Vierailija

Ostitko toiveikkaana uutena kokoa tai paria pienempänä, vai onko kyse vanhasta vaatteesta mihin haluaisit vielä mahtua? Kuinka kauan tuo tavoite on odottanut saavuttamista? Teetkö aktiivisesti töitä sen eteen vai elätteletkö vain toiveita, että joskus vielä? Oletko joskus päässyt siihen, että tavoitevaate menee mukavasti päälle?

• ylös 7
  • alas 0

Kommentit (17)

Vierailija

Oli useitakin hoikemmilta ajoilta, mutta myin paljon pois kun lihoin vaan lisää vuosien saatossa. Edelleen säilytin jotain, esimerkiksi kauniin, kapeaksi räätälöidyn kalliin päällystakin ja parit housut, jotka on tosi hyvin leikattu. Tällä hetkellä kiloja 20 ja vaatekokoja 2 pudotettavana, epäilen onnistumista.

Vierailija

Aloin miettiä tätä, kun tajusin, että painoni on heitellyt muutamassa vuodessa aika paljon, ja se on aiheuttanut näitä "tavoitevaatteita". Kun kaksi vuotta sitten lähdin pudottamaan painoani, niin tavoitteeni oli mahtua taas tosi nättiin juhlamekkoon minkä olin aikanani mittatilauksena hankkinut. Sitten kun paino putosi ja mahduin siihen, hankin hoikistuneemmasta muodostani innostuneena toisen mekon. Paha vaan, että mittailin vähän turhan optimistisesti, kun ajattelin, että onhan tästä varaa tiputtaa vielä enemmänkin, kun ylipainoa kerran on vieläkin, ja olen tavoitteessani pian kun olen kerran vauhtiin päässyt. No siellähän se uusi mekko odottaa kaapissa, että josko se vielä joskus päälle menisi...
-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yksi hame, johon mahduin vuosi sitten. 7 kg matkaa. On vaan tajuttoman vaikeaa jaksaa liikkua ja olla syömättä herkkuja.

Vierailija

Ei ole varsinaisesti ollut tavoitevaatteita mutta olen joskus ostanut vaatteita jotka mahtuvat juuri ja juuri päälleni siksi että se motivoisi minua olemaan ainakin lihomatta.

Vierailija

Ei. Pari kertaa vuodessa aina kokeilen, onk joku vaate tullu liian piänex tai suurex. Sit vaan annan pois tai vien second hand -myymälään, niin saan vähän mujurahaa. Toisissa vaatteissa on vielä hintalaput, oon vähä liia ostointonen välil.

Vierailija

On. Alkujaankin liian pienenä ostettu vihreä juhlamekko. Taitaa olla toivoton tapaus.

Vierailija

Ostin kerran todella söpöt bikinit ulkomailta, joissa alaosa melkein string tyylinen. Hyvin mahtuivat jo ostaessa, mutta halusin treenata persettäni paremmaksi, jotta kehtaisin bikineitä pitää. Olisko ainakin 5 vuotta olleet säilössä, nyt vihdoin myin ne pois. :)

Vierailija

Mulla on aina ollut tavoitevaatteita:). Painoni tahtoo jojoilla, en jaksa koko ajan vahdata syömisiä, olen helposti lihovaa tyyppiä. Paino vaihtelee n 10kg. Nyt pitäisi taas laihtua. Onnistun kyllä siinä mutta painon pitäminen on vaikeampaa. Kaapit ovat täynnä joka lähtöön. Välillä vien niitä johonkin keräykseen tai myyn. Pari vaatetta on myös nuoruudesta muistona, niihin tuskin mahdun.

Vierailija

Ei ikinä. En ole koskaan ollut ylipainoinen, ja muutenkin painoni heittelee harvinaisen vähän. Painan aina 52-53 kiloa, riippumatta mitä syön ja kuinka paljon liikun.

Vierailija

Käytän juuri nyt aiempia tavoitevaatteitani! Olen käyttänyt jo kaksi vuotta. 4 vuotta sitten havahduin siihen että kyllä se paino nyt vaan on kivunnut 25 kiloa ylipainon puolelle. Ihmeen kauan sitä osaa itselleen huijjata vaatevalmistajien kokojen pienentyneen ja pesukoneen kutistaneen..otin itseäni niskasta kiinni ja nyt on kaikki kilot sulatettu ja pidetty kaksi vuotta poissa! Enää en tarvi tavoitevaatteita :)

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Joo. Muutama vuosia sitten olin 7 kg laihempi (BMI 16.8, nyt "läski" 19.jotain) ja edelleen yritän mahtua senaikaisiin vaatteisiin joihin ehkä juuri mahdun mutta nyt näytän niissä ihan valaalta :(

Vierailija

Onhan niitä, suunnilleen yhden kaapin verran. Muutaman kerran vuodessa käyn kaappia läpi ja muutaman vaatteen laitan kiertoon, mutta edelleen niitä on liikaa.

Vierailija

Ei ole. Olen lakannut käyttämästä vaatteita, joissa näkyy muutamien kilojen heilahtelut (kuten esimerkiksi farkuissa, joustamattomissa housuissa tai muissa tiukoissa vaatteissa). Olen käyttänyt pitkään aikalailla pelkästään mekkoja, hameita sekä löysiä housuja. En osta yksinkertaisesti pari kokoa pienempiä vaatteita, koska minulla ei ole juurikaan varaa laihtua tai menee lievän alipainon puolelle. Pidän itsestäni tämän kokoisena ja pysyn koossa liikunnan avulla. Syödä voin aikalailla huoletta, sillä raskas työ kuittaa energiani.

Vierailija

Onhan noita ja tämän ketjun muistuttamana täytynee yrittää pitää elopaino kurissa. - Tulorajoitteisena ei ole varaa laittaa garferobia uusiksi. - Toisaalta eipä siihen muutoinkaan ole halua. Siinä missä itse kuvitteleinkin suosivani laadukkaita ja kestäviä vaatteita niin varmasti joku toinen ihmettelee että miksi kuljen moisissa jo vanhoissa vaatteissa. 

Vierailija

Olen säästänyt rahaa vaikka kalliiseen silkkipaitaan, yhdet housut jotka tein itse, en ehtinyt käyttää muistaakseni kuin kerran, lihoin ulos.

Harkitsen kauan yleensä kun mielessä tietynlainen vaate.

Vierailija

Aika lohdullista etten ole ainut. Ja mahtava tuo joka kertoi että on päässyt tavoitteeseensa!
Saa kertoa hei lisääkin tavoitevaate-tarinoita. -ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.