Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18386)

Vierailija
9541/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee sokerointiin tai kokovartalohierojalle, voiko paperisten pikkuhousujen alle jättää omat kalsarit? Hävettää ne paperiset väljät. :D

Vierailija
9542/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse, kun en tiedä niin kysyn (vaikka pitäisitte mua tyhmänä)

Miten tieto (data) liikkuu?

Kaapeli liikkuu maanalla johtoja pitkin?

Antenni liikkuu ilmanteitse sähköpylväitä pitkin?

Jos tv:ssä on netflix niin näkyykö se kaapelia pitkin vaiko antennia pitkin vai kulkeeko jotain muuta reittiä? Sen tiedän, että modeemin kautta kulkee ja miten data liikkuu modeemin kautta?

Ja miten ihmeessä on keksitty dataliikenne?

Ihan liian laaja alue tässä selostettavaksi. Käy lukemassa wikistä artikkeleita hakusanoilla tietoliikenne, modulointi, shannonin näytteenottoteoria, signalointi ... Joka artikkelista löytynee uutta linkkiä linkin perään. Ehkä ihan alkuun voisit perehtyä sähkötekniikkaan.

Mutta sähkönä, radioaaltoina tai valopulsseina se tieto eli data liikkuu. Esim. samaan kaapeliin saadaan tungettua tuhansia yhtäaikaisia puheluita sopivasti pätkittynä (näytteet) lomitettuna ja taas uudelleen pätkät vastaanottajan päässä yhdistettynä. Elokuva pätkitään datapaketeiksi ja paketin kulkevat internetin tai muun väylän kautta vastaanottajalle ehkä eri reittejä pitkin. Vastaanottimessa pakettien sisältö kasataan oikeassa järjestyksessä ja tv tai muu näyttö muuntaa bitit kuvaksi. Matkalla siirtoon osallistuu monen moista teknistä härpäkettä.

Tietoliikenne verkko on maailman suurin ja todennäköisesti monimutkaisin kone tai tekninen kokonaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9543/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saa auki 80-luvun omakotitalon ikkunat? Kauheen isot ja aina ihan jumissa ja kuitenki pitäis edes joskus pestä.

Yhden ikkunan avaamiseen tarvitaan kauhee työkaluarsenaali avuksi ja menee silti koko päivä.

Yksi neuvo on, ettet ala uskomaan kun on ollut kosteita kelejä, koska karmit ovat silloin turvonneet.

Keväällä ja talvella varmasti aukeavat helpommin, kuin kosteana kesänä.

Vierailija
9544/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosiko? Surffailin netissä. Voiko endo aiheuttaa oikeasti verenvuotoa peräaukosta kuukautisten aikana? Mulla nimittäin nyt toiset menkat, kun vuotaa molemmista rei´istä :( Ei oo diagnosoitu endoa, mutta suolistosairaus on, mutta luulis sen suolistosairauden oirivan muulloinkin kuin vaan menkkojen aikaan.

Vierailija
9545/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnassa asioita pitää monimutkaistaa eikä yksinkertaistaa jotta kaikki pärjäisivät täällä?

Maailma on hillittömän monimutkainen, kaoottinen, ja monella tavalla sattumanvarainen. Yksinkertaistaminen on tämän takia totuudenvastaista.

Tässä vain yksi esimerkki: runsaasti alkoholia juovat sairastuvat keskimäärin paljon muita useammin maksakirroosiin. Kuitenkin on myös ihmisiä jotka eivät sairastu pitkänkään runsaskulutuksen jälkeen. Heitä on vähän, mutta heitä on. Haluaisitko että yhteiskunta yksinkertaistaisi tätä totuutta? Silloin kävisi helposti niin että näitä poikkeustapauksia henkilökohtaisesti tuntevat syyttäisivät yhteiskuntaa valehtelusta.

(tässä viestissä olen olettanut kysyjän tarkoittavan "yhteiskunnalla" esim. koululaitosta ja tiedotusvälineitä, hän voinee korjata jos tulkitsin väärin)

Vierailija
9546/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sarja Gold Rush feikkiä?

Vierailija
9547/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ummetus määritellään? Onko ummetusta, jos vatsa ei aina toimi joka päivä vaan joskus jää yksi päivä väliin, vaikka söisikin kuituja?

Vierailija
9548/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tumma- ja vaaleaihoinen saavat keskenään jälkikasvua, tuleeko kaikista lapsista suunnilleen keskisävyisiä, vai voiko ihon tummuus vaihdella paljonkin sisarusten kesken?

Onko mahdollista saada vaikka kaksoset niin, että toinen on ihonväriltään melko vaalea ja toinen tumma?

Vierailija
9549/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat, jotka tulevat "köyhistä oloista". Ovatko he olleet yleensä oikeasti köyhiä, vai ihan suht normaalilla tulotasolla, joka vain tuntuu nyt rikkauteen verrattuna köyhältä?

Vierailija
9550/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saada arki sujuvoitumaan? Siis kotityöt, hygienia, liikunta ym. perusasiat. Miten ne saisi hoidettua kätevästi ilman että tuntuu henkisesti vaivalloiselta?

