Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako askelkyykkyjä tehdä joka päivä

Vierailija
29.06.2017 |

Pakaralihakset on aika kipeät eilisestä ja edellispäivästä.
Haluaisin tehdä niitä joka päivä mut kannattaako kipeää lihasta treenata?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Max 3 x vko

Lähde: kansainvälisen tason kilpaurheilija

Vierailija
2/4 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset kehittyvät levon aikana, lepopäiviä on siis kihasten kehityksen kannalta hyvä pitää. Tietenkin se on oma valintasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kehittyvät levon aikana, lepopäiviä on siis kihasten kehityksen kannalta hyvä pitää. Tietenkin se on oma valintasi

Tämä pitää paikkansa. Kun on lihaskuntoilun jälkeen pitänyt kaksi välipäivää, lihasmassan kasvu on joskus ihan huomattavaa (siis itse huomaan sen).

Nautin todella paljon liikunnasta, varsinkin sellaisesta, joka sekä nostaa sykettä että kehittää lihaksia. Ap:n mainitsema askelkyykky on tästä hyvä esimerkki, varsinkin sen kävelyversio lisäpainoilla. Joka päivä en kuitenkaan sitä tee, vaikka haluaisin.

Haluaisin harrastaa aerobista liikuntaakin joka päivä, esim. pitkiä kävelylenkkejä, mutta sitäkään en voi tehdä ihan niin usein, koska haluan nyt keskittyä enemmän lihasvoimaan (olen lukenut että aerobinen liikunta voi haitata prosessia).

Liikunnasta tulevaa hyvää oloa ei voi korvata millään.

Vierailija
4/4 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää paikkansa. Kun on lihaskuntoilun jälkeen pitänyt kaksi välipäivää, lihasmassan kasvu on joskus ihan huomattavaa (siis itse huomaan sen).

Nautin todella paljon liikunnasta, varsinkin sellaisesta, joka sekä nostaa sykettä että kehittää lihaksia. Ap:n mainitsema askelkyykky on tästä hyvä esimerkki, varsinkin sen kävelyversio lisäpainoilla. Joka päivä en kuitenkaan sitä tee, vaikka haluaisin.

Haluaisin harrastaa aerobista liikuntaakin joka päivä, esim. pitkiä kävelylenkkejä, mutta sitäkään en voi tehdä ihan niin usein, koska haluan nyt keskittyä enemmän lihasvoimaan (olen lukenut että aerobinen liikunta voi haitata prosessia).

Liikunnasta tulevaa hyvää oloa ei voi korvata millään.

Lihas ei kyllä kasva näkyvästi parissa päivässä. Eikä edes parissa kuukaudessa, ellet ole täysin aloittelijs. Pumpissa lihas näyttää isommalta koska on turvoksissa. Mutta pidä viikon tauko niin johan alkaa näyttämään samalta kuin ennenkin. Muutenhan olisimme kaikki lihaksikkaita voimaihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi