Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18386)

Vierailija
9761/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tiivistemaidossa todellakin pakko olla niin paljon sokeria? Katselimme ostamaamme Tanskasta tuotettua purkkia ja siinä luki että sokeria on peräti 45 %. Huh huh.

Tietysti siitä + 40 % vispikermasta ja keksimuruista tuli ihastuttavan hyvää 'jätskiä'. Mutta tuo sokerin määrä hämmästyttää ja kauhistuttaa.

Vierailija
9762/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä kutsutaan, kun syö jotain liian nopeasti ja se tuntuu jäävän ruokatorveen jumiin? Se voi sattua ja tuntuu jopa ettei saisi henkeä, niin kuin tukehtuisi, vaikka oikeastihan mitään ei mennyt henkitorveen. Tukos menee ehkä noin minuutissa ohi, usein vettä juomalla.

Kyseessä ei ole mikään jatkuvasti vaikuttava sairaus/nielemisvaikeus eikä siihen liity muita oireita, vaan jotain mitä on minulla ilmennyt lapsesta asti aina silloin tällöin. Olen olettanut samanlaiseksi perusjutuksi kuin vaikka hikan, mutta nyt tuli mieleen ihan kysyä, että onko tuo yleinenkin asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9763/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatuksena ja toiveena on pysyä samanpainoisena/laihtua, voiko syödä hampurilaista, suklaata, muffinsseja, kakkuja joka päivä lihoamatta, kunhan ei syö yli kulutuksensa? Vai miten ihminen sitten edes oikeasti lihoo? Eli voiko vaikka syödä hampurilaisen joka on n.300kcal (joo, itsekin yllätyin ettei perushampurilaiset hesessä ja mäkissä ole tuon enempää) ja silti olla lihomatta?

Teoriassa varmaan voi, mutta käytännössä: onnistuuko tuo? Onko keho fine, jos ihminen syö koko kaloritarpeen edestä vain epäterveellisiä asioita (= ravinnonpuutos!), vai lähettääkö se aivoille lisäsyömiseen pakottavia viestejä, joita vastaan henkilö ei pysty taistelemaan? Ehkä ihminen päätyy syömään liikaa, jos aina on puutosta jostakin, joten käytännössä pelkillä herkuilla ei ole yhtä helppo pysyä kalorirajoissa kuin ravitsevalla ruoalla.

Vierailija
9764/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa:

Kalorikohtuuden pitäminen herkkujen kanssa on vaikeampaa myös siksi, että herkut addiktoivat. Epäluonnollinen sokerin ja rasvan määrä aiheuttaa voimakkaampia himoja kuin ns. luonnollinen ravinto.

Vierailija
9765/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on nimeltään se kappale, jota kuulee usein häissä ja joka menee: Dii di dii, dii di dii, dii di dii dii di di di dii, di di di di di dii dii di did dii di dii di dii, dii di di di di di di di dii? Ehkä hankala tunnistaa, mutta jos nyt joku osaisi sanoa.

Prinsessa Ruususen häämarssi. Toivo Kuula.

Ne ovat kaksi eri häämarssia.

Vierailija
9766/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaukana historiassa tai esim. keskiajalla on raportoitu tällaisesta asiasta: minulla on ärtyneen suolen oireyhtymä ja lisäksi jonkinmoinen epämuodostuma peräsuolessa ja näiden takia vessakäyntien jälkeen on aina suuri houkutus käydä suoraan suihkussa koska "tahnaa" on levinnyt vähän kaikkialle ja paperilla pyyhkiminen nyt on vain paperilla pyyhkimistä. Onko olemassa jotain lähteitä jotka raportoivat vastaavista oireista kaukana menneisyydessä, ja onko viitteitä asian aiheuttamiin ongelmiin?

Vierailija
9767/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa:

Kalorikohtuuden pitäminen herkkujen kanssa on vaikeampaa myös siksi, että herkut addiktoivat. Epäluonnollinen sokerin ja rasvan määrä aiheuttaa voimakkaampia himoja kuin ns. luonnollinen ravinto.

Nytpä muistan: tästä oli tehty tutkimus. Jos tarjolla oli itse kokattua tai eines-/roskaruokaa, niin jälkimmäistä ihmiset söivät suuremman energiamäärän edestä. Itse tehty ruoka oli siis tässä mielessä täyttävämmän tuntuista. En muista yhtään millaiset olivat itse tehdyn ruoan määritelmät tai sisällöt, mutta olennainen löydös oli että eines- tai roskaruoka jotenkin "huijaa" ihmisen syömään enemmän kuin tarvitsisi.

Vierailija
9768/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos silmään menee hiekkaa tai joku muu "roska", niin mihin se lopulta päätyy? Tämä on askarruttanut minua jo pitkään 😂

Kun silmään menee roska, keho alkaa välittömästi erittämään lisää kyynelnestettä jotta vierasesine saataisiin "häädettyä". Usein tilanteessa tulee myös hierottua silmää minkä ansiosta roska/vieraesine pullahtaa ulos. Nämä roskat tai hiekanjyvät siis päätyvät oikeastaan mihin tahansa kehon ulkopuolelle koska se on kehon prioriteetti.

Vierailija
9769/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatuksena ja toiveena on pysyä samanpainoisena/laihtua, voiko syödä hampurilaista, suklaata, muffinsseja, kakkuja joka päivä lihoamatta, kunhan ei syö yli kulutuksensa? Vai miten ihminen sitten edes oikeasti lihoo? Eli voiko vaikka syödä hampurilaisen joka on n.300kcal (joo, itsekin yllätyin ettei perushampurilaiset hesessä ja mäkissä ole tuon enempää) ja silti olla lihomatta?

Itsellä vaikuttaa ainakin huomattavan paljon ruoan laatu, eli jos söisin perushampurilaisen joka päivä, niin todennäköisesti en saisi syödä enään mitään mikä sisältää rasvaa tai proteiinia. Eli sitten loppupäivä pelkkiä keitettyjä kasviksia.

Vierailija
9770/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä TikTokissa tarkoittaa, kun videon kommentissa lukee pelkästään "Fry"?

"Fry" tarkoittaa "For You"

Vierailija
9771/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos silmään menee hiekkaa tai joku muu "roska", niin mihin se lopulta päätyy? Tämä on askarruttanut minua jo pitkään 😂

Se lähtee sieltä silmästä pois lopulta aina, kun kyynelneste huuhtelee sitä silmää.

Vierailija
9772/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tiivistemaidossa todellakin pakko olla niin paljon sokeria? Katselimme ostamaamme Tanskasta tuotettua purkkia ja siinä luki että sokeria on peräti 45 %. Huh huh.

Tietysti siitä + 40 % vispikermasta ja keksimuruista tuli ihastuttavan hyvää 'jätskiä'. Mutta tuo sokerin määrä hämmästyttää ja kauhistuttaa.

Kyllä on pakko olla tai se ei ole tiivistettyä.

Vierailija
9773/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä kutsutaan, kun syö jotain liian nopeasti ja se tuntuu jäävän ruokatorveen jumiin? Se voi sattua ja tuntuu jopa ettei saisi henkeä, niin kuin tukehtuisi, vaikka oikeastihan mitään ei mennyt henkitorveen. Tukos menee ehkä noin minuutissa ohi, usein vettä juomalla.

Kyseessä ei ole mikään jatkuvasti vaikuttava sairaus/nielemisvaikeus eikä siihen liity muita oireita, vaan jotain mitä on minulla ilmennyt lapsesta asti aina silloin tällöin. Olen olettanut samanlaiseksi perusjutuksi kuin vaikka hikan, mutta nyt tuli mieleen ihan kysyä, että onko tuo yleinenkin asia?

Kyllä on yleinen vaiva, jota sattuu silloin tällöin.

Se on ihan normaalia, mutta sillä ei ole nimeä. Jotkut kutsuvat sitä tukehtumiseksi.

Vierailija
9774/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lihavista naisista.

Vierailija
9775/18386 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lihavuus normaalia?

Vierailija
9776/18386 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lihavuus normaalia?

Evoluutio on kehittänyt lihomisen eli vararavonnin keräämisen koska se on tärkeää selviytymisen kannalta. Alunperin ihmisellä ei ollu ruokaa helposti saatavilla vaan sen eteen tehtiin paljon töitä, eikö siltikkää välttämättä ruokaa saatu vaikka oli jo koko päivän metsästetty. Siksi vararavonnin kertyminen on selviytymisen kannalta kannattavaa. Keho alkaa ruuan puutteessa käyttämään rasvaa ravinnoksi. Nykypäivänä toki asiat on erillälailla. Ruokahalu on entisellään, ruokaa saa helposti muttei rasvan säilöminen kehoon ole vähentynyt kosja evoluutio ei ole pysynyt perässä. Siksi nykyään monet on lihavia. Joten sanon että kyllä, lihavuus on normaalia ha kuuluu ihmiseen. Se onko se tervettä onkin iha eriasia mut normaalia se kuitenkin on.

Vierailija
9777/18386 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelenko vain, vai onko penkkejä nykyään harvemmassa kuin ennen? Jos on, mikä tähän on syynä?

Ilkivalta.

Vierailija
9778/18386 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Lidl silli filettä vetää suoraan paketista?

Vierailija
9779/18386 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hymyilyä opetella vai onko se väistämättä kiinni siitä minkälaiset kasvot omistaa?

T: kulmikkaat kasvot, ruma irvistys joka näyttää aivan tältä 😬

Vierailija
9780/18386 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako jos lasinkierrätysastiaan heitetty lasipurkki menee rikki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi