Menopaussiväri hiuksissa
Ruotsissa värjättyä punaista tukkaa kutsutaan nimellä menopaussiväri. Mikä naisiin oikein silloin menee? Miksi niin moni turvautuu marketin väripurkkiin?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut häpeävät harmaitaan tai pitävät niitä epäsiistin näköisinä.
Ja se räikeän epäluonnollinen punainen on ainoa vaihtoehto värille? Jotta varmasti näkee kilometrin päähän että tukka on värjätty.
Tuli jotenki hyvä mieli siitä, että ah niin trendikäs Ruotsikin kärsii samasta ilmiöstä.
Moni varmaan pitää sitä piristävänä, nuorentavana ja olemusta ryhdistävänä värinä. Oikeastihan se vain korostaa valjuutta, meikittömyyttä ja taikinaista naamaa.
Monilla tuttavillani oli tommonen 20-30-vuotiaana, 80-luvulla.
Täällä toi punainen taitaneen kulkea nimellä "räväccä". Varsinkin silloin, jos tukka on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se räikeän epäluonnollinen punainen on ainoa vaihtoehto värille? Jotta varmasti näkee kilometrin päähän että tukka on värjätty.
Ehkä se näyttää käyttäjiensä mielestä hyvältä? Jos tukkaa joutuu värjäämään kerran kuussa, se on kallista -> moni turvautuu markettiväriin. Värjätyn erottaa kyllä, oli se sitten kampaajalta tai purkista.
Eikös suurin osa suomalaisista naisista värjää hiuksiansa ja iso osa jollain punertavalla sävyllä, oli ikä mikä hyvänsä..?
Vierailija kirjoitti:
Täällä toi punainen taitaneen kulkea nimellä "räväccä". Varsinkin silloin, jos tukka on lyhyt.
Tähän kuuluu se vähän pitempi etutukkaosio, usein myös musta väri ja paksusankaiset rillit, siis vähän iäkkäämmillä naisilla. Alle viisikymppisillä on toisenlainen räväkkyys muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se näyttää käyttäjiensä mielestä hyvältä? Jos tukkaa joutuu värjäämään kerran kuussa, se on kallista -> moni turvautuu markettiväriin. Värjätyn erottaa kyllä, oli se sitten kampaajalta tai purkista.
Eihän kukaan voi pitää sellaista hyvännäköisenä, ellei ole jotenkin outo.
Vierailija kirjoitti:
Eikös suurin osa suomalaisista naisista värjää hiuksiansa ja iso osa jollain punertavalla sävyllä, oli ikä mikä hyvänsä..?
Hyi...
Mä ilmoitan kampaajalle aina varmuuden vuoksi, ettei mitään punertavaa väriä saa laittaa ainaskaan mun hiuksiin. Kampaajat sekoittelevat värejä ja kyllä niilläkin on taipumus lisätä vähän punaista joukkoon, en tiedä miksi.
No kun mä tässä lähestyn viittäkymppiä, niin pitääkö mun nyt sitten aitona punapäänä värjätä hiukseni jonkun muun väriseksi, ettei teille vaan tule mitään traumoja..?
Vierailija kirjoitti:
No kun mä tässä lähestyn viittäkymppiä, niin pitääkö mun nyt sitten aitona punapäänä värjätä hiukseni jonkun muun väriseksi, ettei teille vaan tule mitään traumoja..?
Ymmärsitkö tahallasi väärin?
Ei mua se porkkananpunainen haittaa, sehän voi olla myös luonnollinen hiusväri (lapsuuskotini naapurissa asui kaksoset joilla oli luonnostaan oranssinpunaiset hiukset, olen nähnyt toisen heistä pari vuotta sitten ja nyt aikuisenakin se väri on todella kaunis). Mutta se pinkki tai violetinpunainen tai yleensäkin sinertävänpunaisen sävyinen joka tekee suomalaisnaaman entistäkin kalpeammaksi. Tai sitten pikimusta kouvolamalli johon on tehty pinkkejä tai violetinpunaisia raitoja.
Mikä ihmisiä oikein vaivaa... Miksi te jaksatte niin paljon keskittyä siihen miltä muut ihmiset näyttävät. Onko tylsää? Itselläni punainen tukka, koska satun siitä pitämään eikä vähempää voisi kiinnostaa muiden mielipiteet.
Pahin on se väri jota Huutokauppakeisarin vaimo käyttää. Ei sovi kenellekään.
Harvoin kai vielä vaihdevuosissa harmaantuu?
Olen 55-vuotias ja ei minulla ole ollut vielä yhtään harmaata hiusta. Vai onko niin, että muut värjäävät harmaansa ja luulen, etteivät ole harmaantuneet?
Tiedän tietty joitain poikkeuksia, jotka ovat sanoneet olevansa jo harmaita tässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kai vielä vaihdevuosissa harmaantuu?
Olen 55-vuotias ja ei minulla ole ollut vielä yhtään harmaata hiusta. Vai onko niin, että muut värjäävät harmaansa ja luulen, etteivät ole harmaantuneet?
Tiedän tietty joitain poikkeuksia, jotka ovat sanoneet olevansa jo harmaita tässä iässä.
Onko tää taas jotain pätemistä? Kyllä 95%:lla ihmisistä on harmaita hiuksia 55 vuotiaina. Kai sen nyt kaikki tietää.
Ettekö oo huomanneet, että ns shokkivärit on muotia? En itselleni laittais, mutta aika moni nuori laittaa pään pinkiksi ja kirjavaksi. Ehkä samanhenkiset aikuisetkin tykkää niistä, joten sehän on vaan kiva, että keski-ikäisenäkin on jotain ulkonäöllisiä eroja ihmisissä. Vai onko muka niin, että teininä ja nuorena on sopivaa olla oman tyylisensä ja keski-ikäisen sitten pitää pukeutua ja sopia tyyliltään johonkin yhtenäiseen uniformuun? Tylsää, miksi näin? Olen itse tylsä ja varmanpäälle mietin, etten massasta erotu, mutta pelkästään hienona näen sen, että joku erottuu. Ja iän mukaan lokeroiminen on typerää käytöstä!