Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotiäidit eivät tee osa-aikatyötä?

Vierailija
29.06.2017 |

Hanki jotain pientä duunia josta saa taskurahaa? Kyllä nyt jotain löytyy aina. T. Mies

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hoitaa lapset sillä aikaa?

Vierailija
2/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tekee päivätyötä, niin nainen voi olla illat töissä. Tosin mies joutuu sitten pitämään huolta lapsista ja tietenkin siivota sillä aikaa tulleet sotkut. Veikkaan, että aika moni mies ei siihen suostu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa oltaisiin sitten perheenä jos kotiäiti tekisi illat töitä?

Vierailija
4/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua eikä minun tarvitse.

Vierailija
5/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan olla mieheni kanssa ja hän haluaa vapaata töiden jälkeen toisinaan. Teen osa-aikatöitä sitten kun menen takaisin.

Vierailija
6/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No daa, kyllä jotkut tekevätkin. Tai esim. satunnaista keikkatyötä sesonkeina. Mutta ongelmaksi  voi muodostua aikataulujen yhteensovittaminen. Jos kokopäivätöissä käyvällä puolisolla on kovin vaihteleva työrytmi, voi käytännössä olla vaikeaa löytää riittävän joustava osa-aikatyö kotona olevalle puolisolle. Etätyötkään eivät ole ihan ongelmattomia, pennut melskaavat ja häiritsevät keskittymistä.  Olen freelance-kääntäjä, mutta en pysty vahtimaan pikkulapsia ja kääntämään samalla vaikeaa tekstiä tehokkaasti.

Vierailija
7/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on ihan ok että mies palkkaa ulkopuolisen lastenhoitajan mutta se ei ole ok että hän elättää vaimoaan joka hoitaa lapsia kuiteskin 24/7

Vierailija
8/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenhän. Tonni ylimääräistä rapsahtaa tilille kuussa. Teen iltaa ja yötä.

Vierailija
9/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on ihan ok että mies palkkaa ulkopuolisen lastenhoitajan mutta se ei ole ok että hän elättää vaimoaan joka hoitaa lapsia kuiteskin 24/7

Kun ulkopuolinen tekee niin se on oikeaa ja arvokasta työtä mutta jos itse hoitaa lapsensa ja monesti vielä paljon tunnollisemmin kuin ulkopuolinen niin se on yhtä kuin ei tee mitään.

Vierailija
10/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä kotona oltava tuntimäärä sitten on tarpeeksi ollakseen kotiäiti osa-aikatyöllä?

Ihan tavallisia osa-aikatyössä käyviä äitejähän tämä maa on pullollaan.

Vierailija
11/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies.

Vierailija
12/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisia duuneja ei ole hirveästi tarjolla, ainakaan sellaisia joissa voisi itse sanella vuoronsa niin että ne voisi sovittaa puolion aikatauluihin. 

Minä olen onnellisessa asemassa että voin tehdä  oman alani hommia freelancerina/konsulttina silloin kun itselleni sopii. Nyt miehen ollessa kesälomalla olen paiskinut kuta kuinkin täyttä päivää, syksyllä teen sitten taas vähemmän. 

Vierailija
13/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun kyllä aika moni niin tekeekin. Ei sillä kotihoidontuella elä, voit vaikka ihan itse joskus kokeilla. Ite tein työpäiväni kahdessa osassa. Menin viideltä ja tulin kahdeksalta, että mies pääsee töihin päiväksi. Mies tuli töistä ja minä menin takaisin omiin töihini muutamaksi tunniksi. Kaikki miehen lomat ja kaikki viikonloput minä tein töitä, 6-8 tuntia päivässä.

Vierailija
14/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä sitten olisi kotiäiti, jos käy töissä.

Vierailija
15/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut tehdä mutta kieltäydyin. Nimittäin työt olisivat alkaneet heti kun mies olisi tullut kotiin töistä joten miehen vastuulle olisi jäänyt taapero ja kahden vanhemman lapsen harrastukset plus tietysti iltatoimet.  Ei tuohon kannattanut lähteä vain muutaman satasen takia.

Vierailija
16/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun kyllä aika moni niin tekeekin. Ei sillä kotihoidontuella elä, voit vaikka ihan itse joskus kokeilla. Ite tein työpäiväni kahdessa osassa. Menin viideltä ja tulin kahdeksalta, että mies pääsee töihin päiväksi. Mies tuli töistä ja minä menin takaisin omiin töihini muutamaksi tunniksi. Kaikki miehen lomat ja kaikki viikonloput minä tein töitä, 6-8 tuntia päivässä.

Oliko teillä seksiä, jos aikataulut olivat tuollaiset?

Vierailija
17/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alallani osa-aikatyöt tarkoittaa esim 2-3 6-8h työpäivää viikossa. Eli käytännössä olisin kaikki viikonloput töissä. Sellaisia 2-3h pätkiä, jotka mahtuu arki-iltaan ei ole tarjolla.

Haluan miestäkin nähdä joskus.

Vierailija
18/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti, koulu, isovanhemmat? Isommat lapset pärjää yksin? Keskenään?

Vierailija
19/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyitä keksitään kyllä ahkerasti. Töihin aika harva on menossa kun mies tuo tarvittavan elintason kotiäitin harrasteluun.

Vierailija
20/28 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kotiäitinä käy elämä turhauttavaksi kun vähitellen kaikki oman ikäluokan seura kaikkoaa ympäriltä ja erakoidut kotiin?

N20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi