Nykyiset kasvatukselliset keinot
Mitä keinoja vanhemmilla on nykyään kasvatuksen suhteen? Nykyisillä menetelmillä kasvatetaan ehkä niitä kilttejä lapsia, mutta mitä keinoja vanhemmilla on saada esimerkiksi väkivaltaiselle adhd lapselle rajat? Väkivalta, tietysti syystäkin, kielletty, jäähyä ei saisi käyttää jne. Lapset myös tietävät oikeutensa nykyään, lällätellään takaisin, että etpä mahda mitään. Niin, mitäs kun lapsi ei vaan usko mitään? Aika vähissä nykyään keinot. Näitä riehujia näkyy nykyään paljon eivätkä vanhemmat mahda mitään.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä hyväksy väkivaltaa lasten kasvatuksessa, mutta eihän niihin saa nykyään edes koskea.
Pieni lapsi nyt on helppoa kaapata suht hellästi syliin, pois pahanteosta, mutta otappa isommasta kiinni. Kohta huomaat, että joudut maksamaan korvauksia koska lapsen käteen tai muualle tuli pipi, kun riehui vastaan. Ja sit peli onkin jo lopullisesti menetetty.Ei aikuisia tarvitse kunnioittaa sokeasti, mutta ei niitä tarvitse myöskään epäkunnioittaa. Nykyään kun sanon esim. lasten kavereille, että nyt pitäisi lähteä jo omaan kotiin, kun ovat olleet jo monta tuntia meillä, saan vastauksesksi inttämistä ja vaatimuksia, että meillä pitäisi saada ruokaa. Mitään ei totella vastaan inttämättä. Lisäksi katsotaan oikeudeksi haukkua minua. Se on käsittämätöntä.
Omat lapset onneksi suht kilttejä ja järkeviä luonteiltaan. Mutta kyllä nykyajan löysä kuri on niistäkin tehnyt välillä aika sietämättömiä. Olkoot.
Keskustellaan kyllä paljon kaikesta, mutta katson oikeudekseni myös korottaa ääntäni välillä. Olen vain ihminen.
Tässähän se ongelma onkin, ota isompi lapsi syliin ja kas, olet rajoittanut liikaa ja plaa plaa. Vain puhumalla pitäisi selvitä.
En missään nimessä hyväksy väkivaltaa lasten kasvatuksessa, mutta eihän niihin saa nykyään edes koskea.
Pieni lapsi nyt on helppoa kaapata suht hellästi syliin, pois pahanteosta, mutta otappa isommasta kiinni. Kohta huomaat, että joudut maksamaan korvauksia koska lapsen käteen tai muualle tuli pipi, kun riehui vastaan. Ja sit peli onkin jo lopullisesti menetetty.
Ei aikuisia tarvitse kunnioittaa sokeasti, mutta ei niitä tarvitse myöskään epäkunnioittaa. Nykyään kun sanon esim. lasten kavereille, että nyt pitäisi lähteä jo omaan kotiin, kun ovat olleet jo monta tuntia meillä, saan vastauksesksi inttämistä ja vaatimuksia, että meillä pitäisi saada ruokaa. Mitään ei totella vastaan inttämättä. Lisäksi katsotaan oikeudeksi haukkua minua. Se on käsittämätöntä.
Omat lapset onneksi suht kilttejä ja järkeviä luonteiltaan. Mutta kyllä nykyajan löysä kuri on niistäkin tehnyt välillä aika sietämättömiä. Olkoot.
Keskustellaan kyllä paljon kaikesta, mutta katson oikeudekseni myös korottaa ääntäni välillä. Olen vain ihminen.