Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18386)

Vierailija
18281/18386 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten juuri sinä teet kaakaojuomaa?

Minä:

Ensin loraus kylmää maitoa, sen päälle kaakaojauhe, viimeiseksi kuuma vesi ja sekoitan. Joskus vielä tämän jälkeen laitan suklaapalan sekaan tai kesällä suklaajäätelöä, samalla kuuma juoma vähän jäähtyy.

Vierailija
18282/18386 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "katoaminen" Suomessa helppoa? Haluaisin aloittaa alusta jossain ilman menneisyyden taakkaa ja ilman, että tarvitsee miettiä, että joku sukulainen tai tuttu ottaa yhteyttä tai löytää. En siis pelkää ketään tai ole rikollinen. Haluan vain elää rauhassa joutumatta miettimään muita ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18283/18386 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäiset tytöt jättäisit kakisn mökille 200km päähän? Oaavat kokata, lämmittää saunan, siivota, tiskata (ja on tiskikone!), soutaa... kauppa n.25minuutin kävelymatkan päässä, voidaan sopia kauppiaan kanssa, että ruokaa, pesuaineita yms tärkeää myy tilille mikä käydään maksamassa kun haetaan tytöt kotiin, karkkia ja muuta höpöhöpöä ostavat omalla rahalla (käteisellä).

Miksi heille ei voi antaa rahaa ostoksiin? Pääsevätkö he halutessaan sieltä pois omin neuvoin esim. bussilla? Vähintään 16v. pitää minusta olla. Mieluiten 18 jolloin tuo itse liikkuminenkin varmasti onnistuu.

Vierailija
18284/18386 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua ennen kiinnosti ajatus seksistä toisten miesten kanssa, mutta enää se ei minua kiinnosta? Esimerkiksi vielä joskus keväällä se kiinnosti, mutta ei enää. Nyt minua kiinnostaa seksi naisten kanssa T: Mies 18v.

Vierailija
18285/18386 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunan katossa oleva venttiili on poistoilmalle. Saunoessa pidetään kiinni ja muulloin auki, että tuulettuu.

Lattiarajassa oleva olisi ilman tulolle ja aina auki.

Me ihan päin vastoin: pidetään venttiili kiinni saunan lämmittämisen ajan, muuten lämmitys kestää ikuisuuden. Saunoessa taas venttiili auki, että ilma vaihtuu ja liika kosteus haihtuu. Myös muun ajan venttiili on auki.

Aivan oikein, venttiili pidetään auki saunomisen aikana. 

Kun puhutaan koneellisesta ilmanvaihdosta ja poistoventtiilistä, se pidetään _kiinni_ sekä lämmityksen että saunomisen ajan. Avataan saunomisen jälkeen kuivatuksen tehostamiseksi. Tuloilmaventtiili sen sijaan pidetään auki ja tässä voi olla myös vaihtoehtoinen tehostusasento puukiukaan palamisen varmistamiseksi (2 asentoa: auki / enemmän auki).

Saunomisen aikana poistoilman on tarkoitus kulkea oven alla olevan raon kautta pesuhuoneeseen.

Vierailija
18286/18386 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten juuri sinä teet kaakaojuomaa?

Minä:

Ensin loraus kylmää maitoa, sen päälle kaakaojauhe, viimeiseksi kuuma vesi ja sekoitan. Joskus vielä tämän jälkeen laitan suklaapalan sekaan tai kesällä suklaajäätelöä, samalla kuuma juoma vähän jäähtyy.

Samalla tavalla teen! 😂

Vierailija
18287/18386 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäiset tytöt jättäisit kakisn mökille 200km päähän? Oaavat kokata, lämmittää saunan, siivota, tiskata (ja on tiskikone!), soutaa... kauppa n.25minuutin kävelymatkan päässä, voidaan sopia kauppiaan kanssa, että ruokaa, pesuaineita yms tärkeää myy tilille mikä käydään maksamassa kun haetaan tytöt kotiin, karkkia ja muuta höpöhöpöä ostavat omalla rahalla (käteisellä).

Miksi heille ei voi antaa rahaa ostoksiin? Pääsevätkö he halutessaan sieltä pois omin neuvoin esim. bussilla? Vähintään 16v. pitää minusta olla. Mieluiten 18 jolloin tuo itse liikkuminenkin varmasti onnistuu.

