Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punaisia länttejä ihossa. Milloin lääkäriin?

Vierailija
02.07.2017 |

Aika isoja, 1-4 cm pyöreitä/soikeita selvärajaisia länttejä. Näyttävät ja tuntuvat lähinnä samalta kuin kuiva iho. Kutisevat vähän. Näitä on siis yksi käsivarressa, yksi kummassakin sääressä (eri kohdissa), yksi pakarassa ja yksi alaselässä. Olen yrittänyt perusvoiteella rasvata, mutta eivät ole lähteneet mihinkään. Eivät kuitenkaan häiritse sillä lailla elämää, paitsi eiväthän ne kivalta näytä. Eivät kutise niin, että koko ajan muistaisin ne ja tekisi mieli raapia. Ilmestyivät ihan yhtäkkiä, ja ovat nyt olleet ainakin viikon-pari samoilla paikoilla täysin muuttumatta ja lähtemättä mihinkään.

Voiko olla jotain vaarallista näin "miedoilla" oireilla? Kun niitä ei tosiaan ole enempää, eivät kutise voimakkaasti, ole kipeitä, eivät leviä jne. Pitäisikö vain seurailla että lähtevät omia aikojaan, jos siis niitä ei tule lisää tai oireet eivät muuten pahene?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onko kellään kokemusta/hajua mitä tämä voisi olla? Google tarjoaa lähinnä punajäkälää tai punatäplähilseilyä, mutta kuvista päätellen ei päde minuun, kun niissä molemmissa näyttäisi olevan paljon ja paljon pienempiä länttejä, kun minulla on vain muutama tullut ja aika isoja noihin verraten. Lisäksi nämä mitä minulla on näyttää pyöreiltä ja selvärajaisilta, eikä miltään ihottuma-alueelta.

Vierailija
2/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikkoihottuma.

Vierailija
4/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile silti Nizoralia. Voi hyvi olla punajäkälä

Vierailija
5/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppista ihoa minulla ei ole ikinä ollut, eikä siitepölyallergiakaan ole ikinä ilmennyt iho-oireina.

Tuon kolikkoihottuman googletin, mutta siinäkin noita iho-oireita näyttää olevan paljon tiheämpään. Kun minulla on siis yksi läntti per raaja, eikä mitään laajempaa aluetta...

Vierailija
6/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriaasi?

Vierailija
7/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile siihen ruokasoodavettä, iho muuttu emäksisemmäksi ja tappaa virukset/sienet/loiset. Laita ohuelti kookosrasvaa.

Vierailija
8/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan punatäplähilseihottumalta kuulosta. Mieluumminkin tuo kolikkoihottuma.

Vierailija
9/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kortisonivoidetta. Ilman reseptiä saa.

Vierailija
10/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä ja tytöllä on kolikkoihottumaa ja tytöllä varsinkin on vain yksittäisiä länttejä. Ei ihottumista tarvi lääkärissä käydä, jos käsikauppalääkkeet auttaa. 

Vierailija
11/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

läiskäekseema eli kolikko ihottuma. kokile kortisoonia.

Vierailija
12/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee pistää tuo kortisonivoide kokeiluun, kun ainakaan ihan perusvoiteella ei ole lähtenyt.

Vierailija
13/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusu

Vierailija
14/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni-infektio?

Vierailija
15/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaposin sarkooma? Hivin seurausta, voisiko olla tästä kyse?

Vierailija
16/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa psoriakselta, menepä lääkäriin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi