta kokemuksia kaivattais nyt, ettei taaaaasss mene mönkään...

Tyttö huuteleekin jo syötävää... siijuu

Vierailija
6/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla suomi24.fi keskusteluissa, koti ja rakentaminen, talopaketit... siellä puhutaan paljonki Älvsby-taloista vaikka osa täyttä sontaa mutta hyviä ja huonoja puolia löytyy ainakin sieltä...

Vierailija
7/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis taasen perjantai. :) Ja saunailtaa ootellessa.. tänään en kyllä ota varmaan huurteista koskapa säästän sen huomiseksi kun mennään ex-duunikaverin kanssa käymään olusilla ja ehkä syömässäkin jotain. :)

romi: Jos teille maistuu se perunaporkkanavelli niin meiltä saat avaamattoman sellasen jauhepakkauksen. Mä en sitä enää jaksa antaa kun noi oikeet soseet uppoo jo niin hyvin.

hansu: juu, en mä huolissani tuosta painon kehityksestä ole, sitä vaan meinasin että sen verran vähän oli painoa kuitenkin tullut että noi yösyönnitkin ovat tulleet ihan tarpeeseen ja pitää yrittää alkaa antaa enemmän ruokaa päivisin jos niistä haluaa joskus eroon..

Nyt ollaan herätty taas monta yötä peräkkäin 3 tunnin välein syömään ja sen lisäksi aamuyöstä heräillään muutenkin vähän väliä kiekumaan niin alkaa olla täälläkin voimat aika loppu..

Alkaa tulee jo sellaisia ajatuksia et entä jos tää jatkuukin vielä vuosia...(!) Kiva mennä duuniin sit tämmösten öiden jälkeen... Alkaa vähän usko jo menee siihen että joskus sais vielä nukuttua kokonaisen yön. :/

K@tju: Vautsi, tiellä liikutaan jo! :) Mua alkaa aina naurattaa kun mä luen noitten pikkusten liikkumisen alottelusta, se on varmasti haskaa katseltavaa kun pikkuset hylkeet viipottaa pitkin lattiaa! :D Sitä odotellessa.. :)

Truutta: Voi pärse, ikävää tuollanen, tästä hommasta kun ei tosiaan saikkua saa... :( Toivottavasti kolotukset ja jomotukset paranee pian! Sun täytyy ottaa illalla se munkin huurteinen, kipuun ja särkyyn. :)

Nyt täytyy lähtee laittaa pyykkejä, palailen myöhemmin kommentoimaan unohtuneita ja ... ooooh, aurinko alkaa paistamaan! :)niin ja vähän muitakin varmaan..

-Mari-

Vierailija
8/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kävi siis ihan jumpasta kun tuolla ulkona tunnin vaunuja lykki, hyvähyvä. Ja aurinkokin alkoi paistamaan, tosin ei enään.

Kiitos MARI, katotaan miten se velli maistuu, että missä vaiheessa sitä kokeillaan.

Nyt on sitten alkaneet ' ruokataistelut' . Ensin huudetaan kamalaa nälkää ja sitten kun tuttipullo olisi tarjolla niin ruvetaan murisemaan ja työntämään sitä kielellä pois suusta. Välillä tuntuu ettei poika syö tarpeeksi, mutta onneksi ollaan pysytty kuitenkin suositellun maito/vellimäärän sisällä joka päivä.

Pitäisi saada nuo pojan kiljunnat/juttelut puhelimen soittoääneksi. Tosin tämänhetkinen malli ei taida ottaa sellaisia nauhoituksia vastaan. Mutta jippii, synttärit/hääpäivä toukokuussa ja on vähän lupailtu uutta puhelinta synttärilahjaksi/hääpäivälahjaksi....nykyisessä kun akku kestää tasan kaksi päivää.

Truutta, otahan nyt rauhallisesti!

Jotta ihmiset eivät kyllästyisi saman ihmisen kirjoituksiin taidan sammuttaa koneen tältä päivältä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
9/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin morjenstaa vanhaa koulukaveria siellä ROMI:lla päin ja kyllä tuolla paikoitellen tosiaan sitä sohjoa riitti. Aikas hikisenä piti sitten kyläilemään mennä....

Nyt pimu nukkuu, toivonmukan vielä hetken aikaa että mamma saa vähän huilata..

Meidänkin iskä lähtee tänään viettää isukkien iltaa, oli kuulemma kaveritkin saaneet vapaa illan niin pitihän hänenkin sitten saada.. no huomenna on mun vuoro. :)

Huomenna olis tulossa aamupäivästä jo vieraita, pitäis kai vähän siivota mutta ei kyllä millään jaksais.. noh, ehtiihän sitä vielä aamullakin.

Täytyy kait alkaa laittaa koirille ruokaa, jospas mä palailisin taas illalla jupisemaan näitä mun turhaakin turhempia juttujani.. ;)

Pitäkäähän pinoa pydessä!