Miksi pitäisi yksin päästä pois? Ottavat vain yhteyttä niin haetaan pois. Rahalla ostaisivat vain karkkia ja muuta höpötystä.

Vierailija
18288/18386 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua ennen kiinnosti ajatus seksistä toisten miesten kanssa, mutta enää se ei minua kiinnosta? Esimerkiksi vielä joskus keväällä se kiinnosti, mutta ei enää. Nyt minua kiinnostaa seksi naisten kanssa T: Mies 18v.

Jotain uteliaisuutta, kokeilunhalua tai sen tapaista?

Vierailija
18289/18386 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset korostavat paljon sitä, että juuri naisten kokema väkivalta on paha asia? Minun mielestäni kaikki väkivalta on väärin oli uhrin sukupuoli mikä tahansa. Minun mielestäni ei voi sanoa, että "Naisten kokema väkivalta on väärin", vaan että "Kaikki väkivalta on väärin".

Vierailija
18290/18386 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ihmiset korostavat paljon sitä, että juuri naisten kokema väkivalta on paha asia? Minun mielestäni kaikki väkivalta on väärin oli uhrin sukupuoli mikä tahansa. Minun mielestäni ei voi sanoa, että "Naisten kokema väkivalta on väärin", vaan että "Kaikki väkivalta on väärin".

Takana voi olla tilastollinen tosiasia, että suurempi osa esim. lähisuhdeväkivallasta kohdistuu naisiin. Vuonna 2021 tapon, murhan tai surman kohteista 90 % oli naisia ja 10 % miehiä. Lähisuhdeväkivallasta kokonaisuutena tällä hetkellä  34 % kohdistuu naisiin ja 18 % miehiin. Turvakotien asiakkaista enemmistö on naisia. Ehkä tämän prosentuaalisen osuuden vuoksi juuri naisiin kohdistuvaa väkivaltaa on tutkittu paljon ja siksi se on usein esillä.

Myös kulttuuritekijät vaikuttavat. Joittenkin kansallisuuksien piirissä on tavallista, että miesten ja naisten asema ei ole tasa-arvoinen ja miehet käyttävät väkivaltaa naisiin. Kunniaväkivalta on yksi ilmiö.

Myös raiskaukset kohdistuvat yleensä naisiin.

Naisten ja miesten maailmojen eriytyminen, joka on jatkunut jo jonkin aikaa, voi johtaa juuri nais- ja miesvihamielisyyteen, jolloin vastakkainen sukupuoli nähdään syylliseksi kaikkeen. Katkeruus ja kauna voi sitten realisoitua väkivaltana.

Tällainen kehitys on epäedullista kummallekin sukupuolelle.

Kaikki väkivalta on tietysti väärin, kuten sanoitkin.

Vierailija
18291/18386 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuode, vuoteesi, nukkumapaikka t.m.s.

Vierailija
18292/18386 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että naiset kokevat enemmän väkivaltaa kuin miehet. Mutta miksi jotkut ihmiset suuttuvat hirveästi, kun heille vaikka sanoo, että kaikki väkivalta on väärin? Väittävät, että minä minä hyväksyn naisten kokeman väkivallan, vaikka minä nimenomaan sanon, että se kaikki on väärin.

Vierailija
18293/18386 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisella olisi voima muuttua näkymättömäksi, niin menisikö hän uimahallissa miesten suihkutilojen puolelle katselemaan?

Vierailija
18294/18386 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisella olisi voima muuttua näkymättömäksi, niin menisikö hän uimahallissa miesten suihkutilojen puolelle katselemaan?

En tosiaankaan tiedä muista, mutta minä ainakin menisin

Vierailija
18295/18386 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrän kyllä, että naiset kokevat enemmän väkivaltaa kuin miehet. Mutta miksi jotkut ihmiset suuttuvat hirveästi, kun heille vaikka sanoo, että kaikki väkivalta on väärin? Väittävät, että minä minä hyväksyn naisten kokeman väkivallan, vaikka minä nimenomaan sanon, että se kaikki on väärin."

Mahdollisesti koska jäät näköjään jankkaamaan asiasta. Se on eräänlainen argumentaatiovirhe: toistetaan omaa sanomaa muuttumattomana ja oletetaan, että pelkän toiston myötä toinen osapuoli ymmärtäisi ja hyväksyisi argumentin ennen pitkää. 

