Kolhon poikaystävän autoa
Kolhin tänään poikaystävän autoa ja tiedossa on nyt noin 1500 e remontti. Poikaystävällä on autossaan kasko, mutta hän ei halua käyttää vakuutustaan tähän. Ehdotin, että vahinko laitetaan vakuutukseen ja maksan omavastuun noin 200 e. Poikaystävä vaatii kuitenkin, että minun olisi maksettava kaikki kulut itse eivätkä ne menisi auton vakuutuksesta. Olen opiskelija ja tuloina lähinnä opintotuki ja -laina. Onko poikaystäväni kohtuuton kun ei suostu käyttämään vakuutustaan?
Kommentit (7)
Miks persaukinen lainaa toisen autoa. Osta oma.
Tai ajele bussilla tai fillarilla.
Ja taas on köyhä opiskelijanainen, ja paha poikaystävä. -5/5.
Sitä varten vakuutukset on. Vaihtoehto on, ettei lainaa autoaan muille.
Ymmärrettävää. että poikaystävä ei halua käyttää kaskoaan, koska vakuutuksen bonukset todennäköisesti tippuvat samalla. Se tekee aika monta satasta per vuosi lisää hintaan vakuutukseen.
yksi ratkaisu voisi olla, että maksat sen 200e + vuosittain korotetun vakuutusmaksun, kunnes se maksu on nykyisellä tasolla. Kyse ei kuitenkaan ole mistään pienestä kolhusta, jos 1500 euron vahingosta on kyse.
Kolhin autoa tahallaan, koska poikaystäväni ei suostunut ostamaan minulle haluamaani laukkua lahjaksi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kolhin autoa tahallaan, koska poikaystäväni ei suostunut ostamaan minulle haluamaani laukkua lahjaksi.
AP
Ok :D
Vakuutusta käyttäessä todellinen kustannus on paljon suurempi kuin 200 €. Vakuutusmaksut on suuremmat jos vakuutuksella on korvattu vahinkoja.
Lähtökohta on, että se joka rikkoo jotain myös korvaa vahingon.
Itse en tyttöystävää vaatisi maksamaan ainakaan koko summaa koska kyseessä on tahaton vahinko. Sen riskin ottaa kun lainaa autoa.
M35