Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tarjoilija joutuu korvaamaan palkastaan rahansa?

Vierailija
03.07.2017 |

Siis kun jokaisella on omat rahat ravintolassa, ja jos puuttuu joku pienikin summa, niin heti kuulemma lähtee se summa palkasta?
Mitä vittua? Eihän kaupassakaan kassat joudu korvaamaan mitään sellaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuota tarua aina kuulee, mutten ole missään vielä käytännössä törmännyt.

20 vuotta ravintola-alalla.

Vierailija
2/9 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä ammattiliittoosi.

Työnantajalla ei ole oikeutta periä korvauksia työntekijän lievästä tuottamuksesta aiheutuneista vahingoista (vahingonkorvauslain 4 luvun 1$).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheen korjaus edelliseen: $ -> §

Vierailija
4/9 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pari vuotta sitten töissä yhdessä hok-elannon ravintolassa, jossa oli tuollainen käytäntö. Muistaakseni aloittaessani työt jokainen yli 10 e kassaero piti maksaa omasta pussista. Jossain vaiheessa käytäntöä muutettiin ja joka kolmas kassaero tuli maksaa.

Vierailija
5/9 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuota tarua aina kuulee, mutten ole missään vielä käytännössä törmännyt.

20 vuotta ravintola-alalla.

Onnea. Olen itse ekassa paikassa töissä ja täällä on heti tällainen systeemi. Muutamilla työkavereilla oli käynyt noin ja ihan oikeasti oli lähtenyt palkasta se summa.

Vierailija
6/9 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin pari vuotta sitten töissä yhdessä hok-elannon ravintolassa, jossa oli tuollainen käytäntö. Muistaakseni aloittaessani työt jokainen yli 10 e kassaero piti maksaa omasta pussista. Jossain vaiheessa käytäntöä muutettiin ja joka kolmas kassaero tuli maksaa.

Kappas, sama pulju.

Vierailija
7/9 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas, sama pulju.

Juu, en ole yllättynyt.

Vierailija
8/9 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa ruokapaikassa ravintolapäällikkö vedätti kassasta rahaa siten, että jos tilityslistassa ei ollut merkittynä pohjakassassa olevaa rahasummaa (min 200€), niin kassa saattoi olla seuraavana päivänä tilitystä tehtäessä parikin sataa miinuksella ja se oli silloin salivuorolaisen vika. Takaisin niitä ei tarvinnut maksaa, mutta muuten tuli huutia. Potkuthan tälle rp:lle sitten viimein tuli.

Vierailija
9/9 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonuksena työpaikan paska ilmapiiri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi