HS: Allergiat ovat päässä
Allergiat ovat ohimeneviä eli ihan siellä teidän sairaassa pääkopassa. Laktoosi-intoleranssi myös.
T. Paljon maitotuotteita vieraille salaa syöttänyt
Kommentit (19)
Toivottavasti sen maitodrinkkin maistamiseen kuolleen tytön vanhemmat ei lue tätä.
Minäkin sanon aina että "joo se on leivottu laktoosittomaan". Vaikka on punaiseen maitoon. Ja vieraat on tyytyväisiä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanon aina että "joo se on leivottu laktoosittomaan". Vaikka on punaiseen maitoon. Ja vieraat on tyytyväisiä vaan.
Toivottavasti on useampi vessa :)
On näitä ihmisiä joiden mielestä pieru on merkki jostain kauheasta yliherkkyydestä jota varten pitää saada sairauslomaa ja lääkekuuri!
Samaa sanoin kolmen kuukauden ikäiselle vauvalleni, joka oli kauttaaltaan ihottumasta punainen. Ja muuten myös silloin puoli vuotiaalleni, kun sai anafylaksian. Kurkun turvottua ja kun oli kauttaaltaan ihottumassa ja sentin kokoiset rakkulat pitkin kylkiä ja kainaloissa. Sanoin vaan, että kuvittelet, kuvittelet kaiken lapsi rakas :D
Vain Suomessa, täällä 5 miljoonan maassa, on 3 miljoonaa olevinaan maidost oireita saavaa.
Paskat, se on massahysteriaa. Ihan sama kuin nykyään trendigluteenittomalla oleminen.
Vierailija kirjoitti:
On näitä ihmisiä joiden mielestä pieru on merkki jostain kauheasta yliherkkyydestä jota varten pitää saada sairauslomaa ja lääkekuuri!
No sitä varten niitä SSRI/SNRI-lääkkeitä just tehdään: mielipahan poistamiseksi! Piereminen ja housuun kakkiminen on ahdistavaa, ainakin minun mielestä. Pultsaripiireissä asia voi olla eri.
Laktoosi-intolerantikolla tai allergisella voivat pahat oireet tulla vasta muutaman tunnin-puolen vuorokauden viiveellä.
Jos syön vehnää turpoavat kasvoni ja silmäni seuraavaksi aamuksi. En saa silmiä auki, enkä pysty meneemään töihin. Antihistamiinit eivät tälläiseen reaktioon auta. Juhlien järjestäjä ei tietenkään ole aamulla katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ripuli?
Entäs hengitysvaikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Allergiat ovat ohimeneviä eli ihan siellä teidän sairaassa pääkopassa. Laktoosi-intoleranssi myös.
T. Paljon maitotuotteita vieraille salaa syöttänyt
Ole varovainen
Vierailija kirjoitti:
Juu, toki ovat tyytyväisiä siinä tilanteessa. Parin tunnin päästä voi olla eri asia ja luuletko että saat siitä ikinä kuulla. Meidän hotelliyö pari viikkoa sitten. Mies oli syönyt jotain laktoosillista koska ei vaan aina piittaa ja hotelihuoneen ilma oli kuin olisi kaasumaista ruikkua hengitttänyt. Ne pierut ei vaan haihdu. Kuvittelin jostain syystä ettei ikkunaa saa auki ja olin paniikin partaalla. Harkitsin meneväni nukkumaan vessan lattialle. Kun edellisestä pierusta olin selvinnyt, kuului PRÖÖT PRÖÖT ja oli pakko mennä peiton alle odottamaan pahimman pääatölautan laimenemista kunnes happi loppui. Lopulta tajusin tarkista että onhan täällä ikkuna jonka saa auki ja niin loppuyönä pystyin nukkumaan kun tuuletus alkoi tehoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa, täällä 5 miljoonan maassa, on 3 miljoonaa olevinaan maidost oireita saavaa.
Paskat, se on massahysteriaa. Ihan sama kuin nykyään trendigluteenittomalla oleminen.
Kerroppa mulle, mussä muualla maailmassa juodaan näin paljon maitoa, kuin Suomessa?
Juu toki. Tietämättäni söin kerran pähkinää ja kurkku turposi saman tien. Onneksi oli epipen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen maito on sontaa. Kokeilkaa aiheuttaako ulkomaiset maitotuotteet oireita. Sillä selviää, onko oikeasti kyse vain herkkyydestä suomalaiselle maidolle. Itsekin voin syödä saksalaista jäätelöä ilman pierun pierua. Joskus taas kotimainen hyla-jäätelökin vetää pakin kuralle.
Jotkut tykkää valittaa wifin aiheuttavan päänsärkyä, mutta kun sanon, että se on pois päältä, vaikka se on päällä niin heti lähtee päänsärky.
Yksi emäntä teki mulle tuon "Joo, laktoositonta käytin" ja myöhemmin "Eiku...". Koko ilta meni pilalle. Meidän piti mennä baariin, mutta minä jouduin ottamaan taksin, myrkyttämään taksin ilman ja menemään kotiin itkemään vatsakivuissa. Kaikki joilla on oikea laktoosi-intolerantti tuttava, tietävät, että kyse ei ole pienistä ilmavaivoista.
Tunnen yhden, joka pystyy käyttämään luomumaitoa, mutta tavallista ei.
Jotkut ihmiset ovat vaan vellihousuja. Ja vatsa paskana jo syntymässä.
Linkki