Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haluaa sektion, milloin sitä pitää alkaa vaatia?

Vierailija
01.07.2017 |

Ja mistä? Mainitsenko äitiysneuvolassa heti alkuunsa? On kuulemma erittäin hankalaa Suomessa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut tästä neuvolassa ja sieltä laitetaan lähete äitiyspolille. Polilla sitten keskustellaan asiasta pariin otteeseen kätilön, lääkärin ja mahdollisesti psykologin kanssa. Sektioluvan saa vasta ihan loppumetreillä pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Sektion saaminen on kokonaisuudesaan melko raskas prosessi, koska koko ajan yritetään käännyttää käyttäen melko alhaisiakin keinoja. Mutta sen kyllä saa kun pitää päänsä. Tämä kokemus tyksistä 4 vuoden takaa.

Vierailija
2/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ei ole Suomessa ilmoitusasia. Ne keskustelut kannattaa käydä myös oman itsesi takia. Sektiossa on omat riskinsä ja on hyvä, että oli lopullinen päätöksesi mikä hyvänsä, että se perustuu tosiasioille.

Jouduin itse kiireelliseen sektioon enkä olisi valinnut sitä, jos normaalisynnytys olisi onnistunut.

Miksi tiedät jo nyt haluavasi sektion?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko nyt unohdettaisiin se vaatiminen. Ota synnytyspelko tai mikä syysi onkaan puheeksi neuvolassa, sitten homma alkaa edetä. Mutta älä vaadi, vaan keskustele asiallisesti.

Vierailija
4/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Suomessa saa sektiota ilman, että perustelee asian pelolla? Heti alussa ilmoitat neuvolassa, että haluat pelkopolille. Siellä tapaat kätilön ja lääkärin, jotka yrittävät käännyttää. Mutta saat sektion jos pidät pääsi. Itse suostuin lopulta alatiesynnytykseen ja perseelleenhän se meni. En tiedä johtuuko lapsen oppimisvaikeudet ja muut kehitysviiveet vaikeasta synnytyksestä, vai ovatko ne synnynnäisiä/geneettisiä.

Vierailija
5/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytys on ensisijainen tapa synnyttää aina, kun sille ei ole lääketieteellistä (fyysistä) estettä. Sektiossa on suuremmat riskit kuin alatiesynnytyksessä, ja se jättää fyysisen arven äitiin sekä mahdollisesti psyykkisen arven vauvaan. Siksi sitä ei suositella kenellekään, jos vauvan on mahdollista syntyä alateitse.

Itse olen niin pienikokoinen, että minulle tehtäisiin sektio lähes varmasti, jos olisin synnyttämässä. Muistelen kuulleeni, että alle 155-senttinen äiti synnyttää lähtökohtaisesti sektiolla. Jos pienikokoinen äiti vaatii alatiesynnytystä, kätilöt ja lääkärit sitten tutkivat, onko se mahdollista. Minä kyllä toivoisin voivani synnyttää alateitse.

En usko, että ap saa sektiota pelkän subjektiivisen tahdon vuoksi, jos sille ei ole mitään oikeaa perustetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän