Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Miksi tyttöjen ympärileikkaus on kielletty mutta poikien ei?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttöjen ympärileikkaus on kielletty mutta poikien ei?
Tyttöjen ympärileikkaukseksi kutsutussa toimenpiteessä voidaan poistaa suuri määrä alapään tuntoaistista pysyvästi poistamalla herkin kohta suurelta osin/kokonaan, tai tehdä toimenpiteitä joiden takia mahdollisuus seksuaaliseen nautintoon pienenee muilla tavoin ratkaisevasti. Tyttöjen ympärileikkauksessa motiivina vaikuttaa olevan tytön, tulevan naisen, seksuaalisuuden hillitseminen ja rajoittaminen väkivaltaisin keinoin.
Poikien ympärileikkauksessa poistetaan iho herkimmän kohdan ympäriltä. Ei ongelmatonta tämäkään, mutta valtavasti erilainen operaatio kuin se mitä tytöille tehdään.
En kannata kumpaakaan, mutta pidän tätä tyttöjen silpomista yhtenä järkyttävimmistä asioista maan päällä.
Mistä lisätään tai muokataan Samsung Galaxy -puhelimessa valmiita tekstiviestipohjia? Siis näitä: "En pysty vastaamaan puhelimeen juuri nyt. Soita myöhemmin uudestaan."
Vierailija kirjoitti:
Kuinka päästä yli 0ahdistuneisuudesta, hyönteisfobiasta, vakavasta pakko-oireisesta häiriöstä sekä sosiaalisten tilanteiden pelosta? Itsellä on todennäköisesti nuo kaikki ja voin sanoa että joskus on aika vaikeaa... Jos joku pystyy auttamaan, niin kiitos hänelle♥️
Psykoterapiaan, kuten joku aikaisemmin jo vastasi. Itse olen saanut apua paniikkikohtauksiin, yleiseen ahdistuneisuushäiriöön ja masennukseen sitä kautta. Saat Kela korvauksen siten, että hakeudut psykiatrille. Hoitokontaktin pitää kestää 3 kk. Itse menin työterveyteen ja tapasin psykiatrin about kerran kuussa. Sitten hän teki Kelaan hakemuksen ja minä etsin sopivan psykoterapeutin itselleni. Tutustumiskerrat pitää maksaa kokonaan itse, siitä eteenpäin saat korvauksen, omavastuu tietenkin jää.
Psykiatrilla käydessä sulle varmaan ehdotetaan mielialalääkitystäkin. Se voi olla tarpeen, mutta psykoterapiassa varmaan hyödyksi voisi olla altistusterapia. Sen avulla voi lieventää ötökkäkammoa. Käytännössä siis aluksi katselet hyönteisenkuvia tms. Ja sitten edetään pikkuhiljaa, riippuen fobian voimakkuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yksityisyrittäjä on työmatkalla illalla, mitä hän tekee tuon illan aikana?
Ainakin miespuolisista alla viiskymppisistä yrittäjistä aika moni käy työmatkoillaan naisissa. Tämä tilanne on sikäli pysynyt aika lailla samana jo 1920-luvulta lähtien, että miehet pyrkii aina naisiin, se on niillä verissä.
Ei enää kukaan, juopot duunarit joskus sitä harrastivat, työmatkoilla juopottelukin on mennyttä aikaa. Työt on nykyään tiukalla aikataululla ja vaativia, painetaan pitkää päivää, harvalla into ja kunto kestää lähteä illalla mihinkään.
Yksityisyrittäjä vastailee illalla hotellihuoneessa sähköposteihin, tekee ehkä laskutukseen liittyviä asioita, tilauksia, perehtyy piirustuksiin ym, mitä nyt kenenkin alaan liittyy, läppärillä hoidettavia asioita. Siinä klo 22 - 23 ne hommat on tehty ja voi rentoutua loppuillan. Aamulla klo 6 - 7 hotelliin aamupalalle.
Minkähän alan yrittäjän hommaa tuossa kuvailet? Parikymmentä vuotta sitten erilaiset piirimyyjät, viihdepuolen väki, liikkuvat rakennustyöläiset ym. muodostivat suuren osan kotimaan bisnesmatkalaisista.
Kauppoja kiertävät piirimyyjät lienevät aika lailla loppuneet. Korona laittoi stopin kauppaan menemisille ja loputkin hoitamaan piiriänsä etätyöskentelyn menetelmin.
Kuka niitä piirustuksia hotellilla katselee? Onhan kaikilla tämän tyyppistä työtä tekeillä jonkinlainen pöytä käytettävänä työaikanakin.
En sitä väitä etteikö sinulla ja liudalla muitakin voi olla jotakin laskutustöitä tehtävänä hotellissa illalla. Mutta kyllähän nää vähenee, naputellaan jo omassa autossa ne tilaukset sisään.
Kyllä ne nuorehkot miehet menevät päivän päälle ottamaan hotellillaan pari bisseä, se on vaan ihan selvää. Jos jotain nuoria naisia tuppautuu seuraan, niin eihän niitä kovinkaan moni poiskaan hätistä.
Tämmöistä se on yrittäjän elämä. Jatkuvaa tasapainoilua kotiasioiden ja työasioiden kanssa. Joku tasapaino tulee koettaa aina säilyttää.
Meno on todella villiä varsinkin maansiirto/rakennushommissa, jossa asutaan työmaakopissa työmaan reunalla jossain haja-asutusalueella. Ensin tehdään 12-16h työvuoro, sitten lihapiirakka mikroon, nopea käteenveto ja makuupussiin.
Nämä tällaiset suomalaisten siirto-työmiesten kertomat parakkikylien jutut ovat jo pitkään olleet kadonnutta kansanperinnettä.
Ei pohoisesta ja Itä-Suomesta ole enää 2000-luvulla tullut juuri yhtään rakennusmiehiä rakentamaan etelään.
Se talonrakennusväki, samoin kuin kaikenlaiset valtateiden tienparannustyöt, niiden tekijät tulevat Virosta. Ovat halvempaa porukkaa, mutta silti osaavampia ja säntillisempiä.
Aina naurattaa kun Sanna Marin tohkeissaan "luo työpaikkoja suomalaisille" lisäämällä uusien oikoratojen rakentamisia, ja kantateiden korjauksia. Niistä infrahommista ainakin 70...80% menee virolaisten ja ulkomaalaisten töiksi ja tienesteiksi.
Kuinka paljon laulamista voi oppia jos lähtökohtana on vähän käheä 40-vuotiaan ääni joka väsyy helposti eikä yllä ylös tahi alas? Miten sitä kannattaisi alkaa opetella?
Vierailija kirjoitti:
Minne Lidlin tarjoustavarat(heräteostospöydiltä) viedään, jotka ei tarjous aikana mene kaupaksi? Voiko jonkin tuotteen saada vielä tarjous ajan jälkeen esim. päivän parin päästä?
Lidlillä on outlet-myymälä Vantaalla, jossa on ainakin jotain tarjous- ym. jämiä tarjolla. Ei elintarvikkeita, mutta muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lisätään tai muokataan Samsung Galaxy -puhelimessa valmiita tekstiviestipohjia? Siis näitä: "En pysty vastaamaan puhelimeen juuri nyt. Soita myöhemmin uudestaan."
Mene yhteystietoihin, sieltä löytyy kolmen pisteen takaa asetukset ja pikahylkäysviestit. Näin ainakin minulla.
Tuosta porin murteesta vielä. Eikös se kahdennus tarkoita usein yhdyssanojen keskellä olevaa kahdennusta, joka siis lausutaan, vaikkei sitä kirjoiteta, esim. hernekeitto, joka lausutaan herne(k)keitto kaikkialla muualla paitsi siellä Porin seudulla.
Porin murteen yksi kuuluisa puhuja on Jussi Hakulinen. Dingon jäsenillä ei mun korvaan ole selkeää murretta, mutta Hakulisella on edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletteko TE notkeita/osaatteko päälläseisonnan tai käsilläseisonnan?
Olen notkea. En osaa seistä päällä tai käsillä.
Ei päällä tai käsillä seisonta vaadi notkeutta, vaan lähinnä rohkeutta ja koordinaatiota eli tasapainoa. Sen sijaan esim. silta tai spagaatti on notkeiden ihmisten liike.
Vierailija kirjoitti:
Voiko narsisti
- olla hyväntahtoinen
- olla moraalinen (rehellinen ym. perusjuttuja) aidosti eikä esityksenä tai
- tuntea syyllisyyttä?
Ei voi.
Narsisti "voi hyvin" vain silloin, kun hän voi kokea ylemmyyttä muita ihmisiä kohtaan. Hän ei tee koskaan epäitsekkäitä tekoja eikä koe toimivansa moraalisesti väärin. Hän yksinkertaisesti ajattelee, että hänellä on oikeus toimia kuten toimii, viis muiden tunteista. Narsisti ei koe syyllisyyttä, koska hän ei omasta mielestään koskaan toimi väärin. Narsisti on kuin uhmaikäinen lapsi: keskiössä minä minä minä minä ja minä.
Miten voisi viettää kivaa juhannusta teini-ikäisten lasten kanssa kaupungissa, kerrostalossa, ilman pihaa ja parvekettakaan ei ole käyttökelpoista ts. grillata ei voi?
Jotain millä sen erottaisi tavallisesta perjantai-illasta pizzoineen ja leffoineen?
Jos tällä palstalla mies (tai mieheksi tekeytyvä) kyselee, miksei saa seksiä, vastaukseksi tulee aina jotain, että "ei sun kuulukaan saada", "onhan sulla omat kädet" tai "katso peiliin, yhyy" tms. ja yläpeukkuja näille vastauksille.
Jos nainen kyselee, miksei saa seksiä, vastaukseksi tulee, että "kyllä saat, senkun menet hakemaan" tai ymmärrystä ja päänsilittelyä siksi, että mies on haluton.
Eikö tämä ole kaksinaismoralistista? Eikö sekä miehiä että naisia pitäisi auttaa yhtä lailla? Olen huomaavinani, että tällainen epätasa-arvoinen mies/nais -asetelma on tosi yleistä. Voiko johtua siitä, että palsta on niin naisvaltainen?
Nimim. Ihmettelevä nainen
Vierailija kirjoitti:
Jos tällä palstalla mies (tai mieheksi tekeytyvä) kyselee, miksei saa seksiä, vastaukseksi tulee aina jotain, että "ei sun kuulukaan saada", "onhan sulla omat kädet" tai "katso peiliin, yhyy" tms. ja yläpeukkuja näille vastauksille.
Jos nainen kyselee, miksei saa seksiä, vastaukseksi tulee, että "kyllä saat, senkun menet hakemaan" tai ymmärrystä ja päänsilittelyä siksi, että mies on haluton.
Eikö tämä ole kaksinaismoralistista? Eikö sekä miehiä että naisia pitäisi auttaa yhtä lailla? Olen huomaavinani, että tällainen epätasa-arvoinen mies/nais -asetelma on tosi yleistä. Voiko johtua siitä, että palsta on niin naisvaltainen?
Nimim. Ihmettelevä nainen
Olisko siitä kyse että yleensä kun mies valittaa ettei saa seksiä, se ääneenlausumaton (tai joskus ihan lausuttukin!) viesti on: "mikä naisissa oikein on vikana"?
Ja kun nainen valittaa ettei saa seksiä, se sävy onkin: "mikä minussa on vikana"?
Halloota, jälkimmäinen herättää tietysti enemmän sympatiaa kuin se myrkyllinen naisvihamielisyys mikä seksin puutteesta marisevien ukkojen puheista useimmiten kuultaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten pitää olla toisille töykeä täällä vauva palstalla?
Meitä ihmisiä on niin kovin erilaisia ja toisille noi kommentit voi aiheuttaa syviäkin arpia.
Olen miettinyt itsekin samaa.
Olen tullut siihen tulokseen, että siihen on pari syytä:
a) se on helppoa, koska palsta on nimetön
b) moni tulee palstalle ollessaan tylsistynyt, pahalla tuulella tai muuten turhautunut, jolloin tunteet saattaa ottaa vallan, varsinkin, jos on lukenut juuri jotain itseä ärsyttävää
c) osa ihmisistä on vain ilkeitä. Heitä ei ole suhteessa paljoa, mutta jokainen ikävä kommentti voi satuttaa, jos huonosti käy. Voi olla, että yksi ja sama ihminen käy viljelemässä ilkeitä kommentteja useisiin ketjuihin, jolloin näyttää siltä, että ilkeyttä on joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Miten voisi viettää kivaa juhannusta teini-ikäisten lasten kanssa kaupungissa, kerrostalossa, ilman pihaa ja parvekettakaan ei ole käyttökelpoista ts. grillata ei voi?
Jotain millä sen erottaisi tavallisesta perjantai-illasta pizzoineen ja leffoineen?
Voi kattaa juhlapöydän sisälle ja tehdä huikeita jäätelöannoksia sekä varata kylmiä juomia pöytään.Tuoreita kukkia ja pari koivunvitsaa tienposkesta pöydän somistukseksi.
Itse tekisin näin, koska joka tapauksessa makaan helteisen työviikon jälkeen reporankana pitkin sohvaa niiden leffojen ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää jonnekin kivaan rantaan tai puistoon piknikille, jos sää suosii. Toteuttakaa jotain juhannustaikoja tai keksikää jotain leikkejä. Yöuintikin voi olla jännä kokemus.
Tehkää ruoat ja suunnitelkaa kaikki yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta porin murteesta vielä. Eikös se kahdennus tarkoita usein yhdyssanojen keskellä olevaa kahdennusta, joka siis lausutaan, vaikkei sitä kirjoiteta, esim. hernekeitto, joka lausutaan herne(k)keitto kaikkialla muualla paitsi siellä Porin seudulla.
Porin murteen yksi kuuluisa puhuja on Jussi Hakulinen. Dingon jäsenillä ei mun korvaan ole selkeää murretta, mutta Hakulisella on edelleen.
Kyllä konsonantin kahdennukseksi sanotaan myös tilannetta, jossa ääntäessä lisätään konsonantti myös kahden eri sanan välille, esim. lauseessa 'minä en puhu suomea', joka lausutaan 'minä en puhuS Suomea.'
Meno on todella villiä varsinkin maansiirto/rakennushommissa, jossa asutaan työmaakopissa työmaan reunalla jossain haja-asutusalueella. Ensin tehdään 12-16h työvuoro, sitten lihapiirakka mikroon, nopea käteenveto ja makuupussiin.