Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä olet mieltä; olenko vastuussa miehen tekemistä rakennusvirheistä kun asunto myydään?

Vierailija
02.07.2017 |

Tilanne on siis tämä;
Ostimme talon, omitus on 50/50. Ennen muuttoa taloa remontoitiin aika laajasti, joista osan teki mies kaverinsa kanssa. Minulla oli käsityksenä, että heillä on tietoa ja taitoa tehdä näitä remontteja, mutta esim. saunaa ei ole rakennettu "säädösten" (ohjeiden mukaan).

Ero on tulossa ja minua pelottaa että minäkin olen rahallisesti korvausvelvollinen uusille asukkaille kun nämä rakennusvirheet havaitaan. Ja moni paikka saa varmaan jo kuntotarkastuksessa korjauskäskyn.

Mitä olet mieltä, kuuluuko minun olla näissä tulevissa rempoissa maksumiehenä myös?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai oot

Vierailija
2/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... kyllä?

Vierailija
4/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja on vastuussa vaikka jeesus olisi ihmeteoillaan sen talon rakentanut ja/tai remontoinut.

Vierailija
5/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valitettavasti niin menee. Yhdessä omistatte, yhdessä päätitte remonteista. Kyllä sulla on ollut yhtälainen vastuu sun omaisuuden hoidosta. Ja juuri tuon takia pitäisi olla ammattimiehet tekemässä joilla on sitten myös vastuu tekemästään remontista.

Vierailija
6/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa myydessä kirjaat tarkkaan kaikki virheet kauppakirjaan. Ei tiedossa olevista virheitä joudu jälkikäteen vastuuseen.

Vierailija
7/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tiedätte että on väärin tehtyjä asioita, niin miksi ette korjaa niitä ennen myyntiä, mitä järkeä on ensin yrittää huijaamalla myydä ja sitten maksaa kun huomataan että huijasitte? Tai sitten myytte jo valmiiksi niin halvalla ja sanotte suoraan mitä virheitä on, ja että ne on otettu hinnassa huomioon. Myytte siis remonttikohteena.

Vierailija
8/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rakennuksen omistaja, olet vastuussa. Mutta sellaisista virheistä, joista kerrotaan kauppakirjassa tai myyntiesitteessä, ei ostaja voi vaatia korvauksia.

Vierailija
9/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä nyt ole edes alkuunkaan mikään mielipide kysymys.  Sinulla omistajana on vastuu myymästäsi asunnosta ja sen kunnosta. Kannattaa siis jo kauppavaiheessa kertoa ihan rehellisesti asunnon kunnosta, ettei tule yllätyksiä ja yllättäviä korvasuvaateita myöhemmin. Vastuuta on nimittäin pidemmälle kuin "kunnes perävalot katoavat nurkan taakse". 

Vierailija
10/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä nyt ole edes alkuunkaan mikään mielipide kysymys.  Sinulla omistajana on vastuu myymästäsi asunnosta ja sen kunnosta. Kannattaa siis jo kauppavaiheessa kertoa ihan rehellisesti asunnon kunnosta, ettei tule yllätyksiä ja yllättäviä korvasuvaateita myöhemmin. Vastuuta on nimittäin pidemmälle kuin "kunnes perävalot katoavat nurkan taakse". 

Kannattaa se kertominen hoitaa kirjallisesti, kauppakirjan liitteenä tai siinä kuntokartoituksessa.

Olen yhden okt:n ostanut kuntokartoituksineen ja en kyllä yhtä tyhjänpäiväisestä paperista ole muulloin maksanut... turhaa hommaa.

Vierailija
11/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Eikö miehellä todellakaan ole suurempaa korvausvelvoitetta kun valehteli osaavansa nämä remontit tehdä?

Ap

Vierailija
12/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Eikö miehellä todellakaan ole suurempaa korvausvelvoitetta kun valehteli osaavansa nämä remontit tehdä?

Ap

Ei, ootte samalailla vastuussa

Vierailija
13/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos koittaisit saada ukon lunastamaan sut vähän edullisemmin ulos? On sulle varmasti halvempaa noin kuin että uudet ostajat haastaa teidät oikeuteen ja voittaa taatusti.

Vierailija
14/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se valitettavasti niin menee. Yhdessä omistatte, yhdessä päätitte remonteista. Kyllä sulla on ollut yhtälainen vastuu sun omaisuuden hoidosta. Ja juuri tuon takia pitäisi olla ammattimiehet tekemässä joilla on sitten myös vastuu tekemästään remontista.

Periaatteessa joo, mutta meillä oli suomalaiset ammattimiehet ja heitä mies sai kyllä olla koko ajan vahtimassa, ettei 'unohdettu' jotain vaihetta kun 'aina ja kaikkialla se on vain näin tehty'... ja jos myydessä jotain kuitenkin tulee ilmi, niin ei niiltä suomalaisistakaan firmoilta mitään korvausvastuta saa perittyä.

Vaikka onkin hienoa, että ostaja on näin hyvässä turvassa ja vielä kauan ostamisen jälkeenkin, on se usein aika kohtuutonta myyjälle (rakennuttajalle) jolla ei tarvitse oll kaikkea ammattitaitoa mutta ainakin suomalaisiin firmoihin pitäisi kyllä voida luottaa.😡

T.kokemusta on

Vierailija
15/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei.

Vierailija
16/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minulla oli vastaava tilanne, kun mies on esim tehnyt kylppäriremontin itse ja vakuutti osaavansa homman, koska hänellä olisi joku ammattimies mukana. No lopulta koko remontti  meni niin, että se ammattimies kävi yhden kerran ennen remonttia katsomassa ja sanomassa jotain ohjeita. Sen jälkeen muistan, että olen esimerkiksi itse netistä googlannut vesieristysohjeita ja mies oli tekemässä kaiken ihan eri tavalla, kuin kaikissa rautalankaohjeissa sanottiin. Eli ei ollut edes viitsinyt googlata, miten homma toimii.

Mutta asia ratkesi niin hyvin, että erotessa minä hankin uuden asunnon ja mies jäi taloon asumaan, joten koko homma on nyt yksin hänen vastuullaan. Siellä on nyt vino kylppärin lattia, eriparilaminaatit ja terassi, jolle ei ole rakennuslupaa.

Vierailija
17/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei.

Haasta mies oikeuteen? Saatte vähän enemmän rahaa kulumaan hukkaan.

Vierailija
18/18 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaat yrityksen tekemään tutkimuksen ja korjaukset.

Korjauskustannus vähennetään myynnissä tulevasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi