Montako kypärää sinulla on?
Pakkasin muuttoa varten ja havahduin siihen että pääni on ollut tosi hyvin varjeltuna. Miten muilla, montako erilaista kypärää sinulla / lapsellasi on. Minulla on:
pyöräilykypärä
jääkiekkokypärä
skeittikypärä
nyrkkeilykypärä
ratsastuskypärä
pesiskypärä
laskettelukypärä
mopokypärä.
Montako erilaista kypärää tänä päivänä syntyvä lapsi tarvitsee selviytyäkseen aikuiseksi?
Kommentit (23)
Jääkiekkokyperä
Maalivahdin kypärä
Pyöräilykypärä
Laskettelukypärä
Skeittikypärä
3 moottoripyöräkypärää
Tehdaskypärä
Kuhmulippis
Lapsilla ja vaimolla lähes vastaavasti.
Mihin kenelläkään mahtuu tällaiset määrät kypäriä?
Henkilökohtaisessa käytössä kaksi pyöräilykypärää, moottoripyöräkypärä, työsuojakypärä, metsurikypärä, sitten on vielä pari kovaa suojalippalakkia.
Ei yhtään. En pyöräile enkä harrasta muitakaan lajeja, joissa kypärää tarvitsisi (tai vähintään kannattaisi) käyttää.
Mulla on pyöräily-, laskettelu- ja ratsastuskypärät.
Äh, toivon että olisi yksi, mutta en ole varma. Mielestäni minulla on jossakin pyöräilykypärä, mutta en vain löydä. Ostin polkupyörän ja pitäisi päästä ajelemaan.
Montako erilaista kypärää tänä päivänä syntyvä lapsi tarvitsee selviytyäkseen aikuiseksi?
Ei välttämättä yhtään. Kaikkien ei tarvitse harrastaa kypärää vaativia lajeja. Itse olen selviytynyt aikuiseksi, vaikka en ole käyttänyt kuin pyöräilykypärää. Sitäkin viimeksi noin 15 vuotta sitten. Sen jälkeen en ole pyöräillyt. En tosin ole tänä päivänä syntynyt lapsi, mutta se tuskin muuttaisi tilannetta vaikka olisin.
Pyöräily- ja laskettelukypärä, lapsella lisäksi luistelukypärä, miehellä vain pyöräilykypärä. Eli vain sellaisten lajien kypärät mitä meillä kukin harrastaa.
Meillä on kolme (poika)lasta (3, 5 ja 9v) ja kaksi aikuista. Yhteensä taloudessa on 5 kypärää, jokaiselle perheenjäsenelle pyöräilykypärä. Enemmälle ei (ainakaan vielä) ole ollut tarvetta.
Pyöräilykypärä, laskettelukypärä, metsurinkypärä. Töissä raksalla suojakypärä. Muutama suojalippalakki. Joten löytyyhän noita.
M34
2 mp-kypärää ja 2 polkupyöräkypärää. Viiden hengen taloudessa noita sitten piisaakin, kun jokaisella on omansa.
3 hengen perhekunnalla on
2 moottoripyöräkypärää (umpinaista, ehjää, mutta 1 pudonnut 4m matkan asfaltille ja siis käyttökiellossa),
4 pyöräilykypärää (1 risa "varalla")
1 metsurinkypärä (silmikolla ja kuulosuojaimilla).
1 jääkiekkokypärä (ilman leukasuojaa)
1 ratsastuskypärä (käytetty, itse käyttänyt vain pari kertaa)
Yhteensä: 9 kpl eli 3 per lärvi
Vierailija kirjoitti:
Mihin kenelläkään mahtuu tällaiset määrät kypäriä?
Meillä niitä säilytetään ulkovarastossa muiden harrastusvälineiden kanssa. Omassa käytössä ei ole yhtään kypärää, mutta lapsilla ja miehellä niitä sitten piisaakin enemmän kuin tarpeeksi.
Kukkahatun alla pidän foliokypärää.
Minulla ei yhtään kypärää, en tarvitse missään. Lapsilla on pyöräilykypärät, 1kpl per nuppi.
Yksi pyöräilykypärä. Ei ole muita harrastuksia, joissa tarvisi kypärää.
Minulla on vain yksi kypärä: Jeesuksen Kristuksen varjelus! En tarvitse muita kypäröitä!
N23
Minulla on neljä kypärää: oma pää, pyöräilykypärä, talvitakin kova huppu sekä sählytakki.