-Mari-

Vierailija
10/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa otsake, tuli vain mielee. Ei vissiin enää osaa itekkää puhua kun kuuntelee noita tytsyn kiljahuksii, lässytyksii sun muuta mukavaa.

Kyllä se vaan on nii hauska seurata tytön liikkumisia, nyt rupiaa jo vatallaan nostamaan toista jalkaa ylös päin, nii lattiaa vasten. Näiköhä ois tosiaa liikkelle lähössä, näyttää ainakin siltä, halu ois kova.

Mikä lie noita miehii tänää vie eteenpäin, meilläkin mies on tod.näk. lähössä rientoihin. No sallittakoon se " tämän kerran" .

Meillä onkin ollu touhukas päivä tänään, kaupoilla on juostu, tarjousten perässä, kaveri kävi kyläilee miehensä ja lapsosensa kanssa. Hänen miehensä on rak.ins. ja tarkoitushan oli että kattoopi hiukan tätä torppaa, taivasteli asiaa. On kuulemma muitakin rakenteelisia vikoja. Voi käämi..={

Mänempä nyt poksauttamaan saunan tulelle jotta pääsee lämmittelemään...tais tytsykii herätä...Palajan

Vierailija
11/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuraa? Eihän pileet ole mitään ilman teitä! :D

Niistä velleistä kyseltiin:

Meillä syödään vaan ihan tavallista kaurapuuroa, jota sitten blandaan maidolla ja soseilla välillä tuhdimmaksi ja välillä vellimmäksi..

Tuntuu että pimu syö paremmin sellasta tuhdimpaa ruokaa, ei sottakaan niin paljoa kuin ihan litkut (esim., kaupan ruokasoseet) on yleensä pitkin naamaa. :/

Mä olen ainakin käsittänyt et immeiset antaa velliä yleensä iltasin mut kaipa se on makuasia...

romi kyseli myös sängynpäädyn laskemisesta, onko poika vielä ollut tukkoinen/nuhainen?

Kylläpä on hienot kelit joo... mä en ees muista koska olis ollut näin masentavia kelejä viimeks.. tietty tää paikka vielä korostaa tota harmautta ja loskaa ja p..kaa kun täällä on tota raksaa joka puolella. Pihallakin saa kahlata polvia myöten vesilätäköissä, mukavaa! Kuivuis äkkiä noi paikat ja tulis väriä luontoon. Muuta en pyydä, tällä erää. :)

Mä oon ihan puhkipoikki, taidanpa läheä sänkyyn köllimään ja kattelee telkkua toisella silmällä..

Mukavaa viikonlopun alkua!

-Mari-

Vierailija
12/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki tosi outoa ja masentavaa=( Noh, ehkä se tästä, kuhan se pelko ei pääse valloilleen ni hyvin menee.

Vihdoin ja viimein sain tytön yö unille ja nyt sitten ois taas sen " vapaa ajan" hetki...eli pullojen pesua, siivousta yms. =(

Unohdin eilen sanoa, että me täällä hukutaan lumee... noita kinoksia on tuolla meijän tien molemminpuolin yli mun pituuden verra. Ite en jaksa edes enään pinoon kolata niitä lumia...kuhan sinne tänne niitä siirtelen. Kolme päivää on satanu yötä päivää joten ei ihme. Huomiseksikin lupas tänne sankkaa lumisadetta=( Eilen jäin autolla kiinni lumeen tohon meijän pihalle ja nyt kun ei mies ole edes auttamassa ni saapi nähä päästäänkö huomenna edes vauvauintiin...toivottavasti...muuten olen ihan kirjaimellisesti jumissa täällä!!! Kauheeta tää " kevät" .

Minäkin annan vellin illalla yleensä, mutta joskus myös aamusin olen velliä antanu...yötä vasten siksi että pitäs niitä unia vähän pidempään.

joo, nyt ei ole kyllä energiaa lainkaan, joten palailen kun sitä jostain tulee lisää! Oikein hyviä perjantai iltoja kaikille!!!

-Hansu-

Vierailija
13/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä leveillä teille että meijän tytsy liikki tänään=)

Kävin viemässä roskiksen ja jätin tytsyn leikkimatolle siksi aikaa olohuoneeseen ja kun tulin takas ni Opri oli eteisessä mua vastassa=)

Ja huomasin illalla että yritti sit samaa uudelleen...eli se pyörii eteenpäin...hassua=)

-Hansu-

Vierailija
14/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoudun, unimatti jo silmän kulmaa hivelee.

Meillä kans toi velli menee illalla, joskus oon antanu ennen päikkäreitä, mutta kun kiinteisiin totuttiin ni vellikin on jääny lähinnä iltahommiks, tai nykyään, joskus, annan puuroa ennen unille laittoa.

