Mitä Berliinin aluetta suosittelet ensikertalaiselle
Mitä Berliinin aluetta suosittelet ensikertalaiselle
klo 21:10 | 6.7.2017
Pitkä viikonloppu syyskuun alussa?
Ollaan nelikymppinen pariskunta, lähdetään joko kahdestaan tai 18-vuotiaamme ja tyttöystävänsä kanssa. Ei erityisesti välitetä mistään suosituimmista turistinähtävyyksistä(ei nekään mikään ehdoton ei ole)enempi kiinnostaa hyvä ruoka, tunnelma, ehkä joku kova galleria tai museo.
Katselkaa matkaopasta tms. ja sen perusteella valitsette alheen, missä on mielenkiintoisimmat ravintolat, galleriat tai mitä nyt sitten haluattekin nähdä.
Mitte/Kreuzberg kai se suosituin on minne ihmiset eniten matkustaa, varsinkin nuoriso. Ite oon ollu kaks kertaa Charlottenburgissa ja tykännyt siitä alueesta ja sen rauhallisuudesta, toki sieltä joutuu metrolla lähtemään jokapaikkaan.
Ollaan katsottu, mutta on niin laaja alue, että toivon täältä vinkkejä. Moni, kun on luetellut täällä Berliinin suosikkikohteekseen.
Olen itse viisikymppinen, ja tykkään majoittua Alexanderplatzin alueelle. Hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan, toki julkisilla täytyy kulkea isossa kaupungissa muutenkin. Lentokenttäbussi TXL kulkee suoraan. Nikolaiviertelin ja Hackescher Marktin ravintolat lähellä, samoin museuminsel.
Myös hyviä jazz-klubeja kävelymatkan päässä.
Ihan hotellissa molemmilla kerroilla. Tuolla alueella ei syöty kun kerran dönerit yhdestä kojusta (Adenauerplazilla) ja yhdessä pienessä italialaisessa (Kurfürsterdamilla) pizza ja pasta.
Berliinin metro ja raitsikat on ihanan selkeitä, saksalaiseen tapaan. Eli suosittelen, mieluisa hotelli kulkuyhteyksien varrelta.
Jos ette välitä liian boheemista menosta ja viivytte vain vähän aikaa, niin Mitte voi olla paras (esim.Alexanderplatz, Hallesches Markt -seutu). Friedsrichs1hainissa on myös kivoja kulmia.