Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten masennuslääkkeet ovat parantaneet elämääsi?

Vierailija
06.07.2017 |

Otsikko sisältikin jo kysymyksen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaneet sairautta

Vierailija
2/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parantaneet sairautta

Miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ei ole kestämätön ihan kaiken aikaa.

Vierailija
4/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain fiiliksen, että oon melkein jumala ja pystyn mihin vaan eli loppumattoman itseluottamuksen kaikkeen

Vierailija
5/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn käymään töissä, harrastamaan, olemaan äiti, elämään elämää. Ennen makasin sängyn pohjalla suunnittelemassa itsemurhaa.

Vierailija
6/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olo ei ole kestämätön ihan kaiken aikaa.

No mitä ne siis sulle tekee?

Vierailija
7/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät paniikki- ja ahdistuneisuushäiriön kurissa niin, että voin elää normaalia elämää.

Vierailija
8/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen voimakasta yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, kun syön mömmöjä.

Vierailija
9/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain fiiliksen, että oon melkein jumala ja pystyn mihin vaan eli loppumattoman itseluottamuksen kaikkeen

Mikä sun lääke on? Mäkin haluan.

Vierailija
10/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä se kemiallinen vaikutusmekanismi on kun en ole kemisti, joten en pysty vastaamaan "miten" masennuslääkkeet tekevät sen että ahdistaa ja masentaa vähemmän ja on enemmän energiaa (poisti myös kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet kun elimistö ei ole niin stressitilassa koko ajan).

Vierailija
11/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainoa joka erakoitui lääkkeiden takia? Olen kuin apaattinen muumio.

Vierailija
12/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essitalopraami auttanut (monia muitakin kokeillut): fyysinen vireystaso kohonnut, itsetunto ja aloitekyky parantunut. Toiveikkuus ja sosiaaliset suhteet lisääntyneet.

Vierailija
13/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa huomata elämää ympärillään ja kiinnostua siitä, jopa nauraa esim. telkkaria katsoessa, vaikka ei vielä olisi päässyt paljonkaan kotiovea pitemmälle. Tajuaa että edessäpäinkin on jotain ja sieltä se jonain päivänä selviää. Huomaa itse että loputon muutaman ajatuksen ympärillä pyöriminen hellittää. Jokin kaiken elämän paikoilleen puristanut vanne hellittää. Masennus voi siis olla puutumista läpikotaisin ja jaksamattomuutta ilman dramatiikkaa. Elämä vain haihtuu tiehensä, eikä ole helppoa itse tajuta miten masentunut on, kun kaikki on pahimmillaan.

Vierailija
14/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn käymään töissä ja viettämään muutenkin normaalia elämää eli käymään harrastuksissa, tapaamaan ihmisiä, olemaan parisuhteessa jne. Ennen lääkitystä elin sairasloman kynnyksellä, elämää oli pelkkää taistelua. Löysin myös onnekseni toimivan lääkityksen nopeasti.

Nyt käyn terapiassa ja syksyllä on tarkoitus alkaa jättää lääkitystä pois, ja se on ehdottomasti tavoitteena. Tällä hetkellä lääkitys jarruttaa terapiaa, koska en pääse kuitenkaan kunnolla käsiksi tunteisiini. Nyt olemme terapiassa rakentaneet työkaluja vaikeiden tunteiden käsittelyyn, jotta en putoa tyhjän päälle, kun lääkitys vähenee ja loppuu. Sitten pääsemme myös terapiassa ns. asiaan, kun en syö enää lääkkeitä ja tunteet ja ajatukset pääsevät paremmin esille.

Vierailija
15/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa joka erakoitui lääkkeiden takia? Olen kuin apaattinen muumio.

Lääkkeen vaikutus on todella hyvin, hyvin, hyvin yksilöllinen. Muumioksi voi joutua jos lääke ei sovi, jos sitä on liian suuri annos tai - mikä todella yllättävää - liian pieni annos. Ja kannattaa aloittaa puolikkaalla reseptin annoksella ja nostaa siitä viikon tai kahden kuluttua, ja olla lääkäriin yhteydessä vaikka soittopyynnön kautta. Suomessa aloitetaan aika reippaasti lääkitys, esim. USA:ssa saatetaan nostaa neljännes kerrallaan.

Vierailija
16/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitävät paniikki- ja ahdistuneisuushäiriön kurissa niin, että voin elää normaalia elämää.

Hyvä! Mikä lääke?

Vierailija
17/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle haluttsis antaa lääkitys. En uskaltais oikein ottaa vaikka muistini on jo mennyttä, elämä tasapaksua puuroa ja ihmiset karttaa mua, ennen niin sosiaalista ja tykättyäkin ihmistä.

Vierailija
18/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääke on niille, joille enemmän ei ole tarpeeksi. Paska juttu, että ne on sallittu myyntiin ilman kunnollista tutkimustietoa http://ideas.ted.com/the-hidden-truth-about-our-prescription-medication…

Omakohtaista kokemustakin on: ei tehnyt mieli seksiä, suu kuvui ja looginen ajattelu ei toiminut tippaakaan. Mikään ei oikeastaan tuntunut miltään.

Vierailija
19/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki syöpälääkkeetkään auta kaikkia ja sivuvaikutukset on karmeat, mutta silti ne on parempi vaihtoehto kuin ei mitään parannuskeinoa.

Vierailija
20/35 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan löytyy miljoona salaliittoteoriasivustoa joiden mielestä syöpä paranee vain kun menee lenkille ja syö terveellisesti.