Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18396)
Luin täältä joskus jonkun vanhan keskustelun missä kerrottiin kutsumattomista vieraista jotka saattavat isollakin porukalla ilmestyä sukutilalle muistelemaan miten ovat nuoruudessaan asuneet siellä.
tietäisikö kukaan termiä tälläisille muistelijoille?
Jos silmien värin periytymisen todennäköisyys on tämä, miten sama pätee hiuksissa?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/minka-variset-silmat-lapsesi-voi-sa…
Mitä eroa on tuotteilla mikropölyhuiska ja staattinen pölyhuiska?
Nokia kirjoitti:
Onko Nokian puhelimilla, Nokian kumisaappailla ja Nokian renkailla jotain tekemistä keskenään?
Nykyään ei. Aikaisemmin Nokia on ollut monialayritys joka on valmistanut vaikka mitä. Vähitellen se on jakautunut osiin eri alojen mukaan.
Nokia kirjoitti:
Onko Nokian puhelimilla, Nokian kumisaappailla ja Nokian renkailla jotain tekemistä keskenään?
Itsekään en pidä kyypakkausta minään ihmelääkkeenä, mutta ottaisin sellaisen ensihätään jos sattusi olemaan, jonka jälkeen soitto ehdottomasti lääkäriin, yksinään en jäisi tilannetta tarkkailemaan.
Lisäksi puremakohtaa ei saisi liikutella mahdollisen myrkyn leviämisen vuoksi, joten pyöräily ei ehkä tunnu myöskään hyvältä idealta...paitsi noh, siinä tilanteessa tietenkin jos se luuri olisi jäänyt kotiin, mutta niinkun joku mainitsikin, niin metsään ei menemistä ilman täyteen ladattua puhelinta. :)
Mistä tietää, jos tyttö/nainen on ihastunut?
Tuorehiivaa pystyy kuulemma pakastamaan, mutta miten sen käyttö sitten?
Viimeksi, kun tein pullaa niin musta tuntui siltä, että se taikina ei kohonnut sillä pakastetulla hiivalla.
Mulla on vielä yksi hiiva pakastimessa joten pitääkö mun totutella se hiiva pikkuhiljaa lämpöön? Vai ensin liuottaa se haaleaan veteen ja sen jälkeen kaataa se käden lämpöiseen veteen se hiiva?
Renkaat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renkaat kirjoitti:
Jos autojen renkaista irtoaa mikro muovia, mistä materiasta renkaat ovat sitte kerra valmistettu?
Moderneissa renkaissa on luonnonkumia, synteettisiä kumeja, erilaisia hiilikuituja, öljyjä, kemiallisia aineita, yms.
Juuri nuo synteettiset kumit ovat polymeerejä (= muoveja), joista irtoilee pieniä palasia ja nämä ikävästi jäävät luontoon ja aiheuttavat ongelmia.
No hö :/ Eikös sitä renkaiden valmistusmateriaalia voida muuttaa? En ole todellakaan mikään asiantuntija, mutta kaikissa asioissa missä mainitaan synteettinen tulee mieleen muovi ja herää kysymys, että miksi synteettisiä raaka-aineita halutaan käyttää.
Ja olettaen, että kaikki renkaat ovat samaa materiaa, polkupyörien renkaat kulunee hitaammin
Synteettisiä aineita halutaan käyttää useasta syystä. Ensiksi siksi että niitä voidaan valmistaa tehtaassa, ovat halvempia ja usein niiden ominaisuuksia voidaan muokata joten ne voivat olla parempia valmistusmateriaaleja ko. tuotteisiin.
Sitä paitsi luonnontuotteet eivät aina ole muutenkaan paras vaihtoehto. Jos verrataan luonnonkumin tuotantoa teollisuuteen, niin luonnonkumia saadaan kumipuista. Näitä viljellään sitten suuria määriä siellä missä ennen oli ruokatuotantoa tai kaadetaan sademetsää viljelmiä varten. Kumipuuplantaaseilla on ongelmana myös lapsityövoiman käyttö, työntekijöiden huonot olot yleensä, vaaralliset kemikaalit yms.
Teollisuustuotanto on nykyään sellaista, että usein 100% hyviä ratkaisuja ei vain ole. Toki kuten joku muu sanoi, koko ajan pyritään kehittämään parempia vaihtoehtoja.
Nokia kirjoitti:
Nokia oli alkujaan suomalainen yritys, joka valmisti etenkin niitä kumisaappaita ja autonrenkaita, mutta myös teollisia tuotteita kuten kaapeleita, joita käytettiin puhelinteknologiassa ja sähköjohdoissa. Siitä oli lyhyt matka puhelimien valmistukseen.
Nokia oli matkapuhelinten alkuaikoina yksi suurimpia valmistajia maailmanlaajuisesti.
Sitten se valitettavasti myytiin ulkomaille.
Miksi kulttuurit missä naisen arvo on alhainen on muutenkin niin barbaarisia?
Vaikka pohjoismaita ihannoidaankin turvallisina, mikään paikka ei ole täysin turvallinen.
Pahimmat on kuitenkin nämä barbaari kulttuurit joissa ihmisillä ei ole käytännössä mitään arvoa.
Esimerkkejä tuskin tarvitsee kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Saako leirintäalueilla käyttää retkikeitintä tai hiiligrilliä? Pohdin vaan että kun esim. telttojen ja asuntovaunujen välimatkoillekin on tarkat säännökset niin miten mahtaa olla tämän kanssa?
Pohjoismaissa leirintäalueilla on yleensä keittokatokset, joissa voi käyttää retkikeittimiä. (Tai alueen keittolevyjä) Grilliä voi käyttää yleensä oman paikan edustalla jos sitä ei ole erikseen kielletty. Monilla alueilla on myös grillausalue jossa voi grillata joko omalla tai leirintäalueen grillillä.
Itse olen käyttänyt keitintä myös omalla teltalla, sitä kun ei lasketa avotuleksi. Ei ole kukaan tullut valittamaan. Aika monella karavaanarilla ja matkailuautoilijalla on grilli ”pihallaan”.
KAsvaako silvotun naisen hävyssä karvoja, vai vaurioituuko iho niin laajalta alueelta ettei karvoja kasva?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Putous-televisiosarjan kaikkia kausia ei ole julkaistu dvd-levyillä?
Ne on niin roskaa niin kuin koko Putous minun mielestäni.
Miksi monet kuvittelevat koko maailman tietävän, että Suomi kuuluu suuriin jääkiekkomaihin ja että koko maailma seuraa jääkiekon mm-kisoja?
Vierailija kirjoitti:
Kuka loi avaruuden?
Alkuräjähdys.
Vierailija kirjoitti:
Kuka loi avaruuden?
Jumala
Vierailija kirjoitti:
Kuka loi avaruuden?
Ei sitä kukaan ole luonut.
Kysymys kuntosalilla treenaaville:
Kauanko keskimäärin olet salilla yhdellä käyntikerralla? (Laskettuna laitetilaan saapumisesta sieltä lähtemiseen.)
ylänuoli = yli tunnin
alanuoli = tunnin tai alle