Kuinka tulee toimia jos vakuutusyhtiö "kusettaa"?
Kuinka kuuluu toimia jos vakuutusyhtiö on päättänyt olla korvaamatta vahingon jonka sen kuitenkin tulisi korvata vakuutusehtojen mukaan? Tästä on siis mun mielipide sekä kuluttaja-asiamiehen jota konsultoin puhelimitse ja kysyin mielipiteen kuuluuko korvata vai ei.
Tein vakuutusyhtiöön siis korvaushakemuksen ja odottelin monta viikko päätöstä. Soitin useita kertoja vakuutusyhtiöön ja aina luvattiin tehdä päätös seuraavana päivänä ja sitä seuraavaa päivää sai monta kertaa odotella. Lopulta tuli päätös joka oli kielteinen eikä asiaa siinä perusteltu.
Kuinka siis tilanteessa voi toimia? Menenkö vakuutusyhtiöön kaikkien tositteiden ja lippujen ja lappujen kanssa aamulla ja vaadin että asia käsitellään uudelleen tai vaadin kuulla ainakin paremmat perusteet päätökseen? Vai otanko muualle yhteyttä minne?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kuluttaja-asiamies sanoi? Saatko sieltä neuvoa?
Otin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ennen kun sain lopullisen kielteisen päätöksen.
Kerroin siis tämän korvausta koskevan tapahtuman ja sen että vakuutisyhtiö toistuvasti lupaillut antaa päätöksen huomenn ja aina huomenna sinne soittess sanottiin että saat päätöksen huomenna.
He ottivat vakuutukseeni yhteyttä ja vaativat vakuutusta antamaan päätöksen. Ja kuluttaja asiamies sanoi että asia on selkeästi korvattava asia.
Lähinnä nyt kun päätös oli etten saa korvauksia niin haluan tietää kuinka pitää toimia jos koen päätöksen olevan väärä tai ainakin vaatisin perusteita. Pitääkö marssia kyseisen yhtiön konttoriin "todistusaineiston" kanssa ja pyytää selitys vaiko otanko yhteyttä kuluttaja asiamieheen tai muuhun tahoon jonka kautta vien asian eteenpäin koskien tyytymättömytttä päätökseen?
Lisäksi jouduin soittamaan vakuutusyhtiöön ja muihin firmoihin asian johdosta kymmenien eurojen edestä ja mielestäni vakuutuksen tulee nkorvata tästä aiheutuneet kulut. Mitä kautta lähden viemään asiaa eteenpäin?
Mene huomenna vakuutusyhtiöön ja vaadi peruste
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä nyt kun päätös oli etten saa korvauksia niin haluan tietää kuinka pitää toimia jos koen päätöksen olevan väärä tai ainakin vaatisin perusteita. Pitääkö marssia kyseisen yhtiön konttoriin "todistusaineiston" kanssa ja pyytää selitys vaiko otanko yhteyttä kuluttaja asiamieheen tai muuhun tahoon jonka kautta vien asian eteenpäin koskien tyytymättömytttä päätökseen?
Vakuutusyhtiön kanssa asioiminen ei muuta mitään. Kuluttajariitalautakunta taitaa olla paras ja riippumattomin vaihtoehto, varaudu kuitenkin siihen että käsittely kestää. Jonot ovat pitkät, joten voi mennä parikin vuotta.
Mitä se kuluttaja-asiamies sanoi? Saatko sieltä neuvoa?