Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18403)
Kännykänhän voi jotenkin paikallistaa. Voiko tuttuni nähdä jostain, missä päin kännykkäni (ja minä) liikkuu? Maps? Google tms? Jos en ole laittanut sijainnin näyttöä kielletyksi?
Ns. nigerialaiskirjeet, oletteko saaneet niitä viime aikoina?
Minusta ne on jotenkin käyneet ovelimmiksi, mutta vastaamaan en helly.
Sillä ei on ei, eikä se siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa saksankielessä "samma"?
Esim. "Samma weißt du wo er ist?" "Samma kennst du ihn?" jne?
Vaikuttaa jonkun henkilön nimeltä.
Tähän tuli jo vastaus tuolla vähän aikaisemmin, väännös sanoista "Sag mal", "sanohan", "kerrohan".
Tästä tuli mieleen vähän samanlainen sana: Lausutaan jotenkin tyyliin "Gema", mutta miten kirjoitetaan? Monesti kuulee Kommissar Rex -sarjassa tyyliin Gema gemaa... Tarkoittanee "Mennään (jo)", mutta miten kirjoitetaan?
Hufvudstadsbladet (HBL) kertoi viime syyskuussa, että idea sukupuolineutraaleista kisoista lähti tutkimuksesta, jonka mukaan alakouluikäisten tyttöjen ja poikien fyysiset erot ovat pienet ja mahdolliset erot kumpuavat kasvatuksesta ja ympäristön vaikutuksesta.
Missä ja kenen tekemä tämä tutkimus on, en ole löytänyt luettavaksi?
Onko persut ihan virallinen ja puolueen itsensäkin hyväksymä lyhenne Perussuomalaisista?
Miksi alunperin on valittu nimi, joka lyhenee niin helposti alatyyliseen muotoon?
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen vähän samanlainen sana: Lausutaan jotenkin tyyliin "Gema", mutta miten kirjoitetaan? Monesti kuulee Kommissar Rex -sarjassa tyyliin Gema gemaa... Tarkoittanee "Mennään (jo)", mutta miten kirjoitetaan?
Geht's mal.
Kun katson Race across the world Suomi -ohjelmaa, huomaan liikuttuvani Jutta ja Juha Larmin välillä huokuvasta rakkaudesta. Onkohan tämä kovin yleinen tunne? Joskushan toisten julkiset hellyydenosoitukset ovat liian siirappisia ja pelkästään ärsyttävät tai tuntuvat kiusallisilta, minkä tunnistan itsekin, mutta jostain syystä Jutta ja Juha ovat minun silmiini vain niin aidosti onnellisia, että tulee itsekin jotenkin onnelliseksi heitä katsellessa.
Tunnistatteko tällaisen tunteen vai herättävätkö rakkaudelliset parit muissa vain ärsytystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geht's mal.
Tai mahdollisesti yksinkertaisemmin Gehe mal. Se tarkoittaa oikeammin 'mene nyt', mutta lienee käytettävissä myös merkityksessö 'mennääs nyt'.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työhakemukseen pitää liittää valokuva?
Siihen on varmasti monta syytä. Itse olen kokenut sen helpottavan rekrytointia haastatteluvaiheessa: ei mene ceeveet sekaisin keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti siksi, että työhönottaja pystyy jo siinä vaiheessa sortteeraamaan pois sellaiset hakijat, joiden pärstäkerroin ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti siksi, että työhönottaja pystyy jo siinä vaiheessa sortteeraamaan pois sellaiset hakijat, joiden pärstäkerroin ei miellytä.
No tämä on luultavasti se oikea syy, mutta sitä ei sanota ääneen. On olemassa tietysti sellaisia asiakaspalvelutyöpaikkoja, joissa ulkonäöllä on ainakin jonkin verran merkitystä. Miellyttävän näköinen saa todennäköisemmin työpaikan kuin epämiellyttävän näköinen. Mutta on paljon sellaisia töitä, joissa ulkonäöllä ei ole minkäänlaista väliä, ja silloin tietenkään naama tai paino ei saa vaikuttaa rekrytoinnissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut taive-ihottumaa ajoittain parin vuoden välin mikä yleensä paranee reseptivoiteilla noin viikossa. Nyt jostain syystä ihottuma tuli ympäriinsä reisiin, sääriin ja nilkkoihin. Kävin ihotautilääkärillä, ja kuulemma en saa käyttää lääkevoiteita, sain antihistamiinejä ainoastaan. Perusvoiteilla sain kyllä ihon suht hyvään kuntoon mutta ongelmana on edelleen se että ajoittain iho kutiaa niin perkeleesti, ja vahingossa tulee raavittua mikä tietysti nollaa ihon paranemisen.
neuvokaa te jolla on iho-ongelmia miten olette helpottaneet kutinaa ja mitä käytännön juttuja voi tehdä estääkseen raapimista? käytän kylmäpusseja pahimpaan kutinaan ja se auttaakin suht hyvin. Mitä muuta voin tehdä? Raavin ihoa esimerkiksi nukahtaessa tai herätessä, tai kun teen jotain keskittyneesti esim puhun puhelimessa.
Minulta häviävät käytännössä lähes kaikki pikku vaivat (mm. nivelvaivat, lievä tinnitus, viime aikoina ilmennyt mystinen kutina) jos maltan olla esim. 16 tuntia syömättä mitään (siis pätkäpaastolla?). Se on kuitenkin yllättävän vaikeaa vaikka minulla on ollut lähes järkiään melko huono ruokahalu. Pitkästymiseen auttaa esim. suklaa kahvin kaa, kun en pullaa tohdi syödä ilmeisen gluteeniherkkyyden takii. Tuntuu siltä että jos on normaali ruokahalu, edes 16 tunnin paaston toteuttaminen on käytännössä likimain mahdotonta useimmille, varsinkin "sapekkaille" pittatyypeille (pitta = sappi).
Kasvavatko kasvit öisinkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurujooga ja improfisaattioteatteri ja freehugs ja cuddlepartyt ja Ropecon ja semmoiset. Miten niihin pääsee mukaan? Mitä jos kukaan ei halua halata, koskea? Näihinhän ei liity seksi että sitä en pelkää, mutta jos olen niin ällöttävä ja inhoittava ettei kukaan halua edes halata?
Nimim. Ex koulukiusattu
Eikö kukaan tiedä miten näihin pääsis mukaan? Hauaisin mutta kun ei riitä tieto, ymmärrys eikä ehkä mahdollisesti rohkeuskaan?
Mitä nämä asiat edes on??? NEVER heard.
Miksi herkkusieni on HERKKUsieni? Siis miksi sanotaan herkkusieniksi? Minä pidän kyllä monista muista sienistä, mutta HERKKUsienistä en. Harhaanjohtava nimitys!!
Vierailija kirjoitti:
Kasvavatko kasvit öisinkin?
ei. virka aikana vaan
Jos joku tuntematon pilkkaisi sinua ulkonäöstäsi jossain julkisella paikalla niin miten toimisit. Sanoisit jotain vai antaisitko olla. Jos sanoisit jotain niin mitä sanoisit. En itse haluaisi enää olla vaan hiljaa, mutta vaikeaa on nopeasti pystyä reagoimaan.
Persu on Jari Tervon keksintö, sama mies heitteli raamattua roskaohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä on luultavasti se oikea syy, mutta sitä ei sanota ääneen. On olemassa tietysti sellaisia asiakaspalvelutyöpaikkoja, joissa ulkonäöllä on ainakin jonkin verran merkitystä. Miellyttävän näköinen saa todennäköisemmin työpaikan kuin epämiellyttävän näköinen. Mutta on paljon sellaisia töitä, joissa ulkonäöllä ei ole minkäänlaista väliä, ja silloin tietenkään naama tai paino ei saa vaikuttaa rekrytoinnissa.
Niin kuin ei tietysti ikäkään. Mutta kukas näitä valvoo?
Ei se maha heti pienene. Pehmenee kyllä, mutta häviää yleensä muutaman päivän jälkeen tai vasta kuukausien päästä.