Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18403)

Vierailija
17041/18403 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainonnasta kysymys! 

En ole puhunut yhtään halaittua sanaa suolakekseistä, Tuceista tai mistään vastaavista, eikä varmasti ole kukaan muukaan lähellä oleva. Ostin tänään Tuc -keksejä ja tunti siitä Facebook alkoi mainostamaan. Ei ole sattumaa, näin käynyt ennenkin, mutta yleensä mainokset tulee puheen perusteella, kerran kävi deodorantin kanssa samoin. Ostin ihan random merkkiä jota en ole ikinä aikaisemmin ostanut ja se merkki oli saman päivän aikana taas Facebookissa mainoksena. Koska nytkään ei ollut puhe suolakekseistä, jäin  miettimään, että saako Facebook/Meta jotenkin tietoonsa pankkitietoja, tai siis että myykö esim. S-ryhmä mobiilista ostoskäyttäytymistä kohdennettuun mainontaan tms.? Vai onko kyse vain ihan satumaisesta sattumasta?

Pankkitiedot eivät voi olla kyseessä, koska tilitapahtumassa ei näy, mitä olet ostanut, pelkkä summa. Eikä niitä muutenkaan jaella mihinkään.

Kyse on todennäköisesti juuri noista etukorttisovelluksista, jos käytät niitä. Niihinhän tallentuu yksityiskohtaiset tiedot ostoksista. Jos haluat selvitellä, niin voit tarkistaa, onko facebook-sovelluksella puhelimessasi pääsy muiden sovellusten tietoihin. Sen voi myös estää asetuksista.

Vierailija
17042/18403 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin tämän palstan kommenteissa lukee 0/5. Mitä se tarkoittaa?

Nolla pistettä viidestä. Tarkoittaa, että kommentoijan mielestä keskustelun avaus ei ole tosissaan tehty, vaan pelkkä provosointiyritys ja vieläpä huono sellainen. Tapa on yleinen monilla muillakin keskustelualustoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17043/18403 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinttikomeroon pinoon 

Vierailija
17044/18403 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako naiset kusta ylöspäin ilman käsien apua ?

Vierailija
17045/18403 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolla pistettä viidestä. Tarkoittaa, että kommentoijan mielestä keskustelun avaus ei ole tosissaan tehty, vaan pelkkä provosointiyritys ja vieläpä huono sellainen. Tapa on yleinen monilla muillakin keskustelualustoilla.

Voiko se olla vaikka 2/5 vai onko se aina 0/5?

Vierailija
17046/18403 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko se olla vaikka 2/5 vai onko se aina 0/5?

Selvästi yleisimmät kaksi ovat 0/5 ja 5/5 (tämä usein kirjoitettuna "viis kautta viis" tai "viiskauttaviis", varsinkin toisaalla kuin täällä). Harmaan sävyjä ei paljon tunneta, koska kyseessä on pohjimmiltaan eräänlainen humoristinen sisäpiiriviittaus. Tämän 5/5-asteikonhan teki alun perin Suomessa suosituksi Jogiin86, pikkupoika, joka aikoinaan (nyt jo lähes 15 vuotta sitten) teki YouTubeen elintarvike- ja muita tuotearvosteluvideoita, joista huvittavan monet päättyivät arvosanaan 5/5. Tässä Ylen toimittaja Jaakko Keso kertoo asiasta lisää:

Vierailija
17047/18403 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainonnasta kysymys! 

En ole puhunut yhtään halaittua sanaa suolakekseistä, Tuceista tai mistään vastaavista, eikä varmasti ole kukaan muukaan lähellä oleva. Ostin tänään Tuc -keksejä ja tunti siitä Facebook alkoi mainostamaan. Ei ole sattumaa, näin käynyt ennenkin, mutta yleensä mainokset tulee puheen perusteella, kerran kävi deodorantin kanssa samoin. Ostin ihan random merkkiä jota en ole ikinä aikaisemmin ostanut ja se merkki oli saman päivän aikana taas Facebookissa mainoksena. Koska nytkään ei ollut puhe suolakekseistä, jäin  miettimään, että saako Facebook/Meta jotenkin tietoonsa pankkitietoja, tai siis että myykö esim. S-ryhmä mobiilista ostoskäyttäytymistä kohdennettuun mainontaan tms.? Vai onko kyse vain ihan satumaisesta sattumasta?

Eräs kaverini kertoi jo vuonna 2017 (on tallessa) oudosta tapauksesta: hän oli ostanut mansikoita siitä-ja-siitä K-marketista, joka ei ollut hänen oma lähimarkettinsa vaan sattui olemaan työmatkan varrella, ja joidenkin tuntien kuluttua Facebookin syötteessä oli jonkun hänen tuttunsa tykkäys kyseisestä K-marketista JA LISÄKSI taustakuvana mansikoita.

Kaverini oli itsekin vähän epätietoinen siitä, että onkohan tää nyt kuitenkin vaan puhdasta sattumaa vai mitä. Tämä kysymyksessä kerrottu kokemus vahvistaa käsitystä, että ei ollut sattumaa.

