Mikä mulla on, nukun viiden tunnin yöunia, eikä väsytä
Olen kesälomalla. Eilen touhusin koko päivän, kävin lenkillä, tein suursiivousta, peruskotityöt ja kävin auttelemassa yhdessä paikassa. Ei vain nukuta. Mennyt koko viikko näin. Ylikierroksia? Loma on lopuillaan, ensi viikolla töihin ja pelkään, että siellä väsyttää. Alkuloma meni normi unilla.
Kommentit (5)
Mulla oli ihan sama juttu kuukausi sitten. Kuudelta aamulla sain unta ja heräsin 11 aikaan, ihan hirveetä.
En tiedä mistä johtui, sairastan endometrioosia ja juuri oli kuukautiset alkamassa, ehkä liittyi siihen. Olen huomannut myös täysi- ja uudenkuun vaikuttavan uneeni.
Oletko masentunut?
Kuukautiset on menossa. En ole masentunut, nyt on tapahtunut elämässä paljon kivoja asioita lyhyen ajaan sisään. Olen miettinyt, onko ne saanut vähän kierroksia nousemaan liikaa? Lapseni sai töitä, toisen paras kaveri sai opiskelupaikan samasta kaupungista (ei hakenut kaverin takia, vaan siksi, että asuu siellä ja ala kiinnostaa) ja olen lopultakin harrastustoiminnan kautta löytänyt muutaman kaverin uudella paikkakunnalla, muutamia mainitakseni.
Yksilöllistä tuo unen tarve. On ihan tutkimustietoakin asiasta.