Ja miten kaiken väliin saisi ujutettua myös muita asioita, esim. niinkin "haastavia" projekteja kuin kirjan lukeminen?

Oi tämä oli kuin omasta kysymyslaarista. Minä en myöskään saa mitään aikaiseksi ja siis todella mitään! Esim. Olen asunut nykyisessä asunnossa noin viisi vuotta ja ikkunoita en ole pessyt kertaakaan, yleensäkin siivoaminen menee niin, että kun energiaa menee enemmän sen sotkun katsomiseen kuin poistoon, niin sitten vasta siivoan. Mikään liikunta ei koukuta eli siitä ei tule semmoista kivaa juttua. Listaa voisi jatkaa, mutta eiköhän tuo riitä. Ja lisätiedoksi, että käyn töissä ja olen siellä se ns. ykköstykki ja tietäjä, mutta tämä vi**n kotitouhu vaan ei toimi päätöksistä huolimatta.

Tsempit meille ja odotellaan vastauksia.

Vierailija
9551/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koska ollaan perillä?"

Kulunut, mutta klassikko

Kohta.

Vierailija
9552/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko se saunan katossa oleva venttiili olla auki vai kiinni saunoessa? Entäs kun sauna on kylmä.Siinä on keskellä nuppi josta voi siis painaa kiinni tai vetää auki.

Nimim.ensimmäistä kertaa asunto jossa sauna

Lämmitettäessä auki ja muulloin kiinni. Lattian rajassa varmaan myös venttiili ja se myös auki, kun lämmitetään. Itse en rivarissa sähkösaunassa siihen alhaalla olevaan kiinnitä huomiota. Ok-talossa asuessa laitoin senkin kiinni, kun saunomiset ohi ja sauna viilennyt.

Vierailija
9553/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnassa asioita pitää monimutkaistaa eikä yksinkertaistaa jotta kaikki pärjäisivät täällä?

Maailma on hillittömän monimutkainen, kaoottinen, ja monella tavalla sattumanvarainen. Yksinkertaistaminen on tämän takia totuudenvastaista.

Tässä vain yksi esimerkki: runsaasti alkoholia juovat sairastuvat keskimäärin paljon muita useammin maksakirroosiin. Kuitenkin on myös ihmisiä jotka eivät sairastu pitkänkään runsaskulutuksen jälkeen. Heitä on vähän, mutta heitä on. Haluaisitko että yhteiskunta yksinkertaistaisi tätä totuutta? Silloin kävisi helposti niin että näitä poikkeustapauksia henkilökohtaisesti tuntevat syyttäisivät yhteiskuntaa valehtelusta.

(tässä viestissä olen olettanut kysyjän tarkoittavan "yhteiskunnalla" esim. koululaitosta ja tiedotusvälineitä, hän voinee korjata jos tulkitsin väärin)

Tarkoitin esim:

Miksi toimivat systeemit pitää muuttaa, vaikka systeemit ovat ennenkin toimineet hyvin

Verotus? (Eikö sitä saataisi yksinkertaisemmaksi) eihän siitä opeteta edes koulussa

Miksei opetusta voida kuvainnollistaa tarvittaessa, kun pelkästä puheesta ja tekstistä kaikki ei ymmärrä?

Miksi kokoaika pihistellään lähiopetusta?

Ennen tietokoneen käyttö oli yksinkertaisempaa kuin nykypäivänä

MIKSI KAIKKI OPITTU PITÄÄ MUUTTAA TOISENLAISEKSI (yksinkertaistin kysymykseni)

Vierailija
9554/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tumma- ja vaaleaihoinen saavat keskenään jälkikasvua, tuleeko kaikista lapsista suunnilleen keskisävyisiä, vai voiko ihon tummuus vaihdella paljonkin sisarusten kesken?

Onko mahdollista saada vaikka kaksoset niin, että toinen on ihonväriltään melko vaalea ja toinen tumma?

Voi tulla tumma tai täysin valkoinen tai jotain siltä väliltä. Eli voi vaihdella sisarusten kesken. Tumman ihonvärin geenihän voi myös hypätä sukupolven ylikin.

En ole satavarma kaksosista, mutta voisin kuvitella, että epäidenttiset kaksoset voivat olla ”erivärisiä” kuin myös samanvärisiä. Eiväthän he aina muistuta toisiaan sen enempää kuin muut sisarukset. Identtiset kaksosethan ovat aina samannäköisiä.

Vierailija
9555/18386 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim instassa on kuvia vauvoista, niin miksi usein vauvoilla on paljaat jalat ja päällä voi olla joku villapaita. Onko se jotenkin kuvauksellisempaa, jos vauva on paljain jaloin ja ei kai kukaan oikeasti pue vauvaansa paksusti, mutta pidä jalat paljaana? (Ja tiedän kyllä että vauvoilla on tapana repiä itse sukat jaloistaan 👶, itse vaan kylmäjalkaisena kiinnitän aina huomiota tuohon ja se näyttää omiin silmiini epämiellyttävältä)

Vierailija
9556/18386 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toiset ihmiset tietää lähes kaiken?