Ei lähteny mies sitte ilta riennoille, taitaa koti vetää enemmän puoleensa. No ei, on sitte puhunu puhelimessa lähestulkoon koko illan, näitä asunto juttuja. Meille tulee tiistai aamuna rakennustarkastaja kattoo tätä hommaa, oli puhelimessa päästelly semmoset ärräpurrit et oksat pois. Ihmetteli kuinka 1 krs OK taloon on tehty ominpäin vinttihuoneisto. Kuulemma tän kunnan rakennusviranomaiset ei ees anna lupaa sellaiseen.. No tarinaahan tästä ois kertoa muutakin, mutta en viitti käyttää koko palstaa tän meijän " murheen" takia. Oon vaan iiihhan rikki tän jupakan takia ja toivon mukaa jaksan kerätä voimia ens tiistaiks että pääsen " vauhtiin" kun myyjätkin tulee paikalle, oon senverran ärtyny. ={

Voi jee..nyt ei jakka..Yötä tummaa ja oman mussun kuvia tietty..

Ja Hansu...koita jaksaa, kyl se mies sielä kotiin kampee jossain vaiheessa...=}

Vierailija
15/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat ulostettu, ja voiskos sen tärkeempää sitte olla, ku juosten tulla koneelle pinoa lukemaan..Kyllä taitaa olla pahemmanluokan riippuvuus, muttei salainen pahe, kun ei todellakaan oo salainen..'

Meilläkin mies lähti niin vetreellä jalalla rientoihin ja silmä kirkkaana sanoi, että tialisuus päättyy klo 23.Mä siihen, että kait ny porukat jatkoille lähtee ja hää vastas, et`muut menee, mut hän tulee kotiin!!!! HAHHAHHAAA:o))): Kuuluisia viimeisiä sanoja, enkä todellakaan usko noihin..Se on kumma kuinka mieli siinä muuttuu muutaman tunnin sisällä..

ja Mari-perkules ku menit tekee oharit:o(.

Romi siitä vellistä kyseli, niin mä annan sitä porkkana-perunaa silleen aamupäivällä ja maissia illalla...

Meillä on kans alkanu oikeen urakalla toi liikunnan edistyminen:tänään mummi laittoi Milon pöydälle!!!, ja siinä se meni ku toukka:nosti peban pystyyn ja jotenki liikkui eteenpäin..Kohta ne jo juoksee ja sitte ootellaan itku silmässä armeijan kutsuntoja..Elämää, ei sen enempää...

Tää päivä meni taas niin, että poju nukkui 3 kertaa puolen tunnin tirsat..Tosi rasittavaa, kun sitte on ne hereilläoloajat tosi väsy; hieroo silmiään ja kätisee..Mutta niin kauan, ku yönsä nukkuu syötöllä, niin en valita!!

Hansu: Mä oon just sellainen, että ku ukko on pois, niin kuuntelen kaikkia narinoita ja rapinoita karvat pystyssä, ja oon ihan hysteerinen enkä osaa ees nukkua ennenkuin mies on kotona turvallisesti, vaikka kuin pahalle haisevana! Yritä vaan valvoa niin myöhään, että varmasti väsyttää ja nukkumaan mennessä miettiä kaikkia kivoja asioita ja kesälomasuunnitelmia ym. niin uni armahtaa pian..Ja toivotaan Oprillekin hyviä ja pitkäkestoisia unia:o).

Nyt lähen toivottamaan isommille kersoille hyvät unet ja saman tien yritän itse uinahtaa, vaikka munhan mies tulee kotiin jo reilun tunnin päästä...Hihhih..

Kauniita unia, ja rauhallisia unikuvia!

Truutta

Vierailija
16/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä tulla lukee kirjotuksia kun ei uni tullu silmään ja oli pakko tarkentaa... siis jos en ole sanonu, ni mun mies on iltariennoissa 250 kilsan päässä ja tulee siis vasta sunnuntai iltana kotiin=( Eli ihan yksin siihen ast. Enkä koskaan ole ollut yksin.

Ja jotenki mua ahistaa taasen. Siis ihan ymmärrettävää että mies lähti kun ei ole missään ollut piiiiiitkään aikaan ja pitäähän nyt varpajaiset saaha viettää, mutta musta vaan huono hetki nyt. Kun ei tästä oo kun kaksi viikkoa kun sain sen " kilahdus kohtauksen" ...ja vaikka mieli jo pirteämpi ni silti pelottaa että kuinka jaksan....

Noh, eikait täsä ole vaihtoehtoi....

Mutta nyt yötä...

Ja kiitos tzempistä.... yritän siis ajatella niitä kesäloma juttuja... ja varuiksi on tuo pesismaila tossa vieressä;) että jos siis kutsumattomia vieraita tulee;) sillä on hyvä hujauttaa kunnolla.... =)

Öitä!!!!!

-Hansu-