Vierailija

Pitkä viikonloppu syyskuun alussa?
Ollaan nelikymppinen pariskunta, lähdetään joko kahdestaan tai 18-vuotiaamme ja tyttöystävänsä kanssa. Ei erityisesti välitetä mistään suosituimmista turistinähtävyyksistä(ei nekään mikään ehdoton ei ole)enempi kiinnostaa hyvä ruoka, tunnelma, ehkä joku kova galleria tai museo.

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (8)

Vierailija

Katselkaa matkaopasta tms. ja sen perusteella valitsette alheen, missä on mielenkiintoisimmat ravintolat, galleriat tai mitä nyt sitten haluattekin nähdä.

Vierailija

Mitte/Kreuzberg kai se suosituin on minne ihmiset eniten matkustaa, varsinkin nuoriso. Ite oon ollu kaks kertaa Charlottenburgissa ja tykännyt siitä alueesta ja sen rauhallisuudesta, toki sieltä joutuu metrolla lähtemään jokapaikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Katselkaa matkaopasta tms. ja sen perusteella valitsette alheen, missä on mielenkiintoisimmat ravintolat, galleriat tai mitä nyt sitten haluattekin nähdä.

Ollaan katsottu, mutta on niin laaja alue, että toivon täältä vinkkejä. Moni, kun on luetellut täällä Berliinin suosikkikohteekseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ite oon ollu kaks kertaa Charlottenburgissa ja tykännyt siitä alueesta ja sen rauhallisuudesta, toki sieltä joutuu metrolla lähtemään jokapaikkaan.
tämä on näyttänyt viehättävältä paikalta ja hotellejakin näyttää löytyvän hyvään hintaan. Onko hyviä ruokapaikkoja tai muuta mitä suosittelisit alueelta? Oletko maajoittunut hotellissa, Airbnb kautta, tutulla vai missä?

Vierailija

Olen itse viisikymppinen, ja tykkään majoittua Alexanderplatzin alueelle. Hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan, toki julkisilla täytyy kulkea isossa kaupungissa muutenkin. Lentokenttäbussi TXL kulkee suoraan. Nikolaiviertelin ja Hackescher Marktin ravintolat lähellä, samoin museuminsel.

Myös hyviä jazz-klubeja kävelymatkan päässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ollu kaks kertaa Charlottenburgissa ja tykännyt siitä alueesta ja sen rauhallisuudesta, toki sieltä joutuu metrolla lähtemään jokapaikkaan.
tämä on näyttänyt viehättävältä paikalta ja hotellejakin näyttää löytyvän hyvään hintaan. Onko hyviä ruokapaikkoja tai muuta mitä suosittelisit alueelta? Oletko maajoittunut hotellissa, Airbnb kautta, tutulla vai missä?

Ihan hotellissa molemmilla kerroilla. Tuolla alueella ei syöty kun kerran dönerit yhdestä kojusta (Adenauerplazilla) ja yhdessä pienessä italialaisessa (Kurfürsterdamilla) pizza ja pasta. 

Vierailija

Berliinin metro ja raitsikat on ihanan selkeitä, saksalaiseen tapaan. Eli suosittelen, mieluisa hotelli kulkuyhteyksien varrelta.

Vierailija

Jos ette välitä liian boheemista menosta ja viivytte vain vähän aikaa, niin Mitte voi olla paras (esim.Alexanderplatz, Hallesches Markt -seutu). Friedsrichs1hainissa on myös kivoja kulmia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.