Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikalla ketään kelle on tehty kohdun poisto? Toivuitko kuinka nopeasti?

Vierailija
05.07.2017 |

Mulle kohdun poisto ois tarkoitus tehdä tähystämällä, ja kotiutua sairaalasta leikkausta seuraavan päivän aamuna, eli keskiviikkona. Mies lähtee reissuun perjantaina muutamaksi päiväksi.

Mietin että pärjäänköhän kotona jos mies tekee ruuat yms. valmiiksi ja apuna mulla on 15-ja 12-v. apulaiset.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pärjäät ihan hyvin. :) Noin isot lapset tosiaan osaavat jo auttaa monessa. Ja jos jostain syystä olet kovin kipeä, niin eihän sinua silloin kotiutetakaan.

Vierailija
2/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät varmasti hyvin kotona, ei ongelmia.

Mulla tehtiin myös tähystyksenä ja kotiutus seuraavana päivänä. Ainakaan mulla ei ollut edes mitään kipuja. Nukkuminen oli hankalaa, kun en ollut tottunut olemaan selälläni, mutta tottumiskysymys.

Leikkauksen takia ei saa nostaa eikä kantaa mitään kiloa painavampaa, mutta sullahan on isot lapset auttamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti pärjäät ihan hyvin. :) Noin isot lapset tosiaan osaavat jo auttaa monessa. Ja jos jostain syystä olet kovin kipeä, niin eihän sinua silloin kotiutetakaan.

Kyllä niillä on tarkoitus minut mahdollisimman pian kotiuttaa, toivottavasti en ole kovin kipeä ja pääsen kotiin.

Harmittaa vaan että miehen reissu sattu just samaan aikaan, toki lapsista tulee olemaan iso apu, joutuvat huolehtimaan koirat ja siivoukset yms. Ruokaakin osaavat tehdä tarvittaessa.

Vierailija
4/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäät.

Kotiuduin heti leikkauksen jälkeisenä aamuna. Vointi hyvä. Liikuin hiljalleen. Nostaminen kielletty.

Vierailija
5/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siivoamista on muutamassa päivässä?

Vierailija
6/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiö + imurointi ainakin.

Vierailija
7/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiö + imurointi ainakin.

Kyllä sulla rätti kädessä pysyy. Lapset voi imuroida enimmät roskat, jos tarvitsee. 

Et ole kotona yksin heti leikkauksen jälkeen. Nyt valoja. 

Vierailija
8/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kotiutettiin avoleikkauksen jälkeen kahden päivän päästä. Kipupumppu vaan pois ja kotiin. Ei nykyään sairaalassa pidetä, jos ei ihan pakko ole.

Vierailija
9/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut kotiutettiin avoleikkauksen jälkeen kahden päivän päästä. Kipupumppu vaan pois ja kotiin. Ei nykyään sairaalassa pidetä, jos ei ihan pakko ole.

Mullekin sanottiin että mahdollisimman pian kotiin, jos kaikki menee hyvin niin ei edes osastolle yöksi vaan leikkaussalin heräämössä yö.

Joku sanoi että kyllä sulla rätti kädessä pysyy, häntä ei varmaan koskaan ole leikattu, saattaa olla tosi kipeä niin ei juuri pysty mitään tekemään..

Vierailija
10/13 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pärjäät kotona. Noin isot lapset osaa kyllä auttaa kaikessa tarvittavassa.

Mä myös kotiuduin seuraavana päivänä tähystysleikkauksen jälkeen ja yksineläjänä jouduin pärjäämään ihan yksinäni. Onnistui, kun olin varautunut. Jääkaappi oli täynnä mikrovalmiita ruoka-annoksia ja pakastimesta otin lisää, kun jääkaappi tyhjentyi. Kolme viikkoa meni hyvin, sitten sukulainen kävi puolestani kaupassa ja taas oli kaapit täynnä.

Pariin viikkoon en pystynyt siivoilemaan, mutta eipä ne villakoirat muita häirinneet kuin itseäni.

Vierailija
11/13 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta pärjäät kotona. Noin isot lapset osaa kyllä auttaa kaikessa tarvittavassa.

Mä myös kotiuduin seuraavana päivänä tähystysleikkauksen jälkeen ja yksineläjänä jouduin pärjäämään ihan yksinäni. Onnistui, kun olin varautunut. Jääkaappi oli täynnä mikrovalmiita ruoka-annoksia ja pakastimesta otin lisää, kun jääkaappi tyhjentyi. Kolme viikkoa meni hyvin, sitten sukulainen kävi puolestani kaupassa ja taas oli kaapit täynnä.

Pariin viikkoon en pystynyt siivoilemaan, mutta eipä ne villakoirat muita häirinneet kuin itseäni.

Leikkauksesta kolmen viikon päästä pitäisi olla jo töissä niin kai silloin jo kykenee kaupassakin käymään?

Vierailija
12/13 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei sit oikeesti voi nostaa, ei perunakattilaa eikä maitotölkkiä.

Mä olin tosi kipeä varmaan viikon, kävelin vessaan ja takaisin kuin ysikymppinen mummo. En pystynyt kotoa lähtemään autolla, kun ei kestänyt vatsa istua. Nosta siis käteistä että voit antaa lapsille kaupparahaa, että voivat hakea ruokaa. Tai värvää joku tuttu käymään kaupassa. Tai pakastin ja jääkaappi täyteen.

Olin myös sen eka viikon tosi väsynyt lääkkeistä, nukahtelin aluksi kesken lauseen. Nukuin paljon.

Parin viikon kuluttua liikuskelin kyllä, mutta lyhyellä askelella ja piti huokaista ja pitää taukoa. Edelleen maha kipeä, piti olla puoli-istuvassa asennossa.

Kyllä minä tarvitsin koko sen viisi viikkoa, ennen kuin pystyin olemaan koko päivän töissä. Se painon tunne vatsassa oli tosi kurja.

Tähystyksellä myös.

Vierailija
13/13 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukseni piti tehdä tähystyksenä, mutta suurten kasvaimien vuoksi jouduttiin tekemään avoleikkaus. Kolmantena päivänä pääsin kotiin, mutta siitä neljän päivän päästä jouduin takaisin tulehdusarvojen noustua. Minulla oli pieni sisäinen verenvuoto, jonka takia jouduin seuraavaksi viikoksi antibioottitippaan. Leikkauksesta meni kolme viikkoa ennen kuin kivut olivat kokonaan pois. Ensimmäinen viikko oli kammottava, sitten alkoi pikkuhiljaa helpottaa. Sairaslomaa sain neljä viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä