Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18402)
Vierailija kirjoitti:
1: Onko matkustajalautoissa ankkuri? Olen täydellinen maakrapu mutta jostain on jäänyt mieleen että joissain hätätilanteissa on jonkinmoinen alus käyttänyt ankkuria ja tuli mieleen että onko näissäkin sellainen?
2: Miksi näitä sanotaan matkustajalautoiksi eikä matkustajalaivoiksi? Mikä on näiden ero?
Oletan että tarkoitat "matkustajalautalla" sellaisia kuin esim, Ruotsinlaivat? Kyllä niissä pitää olla ankkuri ja turvallisuussäädökset ovat tässä aika tarkat. Yleensä ankkuri oltava kaikissa aluksissa, joissakin useampikin.
Matkustaja-alus on kai se virallinen termi, jota noista laivoista käytetään, mutta matkustajalaivakin on ihan oikein.
Lautta-sana varmasti viittaa matkustaja-laivoihin, joissa on autokansi, eli alus voi kuljettaa mukanaan autoja ja moottoripyöriä sun muita. Oikea termi tässä käytössä on autolautta.
Ruotsinlaivat ovat siten matkustajalaivoja, jotka ovat myös autolauttoja. Miksei siis niitä voisi siis sanoa matkustajalautoiksi.
Jos työtön (työmarkkinatukea,asumistukea ja toimeentulotukea saava) tekee avoimessa yliopistossa liian nopeasti kursseja eli yli 5 OP/kk. tuleeko tästä karenssi ja leikataanko toimeentulotukea 20% vai 40 % kuukaudessa? onko jolla kulla palstalaisella tästä hlö.koht kokemusta?
Miten Trumpin "muuri" eroaa alkuperäisestä raja-aidasta, jota on rakennettu 1990-luvulta asti, myös Obaman kaudella? Onko Trumpin aita voimakkaampaa tekoa vai pelkkää jatketta? Onko tarkoitus korvata myös vanhaa aitaa uudella?
Miksi Suomessa ei enää lääkärit osaa huomata
hengenvaarallista tilaa ja kotiin lähetetään todella vakavasti sairas,
välitöntä leikkaushoitoa vaativa potilas.
Miksikö näin väitän. Mun oma poika kuoli tällaisen saakelin tunarilöäkärin vuoksi.
Jaa että omaa surevan äidin ajatusta. No ei ole Valviran tekemät tutkimuspaperit
ovat tuossa pöydällä.
Niin että miljoonakorvaukset? Ei tod. arkku ja tuhkaus ja joitakin muita hautauskuja
maksettiin.
Tämä on totuus, varotaan ettei ulkomaalaiset sotarikolliset vaan pahoita mieltään,
ja että kaikki huumekauppiaat pääsevät lehtien pää-otsikoihin ja tuomiot puolitetaan.
Eikö Suomessa ihmisen henki merkitse mitään? Meillekin jälkeenpäin on valiteltu tapahtumia, ei olisi tarvittu kun ammattitaitoinen lääkäri.
Niin, kaikkihan tekee virheitä, entä kun se se paha virhe vie lapsesi hengen.
Nyt oon kysynyt tyhmiä, lähden käymään poikani haudalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten YouTube -kanava "avataan" katsomista varten?
Viime viikon su, kun avasin YouTuben, siinä alkoi välittömästi pyöriä yhden hyvän amerikkalaisen tubettajan live-video. Videon lopuksi sanoi, että samaan aikaan live ensi su. Noh. Minä avasin YouTuben klo21 tasan viikon päästä ja yritin saada kanavaa auki. Mitään liveä ei löytynyt. Painoin sitä pallukkaa, missä oli tämän naisen kuva, selasin sieltä vaikka ja mitä, mutta liveä ei löytynyt. Nyt maanantaina sitä ei myöskään löydy, koska hän ei ole sitä säästänyt. Miten se olisi pitänyt avata????
Ehkä tubettajalle tuli este, eikä hän pitänytkään liveä lupaamaansa aikaan?
Jos livelähetys on käynnissä, kyllä sen pitäisi näkyä käyttäjän kanavalla siellä missä hänen muutkin videonsa ovat listattuina.
Kanavan osoite on muotoa
https://youtube.com/user/KÄYTTÄJÄTUNNUS
Käyttäjätunnus ei ole aina sama kuin kanavan nimi. Hae oikea kanava ensin Youtuben haulla tai vaikka Google-haulla. Kun klikkaat kanavalta Videot-välilehteä, niin näet kaikki käyttäjän julkiset videot.
Annoinkin edellä väärää muotoa, ja kanavan osoite voi olla myös eri muotoa. Mutta pääasia että löydät sivun, jonka yläosassa on käyttäjän banneri ja otsikot Etusivu, Videot ja Soittolistat. Silloin olet sen käyttäjän kanavalla.
Miten ruokakauppiaat estävät sen, ettei niiden hevi-osastoilla esiinny banaanikärpäsiä?
Sanotaanko Tampereella son (se on) ja soli (se oli) vai kuuleeko tuollaisia muotoja vain, kun muualta tulleet yrittävät matkia paikallista puheenpartta?
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko Tampereella son (se on) ja soli (se oli) vai kuuleeko tuollaisia muotoja vain, kun muualta tulleet yrittävät matkia paikallista puheenpartta?
Mielestäni sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön (työmarkkinatukea,asumistukea ja toimeentulotukea saava) tekee avoimessa yliopistossa liian nopeasti kursseja eli yli 5 OP/kk. tuleeko tästä karenssi ja leikataanko toimeentulotukea 20% vai 40 % kuukaudessa? onko jolla kulla palstalaisella tästä hlö.koht kokemusta?
No jos opiskelet työttömänä sivutoimisesti Avoimessa yo:ssa, sittenhän olet tehnyt työkkärin kanssa asiasta sopimuksen. Ota yhteys omaan virkailijaasi ja kerro tilanteestasi. Sinullahan oli tehtynä opetussuunnitelma tai HOKS, joten miten opinnot menivät tuon yli?
Nämä ovat niin yksityiskohtaisia asioita, että täältä ei kukaan voi validia vastausta antaa vaan joudut soittamaan ns. pääkallopaikalle ja sopimaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten ruokakauppiaat estävät sen, ettei niiden hevi-osastoilla esiinny banaanikärpäsiä?
Marketeissä voidaan käyttää UV-valolla toimivia sähköisiä hyönteisansoja.
Oletko tiennyt aina, että Muumien Mörkö on naispuolinen? Peukku ylös, jos olet, peukku alas, jos et. Jos olet tiennyt, kuinka tiesit sen?
Tähän ei ikinä osaa kukaan vastata!
Muodostuuko kaikille ihmisille riippuvuus, jos ne kokeilee huumeita? Onko riippuvuuden uhka kaikkien ihmisten kohdalla sama vai onko jollain voimakkaampi taipumus jäädä koukkuun? Onko ihmisiä, joille riippuvuutta ei synny, vaikka huumeita kokeilisivatkin?
Olen miettinyt tätä kahden oman kokemuksen vuoksi. Ensinnäkin käytin bentsoja vuosia sitten ahdistukseen muutaman kuukauden ajan. Koskaan ei ollut sellaista oloa, että niistä olisi saanut minkäänlaista mielihyvää tai että olisin halunnut jatkaa käyttöä. Ne turruttivat pahimman ahdistuksen, mutta mitään ns. iloa niistä ei mulle ollut. Toiseksi käytin voimakkaita opioideja kipuun onnettomuuden jälkeen. Ei minkäänlaista euforian kokemusta tai edes lievää mielihyvää. Päähän ne menivät kyllä, mutta ne tekivät inhottavan pöhnäiseksi ja sekavaksi. Ei hiukkaakaan sellaista fiilistä, että tätä pitää päästä käyttämään uudestaan. Olin helpottunut, kun kivut lievenivät ja pärjäsin pelkällä buranalla.
Niin että miten tää oikein menee?
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei ikinä osaa kukaan vastata!
Muodostuuko kaikille ihmisille riippuvuus, jos ne kokeilee huumeita? Onko riippuvuuden uhka kaikkien ihmisten kohdalla sama vai onko jollain voimakkaampi taipumus jäädä koukkuun? Onko ihmisiä, joille riippuvuutta ei synny, vaikka huumeita kokeilisivatkin?
Olen miettinyt tätä kahden oman kokemuksen vuoksi. Ensinnäkin käytin bentsoja vuosia sitten ahdistukseen muutaman kuukauden ajan. Koskaan ei ollut sellaista oloa, että niistä olisi saanut minkäänlaista mielihyvää tai että olisin halunnut jatkaa käyttöä. Ne turruttivat pahimman ahdistuksen, mutta mitään ns. iloa niistä ei mulle ollut. Toiseksi käytin voimakkaita opioideja kipuun onnettomuuden jälkeen. Ei minkäänlaista euforian kokemusta tai edes lievää mielihyvää. Päähän ne menivät kyllä, mutta ne tekivät inhottavan pöhnäiseksi ja sekavaksi. Ei hiukkaakaan sellaista fiilistä, että tätä pitää päästä käyttämään uudestaan. Olin helpottunut, kun kivut lievenivät ja pärjäsin pelkällä buranalla.
Niin että miten tää oikein menee?
Kaikki osaa vastata tähän. Ei, riippuvuus ei kehity kaikille, ja kyllä, toisilla on voimakkaampi taipumus jäädä koukkuun.
Minulle soitti tänään kaksi kertaa jokin numero, mutta en vastannut. Siinä luki "yksityinen numero". Onkohan joku huijari?
Eli olen katsellut sitä "hengenvaarallisestI lihavat" sarjaa.
Ihmettelen, kun siinä on tosiaan saairaaloisen lihavia henkilöitä, jotka on olleet pois työelämästä, lähes koko aikuisikänsä. Heillä on kuitenkin hienot, tilavat asunnot, isot autot, joihin köyhillä ei esim. Suomessa voisi olla ikinä varaa. Sitten kun katsoo sitä ruokapuolta, niin se on tyyliin jättimäisiä perhepitsoja ja monta muovikassillista ruokaa päivässä. Ruokapuoli on tyyliin juustomakaronia ja ben and jerry's jädeä, ja muuta lihottavaa ja kallista safkaa kilokaupalla.
Jos ihan tavis-suomalainen palkansaaja söisi niin hyvin, niin päivässä menisi koko kk. ruokarahat.
Eli miten niillä "plösöillä" on varaa ajaa sellaisilla isoilla, uudehkoilla autoilla, asua isossa kolme huonetta ja keittiö-Kämpissä ja syödä 500$ edestä päivässä ruokaa. Moni heistä ei ole tehnyt päivääkään töitä, koska he ovat olleet sairaaloisen ylipainoisia koko aikuiselämänsä. Sitten he tuosta vaan muuttavat Houstoniin, mihin on autolla joku 4 pv. matkaa, ja asuvat sielläkin mukavasti. Onko toi USA oikeasti vähän rikas maa? Elääkö siellä tosiaan työtön invalidikin leveämmin kuin Suomessa joku keskiverto palkansaaja?
Vaikka meille jatkuvasti esitetään jenkeistä jotain narkkarien ahdinkoa slummeissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdessä Pulmuset-sarjan jaksossa Kelly sanoo, ettei ole käyttänyt sukkahousuja sen jälkeen, kun oli 7-vuotias? Vitsihän tuo tietenkin on, mutta aika outo vitsi mielestäni.
Tulee mieleen, että kun kyseinen hahmo on kuvattu sellaiseksi stereotyyppiseksi blondiksi, niin hän sitten toteaa ilmiselvän tosiasian epätodeksi.
kuva kirjoitti:
Eli olen katsellut sitä "hengenvaarallisestI lihavat" sarjaa.
Ihmettelen, kun siinä on tosiaan saairaaloisen lihavia henkilöitä, jotka on olleet pois työelämästä, lähes koko aikuisikänsä. Heillä on kuitenkin hienot, tilavat asunnot, isot autot, joihin köyhillä ei esim. Suomessa voisi olla ikinä varaa. Sitten kun katsoo sitä ruokapuolta, niin se on tyyliin jättimäisiä perhepitsoja ja monta muovikassillista ruokaa päivässä. Ruokapuoli on tyyliin juustomakaronia ja ben and jerry's jädeä, ja muuta lihottavaa ja kallista safkaa kilokaupalla.
Jos ihan tavis-suomalainen palkansaaja söisi niin hyvin, niin päivässä menisi koko kk. ruokarahat.
Eli miten niillä "plösöillä" on varaa ajaa sellaisilla isoilla, uudehkoilla autoilla, asua isossa kolme huonetta ja keittiö-Kämpissä ja syödä 500$ edestä päivässä ruokaa. Moni heistä ei ole tehnyt päivääkään töitä, koska he ovat olleet sairaaloisen ylipainoisia koko aikuiselämänsä. Sitten he tuosta vaan muuttavat Houstoniin, mihin on autolla joku 4 pv. matkaa, ja asuvat sielläkin mukavasti. Onko toi USA oikeasti vähän rikas maa? Elääkö siellä tosiaan työtön invalidikin leveämmin kuin Suomessa joku keskiverto palkansaaja?
Vaikka meille jatkuvasti esitetään jenkeistä jotain narkkarien ahdinkoa slummeissa.
Osittainen vastaus: roskaruoka on Yhdysvalloissa halvempaa kuin Suomessa ja lisäksi tuotantoyhtiö maksaa tiettyjä asioita kuvattaville, esim. nuo pikaiset muutot ja ainakin osan asumiskustannuksista Houstonissa.
Onko suomennettu kirjaa johon ihana sarja Kotiin takaisin perustuu?
Saakohan mistään pesupalloja ostettua? Harvassa pyykinpesupullossa enää on lisukkeena.
Leikkaatteko kukkineen kliivian kukkavanan pois?
Tähän on vain yksi vastaus: riippuu täysin hotellista. Mutta oman kokemukseni mukaan nojatuoli ja sohva on yleisempi paremman luokan hotelleissa, mutta halvemmissakin hotelleissa saattaa olla pieni kirjoituspöytä/pöytätaso ja tuoli. Kalustus vaihtelee myös sen mukaan minkälainen huone on kyseessä, yhden hengen huone, kahden hengen huone, jne... Mitä isompi ja kalliimpi huone, sitä todennäköisemmin siellä on nojatuoli ja päinvastoin.