Tyhjästäkö oppii?

Vierailija
9557/18386 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt festareilla tai keikoilla niin miten korvasi kestävät? Pystytkö ihan huoletta olemaan siellä ilman korvatulppia yms vain tarvitko niitä? Mitä suosittelisit herkkäkorvaiselle, kun pitäisi saada aika hyvä vaimennus näyttämättä typerältä?

Vierailija
9558/18386 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä en laihdu? Ihan tosissani kysyn.

94 kilosta laihduin 76 kiloon mutta siihen jumahti, ja erittäin lyhyelle tuokin on liikaa ja joka paikassa motkotettiin että syöt liikaa.

Mulla oli kausi että kävin vuoden ajan salilla, 6x viikossa, poljin 30 km pyörällä joka ilta, päälle melkein tunti salia, olin aina niin väsynyt etten edes jaksanut syödä kotiin tullessa. Ylipainoa kuitenkin oli.

Söin päivässä yleensä leivän, kanaa, parsakaalia, raejuustoa ja salaattia. Joskus illalla salin jälkeen proteiinijuoma oli viikon palkinto ja ainoa mitä jaksoin laittaa kurkusta alas.

Nykyään en käy salilla, mutta en myöskään syö paljon mitään. Teetä ja leipä kerran tai kaksi viikossa. Tänään olen syönyt yhden kasvissosekeiton (vähän reilu 100 kcal) ja myöhemmin 4 kpl lindströmin pyöryköitä ja vähän salaattia. Kaikki mahtui leipälautaselle.

Reilusti alle 1000 kcal päivässä. Silti en laihdu. Ja ylipainoa on reilusti.

Muut vetää levyn suklaata joka toinen ilta ja paino pysyy samana, mä syön neljä palaa viikossa ja sama tilanne.

Jos söisin suositusten mukaan, lihoisin varmaan 10 kiloa kuukaudessa. Miten tää on mahdollista??

Kannattaa edetä hitain mutta varmin muutoksin. Se juttu on siinä, että kun ensin juokset kolme tuntia päivässä etkä syö mitään, saatat laihtua, mutta pidemmän päälle tuo ei toimi. Silloin, kun alat taas syömään terveellisesti (koska ei syömättä oleminen ei ole terveellistä), paino palautuu uudelleen takaisin. Ei ole myöskään terveellistä harrastaa liikuntaa monta tuntia päivässä joka päivä ilman mitään lepopäiviä.

Vierailija
9559/18386 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä en laihdu? Ihan tosissani kysyn.

94 kilosta laihduin 76 kiloon mutta siihen jumahti, ja erittäin lyhyelle tuokin on liikaa ja joka paikassa motkotettiin että syöt liikaa.

Mulla oli kausi että kävin vuoden ajan salilla, 6x viikossa, poljin 30 km pyörällä joka ilta, päälle melkein tunti salia, olin aina niin väsynyt etten edes jaksanut syödä kotiin tullessa. Ylipainoa kuitenkin oli.

Söin päivässä yleensä leivän, kanaa, parsakaalia, raejuustoa ja salaattia. Joskus illalla salin jälkeen proteiinijuoma oli viikon palkinto ja ainoa mitä jaksoin laittaa kurkusta alas.

Nykyään en käy salilla, mutta en myöskään syö paljon mitään. Teetä ja leipä kerran tai kaksi viikossa. Tänään olen syönyt yhden kasvissosekeiton (vähän reilu 100 kcal) ja myöhemmin 4 kpl lindströmin pyöryköitä ja vähän salaattia. Kaikki mahtui leipälautaselle.

Reilusti alle 1000 kcal päivässä. Silti en laihdu. Ja ylipainoa on reilusti.

Muut vetää levyn suklaata joka toinen ilta ja paino pysyy samana, mä syön neljä palaa viikossa ja sama tilanne.

Jos söisin suositusten mukaan, lihoisin varmaan 10 kiloa kuukaudessa. Miten tää on mahdollista??

Kannattaa elää sellaisilla tavoilla, joita voit pitää yllä pidempään. Tuskin jaksat tuota linjaa kauaa (monta tuntia liikuntaa+vähän ruokaa aina, mikä ei myöskään ole terveellistä). Eli painonhallintaa, ei laihdutusta. Painokin tippuu. Sitten, jos olet pitkään syömättä, saattaa tulla kauhea nälkä (ja tuleekin!) jolloin tulee syötyä paljon. Myös aineenvaihdunta kannattaa pitää yllä, eli syöminen parin tunnin välein. Lisäksi kannattaa vaihtaa vehnäleivät ruis-ja kauraleipiin ja täytteeksi vaikka salaattia. Ei napostelua, esim. välipalaksi sopii hyvin marjat.

Vierailija
9560/18386 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kaloreita nuori nainen, ehkä 58kg 165cm tarvitsisi päivässä? Jos ei liiku yhtään tai liikkuu, ihan sama. Jossain lukee että vain 1100, jossain taas että 2000. En tiedä yhtään, syönkö reippaasti alle suosituksen tai sen mitä pitäisi, vai sopivan määrän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan