Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä naisen lesbous aiheutuu tieteellisesti?

Vierailija
04.07.2017 |

Kysyn koska olen itse lesbo. En vain viehäty miehistä millään ilveellä. Tuntuu että meitä naispuolisia homoseksuaaleja on todella vähän. Ilmeisesti miehillä tätä on enemmän tutkittu. Itse kyllä koen olevani täysin luonnostani naisiin päin, kehoni ja mieleni hylkii miehiä täysin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kai enemmän tai vähemmän ovat kaikki biseksuaaleja. Koska ehkäisy on uusi juttu, ei niin kauan aikaa sitten seksillä miehen kanssa oli isoja riskejä.

Vierailija
2/14 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen, itse olen ainakin ihan täyslesbo. Ei kiinnosta miehet ollenkaan. Eiväthän naiset edes kiihotu miesten kehoista tai saa usein yhdynnästä nautintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin joskus jostain (eikö herätäkin heti luottamusta) että ne naiset, jotka ovat altistuneet suuremmalle määrälle testosteronia kohdussa, ovat suuremmalla todennäköisyydellä lesboja. Heillä fyysisenä tuntomerkkinä on etusormea pidempi nimetön. Itse pidän tätä hölynpölynä, tosin minulla onkin pitkä etusormi. Olen kylläkin femme. *kiepsauttaa pitkän hiussuortuvan mainitun pitkän etusormensa ympäri ja räpsäyttää pitkiä silmäripsiään*

Vierailija
4/14 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede ei tiedä varmaa vastausta, mutta erilaisia teorioita on. Kuten tuo yllä mainittu "Kaikki naiset ovat biseksuaaleja" sekä geeniteoriat, ja ympäristön ja elämänkokemusten vaikutusta etsivät teoriat.

Lesbous tai biseksuaalisuus saattaa eri naisilla johtua erilaisista syistä. Ei se kaikilla välttämättä ole sama.

Vierailija
5/14 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mikään yksittäinen geeni vaikuttaa kyseisen ominaisuuden ilmenemiseen. Tai olen ainakin melko varma siitä, että viitteitä tästä ei ainakaan vielä ole olemassa. Uskon, että ympäristötekijöillä, lapsuus- ja nuoruusajan ihmissuhteilla ja monella tekijällä on merkitystä suuntautumiseen. Tietynlaiset geneettiset ominaisuudet puolestaan suosivat tietynlaisia ihmissuhteita, roolia ihmissuhteissa, olosuhteita, elämäntapoja jne. Voisin kuvitella että hormonitasoilla, minäkuvan kehittymisellä ja kaikenlaisella on tekemistä tämän suhteen. Olkaa ylpeitä siitä mitä olette! :)  Aika loppuu

Vierailija
6/14 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siihen jotenkin liittynyt hormonit ja aivojen kehitys on mennyt jotenkin erilailla sikiöaikana?

Vierailija
7/14 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin siihen liittyy myös jotkut kyseenalaiset valinnat joita alkueliöt teki sopassa.

Vierailija
8/14 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen, itse olen ainakin ihan täyslesbo. Ei kiinnosta miehet ollenkaan. Eiväthän naiset edes kiihotu miesten kehoista tai saa usein yhdynnästä nautintoa.

Kyllä naiset  varmaan tietääkseni kiihottuvat tai ainakin viehättyvät miesten kehoista. Ja saavat usein nautintoakin seksistä. Mistä moisia väittämiä edes keksit?

Vierailija
9/14 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistaakseni luin joskus, että (ihan eläinkunnassakin) jos populaatio, tai pentueen määrä kasvaa tarpeettoman isoksi, on nuorimmilla suurempi todennäköisyys homouteen/lesbouteen, sillä lisääntymistä ei tarvita enää niin paljoa, jotta luonnon kantokyky säilyisi.

Ja mikäli populaatio kasvaa liian suureksi, niin siitähän seuraa massakuolema/pullonkaulailmiö, ja vain pieni osa lajista jää jäljelle.

Vierailija
10/14 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos evoluution kannalta ajatellaan, niin ominaisuudesta on täytynyt olla jotain hyötyä lajin säilymisen kannalta, tai ainakaan siitä ei ole saanut olla haittaa, muutenhan ominaisuuden kantajat olisivat kuolleet eivätkä geenit olisi siirtyneet seuraavalle sukupolvelle.

Yksi tällainen säilymistä edistävä asia voisi mielestäni olla se, että naispari pystyy paremmin huolehtimaan jälkeläisistä kuin yksinäinen nainen. Nainenhan on saattanut tulla raskaaksi vasten tahtoaan, mutta sitten päätynyt hoitamaan ja kasvattamaan synnyttämäänsä lasta. Tässä tilanteessa kaksi äitiä on varmasti ollut parempi kuin yksi. Mieshän on saattanut mennä menojaan lapsen siitettyään, tai vaikka kuolla.

Nykyaikana sukupuolisella suuntautumisella ei ole enää samanlaista merkitystä, kun yhteiskunta huolehtii niistä jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään. Mutta aikaisemmin se on saattanut olla eloonjäämisen kannalta merkityksellistä.

Vierailija
11/14 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on titkittu tieteen näkökulmasta, mutta tämä ei ole kovin yksiselitteinen. Tietyillä geeneillä on todettu olevan vaikutusta siihen että ihminen todennäköisemmin tykkää samasta sukupuolesta, mutta kyse ei ole vain geeneistä. Esim identtisista kaksosista toinen saattaa olla homoseksuulinen mutta toinen ei.

Eli lopputulos syntyy ihmisen kehityksen aikana ja asioiden omaksumella elemän aikana (toki geeneillä on luultavasti vaikutusta todenäköisyydeen että tykkää samasta sukupuolesta). On todettu että lesbojen aivomalli on lähimpänä hetero miehiä ja homojen lähimpänä heteroa naista. Eli tämä on kai enemmän psygologiaa (ja etenkin sen kehittymisvaihetta) kun geenejä.

Vierailija
12/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vai niin aivan luonnotonta 

Vierailija
13/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä dykkeja on aika paljon, jää ja jalkapallo joukkueet puoliksi täynnä. Älä ap huoli, kyllä sulle syötävää torttua riittää!

Vierailija
14/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fistaus huipussaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi