Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkäri ahdistaa enemmän kuin gynekologi :(

Vierailija
04.07.2017 |

Eli pitäisi nyt vihdoinkin kuuden vuoden välttelyn jälkeen uskaltaa käydä hammaslääkärissä. Ahdistaa, sillä yleensä hammaslääkäriltä tulee jotain torumista hampaiden kunnosta ja valistamista oikeista hampaidenhoitokäytännöistä yms. hammaslangoista ja purkan syönnistä. Gynekologille menisin tuhat kertaa mieluummin, sieltä ei tule koskaan mitään kommenttia vaginan kunnosta.

Suun alue tuntuu jotenkin henkilökohtaisemmalta kuin vagina näin lääkärin edessä. Onko kellään muulla tälläsiä tunteita? Tekisi mieli perua koko hammaslääkäriaika

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä ettei vagina tunnu henkilökohtaiselta, harmi ettei siellä ole hampaita... : )

Vierailija
2/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että mitä nuorempi hammaslääkäri, sitä empaattisempi. Parasta hammashoitoa ja kohtelua olen saanut 27-vuotiaalta vastavalmistuneelta hammaslääkäriltä. Nykyään opinnoissa painotetaan myös psyykkisen puolen huomioimista ja hoitamista, joten se näkyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla sama, paras kohtelu nuorelta hammaslääkäriltä. Ja toinen, yksityiseltä. Julkisella aina hirveä mollaaminen, mitään ei kerrota, ja kaikki on hirveen ikävää. Nyt kun kävin ekaa kertaa yksityisellä, jäi paljon paremmat fiilikset, todella mukava haamaslääkäri!

Ei enää ikinä julkiselle, vaikka opiskelijana se yksityisellä käyminen on hirmu kallista..

Vierailija
4/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä ettei vagina tunnu henkilökohtaiselta, harmi ettei siellä ole hampaita... : )

Lääkärin edessä, muiden ihmisten edessä taas toinen juttu

Vierailija
5/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan reippaasti, minä menin 5v tauon jälkeen, eka kertaa kunnalliselle. Ihana nuori lääkäri oli. Sanoin heti, että minua pelottaa ja jännittää, otti hyvin huomioon. Tarkastuksessa löytyi yksi pieni reikä, mutta saarna oli tuo mitä kerroit. Siis harjaamisesta ja välien putsaamisesta ja oikeista välineistä. Se kuuluu vissiin asiaan, ei ole henkilökohtaista, heidän täytyy valistaa. Kun minäkin sen "saarnan" sain, vaikka olin tehnyt kaiken "oikein" jo tähänkin saakka. Hoitamattomat hampaat ovat iso terveysriski, älä jätä väliin, kun olet ajan saanut.

Vierailija
6/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee saarnoja myös yksityisellä puolella, riippuu ihan lääkäristä....

Vierailija
7/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä pyrin käymään 2 v välein, ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa/ahdistusta asiasta vaikka reikiä on joka ikinen kerta. Gynellä en ole käynyt koskaan enkä käy koska pilluni on helvetin ruma enkä aio näyttää sitä kenellekkään ikinä. N28