Vierailija
17048/18403 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ottanut yksityisesti laulutunteja ja niin alussa vasta että olen nyt "suorittanut" 1/2, mutta nykyisinhn sitä ei enää tuomariston edessä, mutta olen siis opettajan johdolla laulanut kaksi italiankielistä ns. "barokkiaariaa", suomalaisia lauluja ja saksalaisia Liedejä, eli "ohjelmisto"(!) on kasassa. Sitten aloin suorittaa 2/2 ja (minua niin nolottaa myöntää!) että vieläkin pelottaa lauluissa monesti olevat nk. etuheleet. En edes itse ymmärrä mikä niissä nyt niin kauheaa on, mutta pelottaapi silti.. Opettaja vaan kehuu eikä anna mitään muuta palautetta :( joten ei auta tässä epävarmuudessa. :(

1. Miten pääsen eroon tästä &(#/)(?!! inhosta ja pelosta?

2. Mistä tiedän onko laulamani etuheleet tarpeeksi hyvät?

Ei ole kauheasti iloa opettajasta joka koko ajan kehuu ja kehuu!

Vierailija
17049/18403 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

täi saunassa voi sanoa ettei ota perinteistä jos paikat ovat hajalla

Vierailija
17050/18403 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt ottanut yksityisesti laulutunteja ja niin alussa vasta että olen nyt "suorittanut" 1/2, mutta nykyisinhn sitä ei enää tuomariston edessä, mutta olen siis opettajan johdolla laulanut kaksi italiankielistä ns. "barokkiaariaa", suomalaisia lauluja ja saksalaisia Liedejä, eli "ohjelmisto"(!) on kasassa. Sitten aloin suorittaa 2/2 ja (minua niin nolottaa myöntää!) että vieläkin pelottaa lauluissa monesti olevat nk. etuheleet. En edes itse ymmärrä mikä niissä nyt niin kauheaa on, mutta pelottaapi silti.. Opettaja vaan kehuu eikä anna mitään muuta palautetta :( joten ei auta tässä epävarmuudessa. :(

1. Miten pääsen eroon tästä &(#/)(?!! inhosta ja pelosta?

2. Mistä tiedän onko laulamani etuheleet tarpeeksi hyvät?

Ei ole kauheasti iloa opettajasta joka koko ajan kehuu ja kehuu!

En osaa itse laulamiseen ottaa kantaa, mutta oletko koittanut kysyä opettajaltasi palautetta ihan suoraan siihen asiaan, joka sinua arveluttaa? Eli jos ne etuheleet nyt epäilyttävät, niin kysy opettajalta suoraan, menevätkö ne hänen mielestään hyvin. Ja kyllä mielestäni siitäkin voi sanoa suoraan, että toivoisit häneltä enemmän myös kriittistä palautetta.

Vierailija
17051/18403 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käsipuoli ei voi juosta kädellisten kanssa urheilukisoissa?

Vierailija
17052/18403 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käsipuoli ei voi juosta kädellisten kanssa urheilukisoissa?

Nopea vastaus ja voi olla, että olen väärässä. Silti tuli mieleen, että kädet tasapainottavat ihmistä. Näin käsipuoli ei ole ns samalla viivalla henkilön kanssa jolla on molemmat kädet käytössä. Lisäksi lyhyillä matkoilla (esim 100 metriä) käsiä tarvitaan lähdössä tukemaan lähtötelineestä nousua. Myös paraurheilussa on monesti jaettu luokat niin, että esim alaraaja vammaiset yhdessä luokassa ja käsivammaiset taas toisessa. Tämä juuri tasapuolisuuden vuoksi niin, että kaikki olisivat samalla viivalla. 

Vierailija
17053/18403 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko postcrossing-harrastus turvallista. Mietin vaan, kun oma osoite kiertää sitten pitkin maailmaa. Uskaltaisitko itse harrastaa tuota? 

Vierailija
17054/18403 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suomeksi musiikissa B flat Major? Major on duuri, mutta tuo B flat Major, mikä duuri?

Vierailija
17055/18403 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on suomeksi musiikissa B flat Major? Major on duuri, mutta tuo B flat Major, mikä duuri?

B flat major on B-duuri. (Pelkkä B major on puolestaan H-duuri. Tätä ei voi arvata vaan se pitää tietää.)

Vierailija
17056/18403 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainonnasta kysymys! 

Pankkitiedot eivät voi olla kyseessä, koska tilitapahtumassa ei näy, mitä olet ostanut, pelkkä summa. Eikä

Kiitos vastauksesta! Itselläni ei ole facebook sovellusta puhelimessa eikä facebookilla ole tiedossa puhnumeroanikaan. Ei ole myöskään instaa tms. Käytän enimmäkseen s kauppaa ja sen sovellus kyllä on. Eli liekö tuo s sovellus sitten myy eteenpäin ostoskäyttäytymistä ja jotain kautta  meta sitten sen saa haltuunsa? 

Vierailija
17057/18403 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko postcrossing-harrastus turvallista. Mietin vaan, kun oma osoite kiertää sitten pitkin maailmaa. Uskaltaisitko itse harrastaa tuota? 

Harrastin 5v aktiivisesti, nyt vasta lopetin kun alkoi maksamaan yli sata euroa kuussa, sen verran aktiivinen harrastaja olin. 

Vierailija
17058/18403 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi hierojalle mennä ilman lihas jumeja, etenkin thai-hierojalle.. ja saa vielä " happy-endinging" ... 99 % thai hieromoissa 

Vierailija
17059/18403 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kehu johtuu siitä etyä oot ihan paska.

Vierailija
17060/18403 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainonnasta kysymys! 

Pankkitiedot eivät voi olla kyseessä, koska tilitapahtumass

Mihkäs sä sitä mainontaa sit saat jos ei niitä mainonnalla eläviä sovelluksia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi