Raskaus vai kuukautisten normaali heittely?
Minulla on aina ollut hyvin säännölliset kuukautiset. Kuitenkin joitakin kuukausia sitten vuotopäivä ja vuodon määrä muuttui. Kyse oli kuitenkin vain yhden päivän aikaistumisesta, joten en miettinyt sitä sen enempää.
Seuraavat kuukautiset olivat samanlaiset, mutta niitä seuraavat aikaistuivat taas päivällä ja vuodon määrä muuttui taas.
Taas seuraavat kuukautiset olivat samanlaiset kuin edeltävät, mutta seuraavat aikaistuivat taas päivällä. Ja nyt on sellainen tilanne, että piti tänään alkaa, jos on uskomista vanhaan kaavaan, että olisivat kuten edelliset. Kivut kyllä alkoivat aamulla, mutta vuotoa ei ole kuulunut. Yleensä ovat alkaneet yön aikana. Mietin nyt, että ovatkohan hyppäämässä jostakin syystä eteenpäin, kohti vanhaa vuodon alkamispäivää?
Olen tehnyt useamman raskaustestin, mutta kaikki ovat olleet negatiivisia. Olen myös käynyt gynekologilla, ei mitään poikkeavaa. Olen käynyt lääkärissä ja laboratoriossa verikokeissa, kaiken pitäisi olla normaalisti, kukaan ei näe syytä tutkia ja kohauttelevat olkiaan, ehkä se siitä tasaantuu. Sitten vasta tutkivat uudestaan jos jäävät kokonaan pois tai heittävät yli viikolla. Ja lisään vielä, että raskaushormonia ei ole katsottu vaikka kuinka olen pyytänyt, koska sille ei ole mitään syytä, kun kotitestit ovat olleet negatiivisia. Ainoa minkä olisivat suostuneet katsomaan, niin pissasta samoilla testeillä mitä saa kotiin. Verestä eivät ole suostuneet katsomaan.
En vain ymmärrä, miksi ne näin heittelevät? Ja syön Gestinyl- merkkisiä pillereitä, usein käytössä vielä lisäksi kondomi.
Kuulostaako kenenkään korvaan tutulta?
Kommentit (3)
Gynekologi teki ihan vain perustarkastuksen. Itsekin mietin, että pakkohan hänen olisi jo silloin ollut nähdä merkkejä raskaudesta. Ihmettelen silti, että miksi ne heittelevät näin, kyllä siihen varmaan jokin syy on. Voiko esim. joku sairaus tehdä tämän?
-Ap
Mielessäni on käynyt myös, että jos jostakin syystä nämä pillerit eivät enää käykään minulle ja keho jotenkin sitä ilmoittaa tällä? Onko tuo ihan hirveän kaukaa haettua? Ja muutama tunti sitten alkoi pienen pieni rusehtava tiputtelu.
-Ap
Mitä sulle siellä gynellä tehtiin? Jos epäilet jotenkin raskautuneesi jo silloin, kun ekaa kertaa huomasit muutoksia kuukautisissa (eli yli pari kuukautta sitten?), niin kyllä gyne olisi varmasti huomannut raskaudesta jo jotain merkkejä, esim. suurentuneen kohdun. Myös alkio näkyy jo kyllä noilla viikoilla ultraamalla. Kotitestit ovat nykyisin myös ilmeisen tarkkoja. En usko, että olet raskaana.