Toinen syy lienee se, että jos on tarkoitus puhua naisiin kohdistuvasta väkivallasta, on myös argumentointivirhe vaihtaa aihetta kaikkeen väkivaltaan kaikkialla ketä tahansa kohtaan. Toinen osapuoli saattaa kokea sen hieman samankaltaisena ohipuhumisena ja asian vähättelynä kuin jos valittelisit, että joku on jättänyt  saunan oven auki ja lämpö karkaa ja sinulle vastattaisiin, että ovien yleinen tarkoitus on mahdollistaa ilman ja kiinteän materian liike kahden erillisen välillä. 

Vierailija
18296/18386 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-> kahden erillisen tilan välillä.

Vierailija
18297/18386 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko "katoaminen" Suomessa helppoa? Haluaisin aloittaa alusta jossain ilman menneisyyden taakkaa ja ilman, että tarvitsee miettiä, että joku sukulainen tai tuttu ottaa yhteyttä tai löytää. En siis pelkää ketään tai ole rikollinen. Haluan vain elää rauhassa joutumatta miettimään muita ihmisiä." 

On mahdollista muuttaa, poistua sosiaalisesta mediasta, salata kaikki omat yhteystiedot ja lakata pitämästä yhteyttä kaikkiin sellaisiin ihmisiin, joiden kautta voisi kulkeutua tietoa sukulaisille tai tutuille. Tällaisia on varmaan paljonkin esim. entisissä huumeidenkäyttäjissä, jotka haluavat uuden alun tai esim. perheväkivallan uhreissa.

Viranomaisilta katoaminen on huomattavasti vaikeampaa kuin muilta kansalaisilta. Asiaa voi kiertää esim. puhelittomuudella tai prepaid-puhelimilla, asumalla hylätyissä taloissa perifeerisellä alueella ja elättämällä itseään pimeillä töillä jotka maksetaan käteisenä. Silloin kannattaa myös välttää yhtään tiiviimpiä asutuskeskuksia, koska niissä on usein valvontakameroita. Jokaisella suomalaisella kai pitäisi olla jokin osoite, sellaisen voi siirtää esim. poste restanteen, jollaisia jotkut asunnottomat käyttävät ja olla käymättä siellä enää koskaan.

Aina silloin tällöin "löytyy" "kadonneita" ihmisiä, jotka tuttavat tai sukulaiset ovat ilmoittaneet kadonneiksi, mutta käykin ilmi, että he ovat kadonneet vain heitä etsiviltä ihmisiltä ja elävät omassa rauhassaan jossain. Osa elää miltei kokonaan yhteiskunnan ulkopuolella, osa vain sen verran, ettei törmää tuttuihin. Muistan eräänkin artikkelin, jossa poliisi totesi, etteivät he voi pakottaa ihmisiä "löydetyiksi" olemaan yhteydessä tuttuihinsa vaikka tutut kuinka haluaisivat. Sitä en muista, onko poliisilla edes ilmoitusvelvollisuutta täysi-ikäisen ihmisen elossaolemisesta hänen tunteville ihmisille. 

Se riski ymmärtääkseni tosin on, että jos olet totaalisen kadoksissa hyvin kauan, sinut julistetaan kuolleeksi. 

Vierailija
18298/18386 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa urhelulajia jossa pituudella ei ole väliä? Mulla on sellainen käsitys, että urheilussa pituudesta on aina hyötyä.

Uinti, juoksu, pesäpallo, lentopallo, kävely, pyöräily.

Myös uimahyppy, sukellus, jalkapallokin. Messi on melko lyhyt, vaikka lajissa tunnetaan myös siinä kaksimetrisiä pelaajia. 

Vierailija
18299/18386 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kyykyttää kääntyy englanniksi? Mulle tulee vaan mieleen oppress, mutta onko se liian radikaali?

"Put down" voisi toimia.

Tai to humiliate (nöyryyttää).

Riippuu kontekstista.

Vierailija
18300/18386 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Levolle lasken Luojani-iltarukouksessa mainittu Sijaltainen?

Sijaltain en. Sijaltani. Paikaltani. Jos en nousisikaan eli kuolisin. :P

Sija viittaa makuupaikkaan yleensä. Eli jos en aamulla heräisi ja nousisi sängystä... sitä se tarkoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi