Stockmann, Tokmanni, Gigantti ym. juhlistavat GAY Prideä :D
Mukana myös K-ruoka, Paulig ym.
Pinkkiraha siis kelpaa, mutta en tiedä miten nämä arjessaan edistävät LGBT-asiaa tai muuta "tasa-arvoa"...
Ainakin USA:ssa "pinkkipesu" ja "pinkkiraha" ovat jo pitkään olleet käsitteitä, joilla on saatu yrityksiä mukaan Prideihin. Esimerkiksi Converselta tuli taas todella iso "sateenkaarikampanja" ja olivat marssimassa... Eli olemme mukana edistämässä LGBT-oikeuksia... ja voitte samalla ostaa meiltä 100 dollarin kangastossut PRIDE-kuosilla ;)
Kuinkas monessa GAY PRIDE -kulkueessa kaikki nämä yritykset, suomalaiset ja ulkomaiset, olivat esim. 70-90-luvuilla? Tai edes 2000-luvun alussa? Siis silloin kun GAY PRIDE ei ollut "muodissa" ja homot olivat oikeasti syrjittyjä...
Tietty voi olla, että saavat tuolla keinoin lisää asiakkaita. Toisaalta voi olla että suurempi osa esim. Stockmannin tai Gigantin muista asiakkaista vaihtaa ostospaikkaa. Stockmann varsinkin on vanha ja "vähän parempi butiikki", enpä ihmettele jos tekee kohta "anttilat".
Sori vain, ei pahalla homoja kohtaan ja arjessani puolustaisin koska tahansa homoseksuaalia työkaveriani. Mutta vähän menee överiksi tuo PRIDE-koohotus...
Kommentit (9)
Eiköhän ne ole vain tehneet laskelmat, että paljonko tulee positiivisia reaktioita vs negatiivisia ja tehneet sitten päätöksen. Jos Suomi olisi osa Venäjää niin yhtä innokkaasti ne juhlistaisi "heittele homoa kivillä ja kepeillä"-päivää. Niin bisnes vain aina on toiminut. Moraalilla ei ole tekemistä sen kanssa.
Stokkalaisena voin sanoa, ettei priden myötä ole mitään asiakaskatoa tullut.
Vierailija kirjoitti:
Stokkalaisena voin sanoa, ettei priden myötä ole mitään asiakaskatoa tullut.
Stockmann on pian konkurssissa. "Pöyhkeys vie perikatoon, ylpeys (pride) käy lankeemuksen edellä"
Pridessähän sponsorina kuuluisi olla lääkefirmoja kuten Merck ja Pfizer.
No tuollaista se kaupallinen toiminta on, itselle ei ainakaan tule yllätyksenä, jos joku monikansallinen suuryritys on kiinnostunut vain rahasta. Rahaa pyritään saamaan sieltä mistä irtoaa. Tämän vuoksi kuluttajilla on suuri moraalinen vastuu, sillä kuluttajat luovat markkinat.
Epäreilua mielestäni vetää 50+ vuoden takaisia asenteita firmojen nykyjohtoon jossa suurin osa päättäjistä on ollut silloin vielä tuttia imemässä. Mutta on tuossa avauksessa totuuttakin, osa firmoista vain kaupallistaa Prideä tarjoamalla prideteemaisia tuotteita joita voi sitten ostaa "osoittaakseen tukensa". Silti itsestäni lesbona on mukava nähdä yrityksiä arkipäiväistämässä homoutta jotta tulevaisuudessa se olisi osa normaalia elämää. Siihen vain sattuu liittymään tuo kääntöpuoli mutta toisaalta sentään tukevat priden aikaan homoja eikä homofoobikoita. Parempi se sateenkaarikyltti Burger Kingissä kuin "Homot vittuun"-mainonta prideviikolla.
edellämainitut toimialathan eivät millään tavalla liity seksuaalivähemmistöihin. todennäköisesti ovat mukana markkinoinnin takia. kun on mukana tapahtumassa, niin saavat kohtuullisella budjetilla huomiota seksuaalivähemmistöön kuuluvilta ja heitän tukijoiltaa. jos eivät lähtisi tapahtumaan mukaan, niin se suututtaisi homouden kannattajat ja he laittaisivat kaupat boikottiin ja kaupat menettäisivät paljon rahaa. homotapahtumaan osallistuminen on kahdesta pahasta vähemmän paha asia.
Vierailija kirjoitti:
edellämainitut toimialathan eivät millään tavalla liity seksuaalivähemmistöihin. todennäköisesti ovat mukana markkinoinnin takia. kun on mukana tapahtumassa, niin saavat kohtuullisella budjetilla huomiota seksuaalivähemmistöön kuuluvilta ja heitän tukijoiltaa. jos eivät lähtisi tapahtumaan mukaan, niin se suututtaisi homouden kannattajat ja he laittaisivat kaupat boikottiin ja kaupat menettäisivät paljon rahaa. homotapahtumaan osallistuminen on kahdesta pahasta vähemmän paha asia.
Toisaalta on mahdollista, että hyöty vs haitta on laskettu pieleen. LGBT-aate on niin valtavasti esillä, että luullaan sillä olevan enemmänkin kannatusta. Todennäköisesti niitä, jotka boikotoivat PRIDE-yrityksiä on huomattavasti enemmän kuin niitä jotka erityisesti suosivat yrityksiä, jotka ovat PRIDEissä...
Siis jos joku pyörittää vegekahvilaa Kalliossa, niin tietysti kannattaa nostaa sateenkaarilippu salkoon. Mutta K-ruoka, Ingman, Stockmann?
Prideissä arviolta 35000 osallistujaa (oikeasti? näytti vähemmältä videolla)
Pelkästään lestadiolaisten suviseuroilla tuplaten tuon verran porukkaa, siis 70 000... Tähän päälle kaikkien muiden herätysliikkeiden kesätapahtumat. OK, kristittyjen tapahtumissa ei voi mainostaa omaa firmaansa, mutta Suomessa on edelleen enemmän konservatiivisia uskovaisia kuin LGBT-aktivisteja. Uskovaiset eivät vain pidä mekkalaa itsestään, mutta uskovaisenkin euro on euro.
Haittaako muuten ketään homoa itseään tämä ns. pinkkipesu? Siis se tosiasia, että silloin kun homoilla on mennyt yhteiskunnassa oikeasti heikommin, niin yksikään näistä yrityksistä ei ole lähtenyt pilaamaan mainettaan ajamalla homojen oikeuksia. Vai lämmittääkö mikä tahansa hyväksyntä, minkä saa irti, oli se aitoa tai ei?