Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi en katsonut Melankolian 3 huonetta.

Vierailija
31.03.2006 |

Sellaiset kuvat jäävät mun mieleen loppuelämäksi, joten parempi etten edes näe niitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut elävät siinä painajaisessa tahtomattaan joka päivä, lapset, perheet, vanhukset - ilman toivoa paremmasta.

Sinulla on onni katsoa sitä leppoisasti omalla kotisohvalla. Sinä vain katsot sitä, toiset elävät sen todeksi.

Mieti sitä. Kaikelta ei voi ummistaa silmiään. Meillä on velvollisuus nähdä.

Vierailija
2/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta semmoinen auttaa näkemään kuin uskomattoman etuoikeutettuja tässä ollaan ja kuinka tärkeää on auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikoinaan pillittäneeni ihan hirveästi Tsernobyl-dokumentin vuoksi. Sitä miten siinä vanhukset jätettiin Tsernobylin lähialueille, kun näiden lapset ja lapsenlapset lähtivät evakkoon terveemmille maille.

En koskaan unohda sitä vanhan miehen katsetta ja kyyneleitä tämän silmäkulmissa.

Mutta tämä kaikki on tärkeää tietää. Ja se tekee elämästä kuitenkin rikkaampaa. Ja kasvattaa meitä ihmisinä ja ymmärtämään ihmisyyttä.

Olipa vaikeasti sanottu, mutta toivottavasti ymmärsitte!

Vierailija
4/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei minun tarvitse sitä kotisohvaltani tosiaan katsoa. Te hurskastelijat ette tosiaan ole parempia ihmisiä siksi, että ihan katsotte näitä dokumentteja.

Vasta kun joku teistä tekee näille epäkohdille jotain, voitte tulla hurskastelemaan.

Vierailija
5/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos olet IHAN poikkeuksellisen herkkä ihminen ja/tai erityisen herkässä elämänvaiheessa, niin joskus on ihan terveellistä suojata itseään ja jättää jotakin katsomatta.

Jos siis oikeasti olet vaikka jo valmiiksi erittäin masentunut. Tai menettäisit moneksi yöksi yöunesi tms.

Itse en katso mitään yliluonnollisia jännäreitä, koska olen säikky!

Vierailija
6/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä perusteella kutsut meitä muita hurskastelijoiksi? Mitä tiedät meistä? Mistä tiedät, miten itse yritämme vaikuttaa epäkohtiin? Tiedätkö olemmeko mukana vapaaehtoistyössä? Lahjoitammeko rahaa tsetseniaan?

Mikä oli aloituksesi tarkoitus? Kertoa, että et halua nähdä etkä kuulla, koska se vaivaa SINUA loppuelämäsi ajan. SINUA, SINUA, SINUA.

Opettele sen verran inhimillisyyttä ja avarakatseisuutta että huomaat ihmisten olevan erilaisia. Sulje televisiosi, silmäsi ja sydämesi muiden hädältä - tee se kaikessa rauhassa. Mutta älä tuomitse meitä muita, jotka pitävät näitä asioita tärkeänä ja yrittävät saada muutkin näkemään niiden tärkeyden, älä luule tuntevasi meitä, anna meidän nähdä sitten sinunkin puolestasi.

Sinunlaisiasi on hyvin paljon. Itse en halua kuulua siihen joukkoon vaan yritän parhaani tehdä asiat toisin.

Ole kiitollinen, että asut hyvinvointivaltiossa. Itse et ole sitä valinnut...

Vierailija
7/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko uusintana?

Vierailija
8/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomaan kenenkään äitiä takaisin. Putin saisi tulla järkiinsä. Mitä jos Suomesta tulisi uusi Tsetsenia?

Vierailija
9/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaiseksi, kun antaa sen sellaisen järjestön tai tahon kautta, joka sen varmasti perille vie (esim. Kirkon ulkomaan apu, KUA). Joku sanoo tietysti nyt, ettei sitä tiedä mihin ne rahat menevät - mutta jos näin pessimistisesti ajateltaisiin eikä edes yritettäisi auttaa, niin siitä tulee sellainen pattitilanne että hädässä olevilta vähennetään apua sitten vielä enemmän.... Ja mitä se meiltä oikeastaan pois on, jos annetaan muutama euro silloin tällöin? Tai sitten ihan konkreettista apua, esim. vaatteita.

Nämä keinot eivät tietenkään tuo kenenkään äitiä takaisin.... se onkin sitten näiden tarinoiden kauheus. Toivottavasti dokkarin herättämä kansainvälinen julkisuus saisi aikaan jotain hyvää siinäkin asiassa.

joku kysyi mistä dokkarista oli kyse. Lue linkki " voi että mä itkin huoneessa 2" tai jotenkin niin se meni. Siellä on keskustelua asiasta enemmän. Yritän nostaa sen, jos löydän.

Vierailija
10/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää siis vielä, että vaikka rahalla ei saa kaikkea surua ja hätää pois, niin sillä voidaan turvata kuitenkin peruselinolosuhteita ehkä hieman paremmaksi - ruokaa ja vaatteita, kattoa pään päälle. En ole tutustunut, mitä kaikkea avustusrahoilla on tehty, mutta luotan siihen, että niistä on apua kuitenkin enemmän siellä kuin omassa kukkarossani (huom! Muutama euro ei kaada lopullisesti kenenkään taloutta, Suomessa on kuitenkin asiat hyvin). Hieno ajatus ois, et jos jokainen antaisi vaikka kaksi euroa, loppusumma voisi olla huikea.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan