Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18390)

Vierailija
9141/18390 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sokeat ihmiset reagoivat siihen jos joku kertoo heille nähneensä jotain? Entä miten kuurot reagoivat jos joku kertoo heille kuulleensa jotain? Tässä on varmasti eroja eri henkilöiden välillä mutta minä olen usein miettinyt tätä ertä kannattaako kuulovammaisten tai näkövammaisten läsnäollessa olla aivan oma itsensä ja kummasta he loukkaantuvat enemmän, siitä että joku kertoo heille tehneensä jotain mihin he eivät itse pysty vai siitä että joku ei heidän vammansa vuoksi käyttäydy kuten muiden ihmisten seurassa käyttäytyy? En ole kehdannut kysyä tätä keltään muuten kyin näin nimettömänä täällä internetissä. Minä siis ajattelen että voiko se loukata esim. kuuroa ihmistä jos joku mainitsee kuulleensa jotain mutta kuuro ei itse voi kuulla välttämättä mitään.

Vierailija
9142/18390 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhani on erittäin suosittu nimi ja se muodostuu nimestä Juha ja sen perässä olevasta tavusta ni. Sitten on olemassa nimi Juho, joka on melko samanlainen nimi kuin Juha. Miksi aitten ei ole olemassa nimeä Juhoni, jossa olisi nimi Juho ja sen perässä ni-tavu?

Komppaan tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9143/18390 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, moskeijassa 10 vuotiaan raiskanneen tuomio aleni

Eeva H

klo 15:51 | 21.2.2020

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000006414992.html

Mikä tätä meidän oikeuslaitosta oikein vaivaa, surullista touhua.

Minä taas en ymmärrä ollenkaan, että miksi se olidi rikos jos harrastaa seksiä vaikka juuri 10-vuotiaan tytön kanssa?

Koska on olemssa kus*päitä jotka ajattelee ensisijaisesti omaa tyydytystään eikä lapsen parasta. Ratkaisu ei ole välttämättä täydellinen, mutta tässä suhteessa on parempi erehtyä lapsille turvallisempaan suuntaan.

Vierailija
9144/18390 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä keskustelussa tarkoitetaan, kun kysytään, miten keskustelusivulle saa tehtyä tällaisen muokkaushälytyksen? Löytyy aivan sivun lopusta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelu_k%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4st%C3%A…

Lapsellista keljuilua, joka liittyy siihen, että tuon käyttäjän mielestä joku muu käyttäjä on kysellyt tyhmiä kysymyksiä.

Vierailija
9145/18390 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö juuri kukaan 1000 vuoden kuluttua, mikä oli The Beatles?

Tähän on mahdoton vastata varmasti. 

Otetaan lähtökohdaksi, että mitään maailmantuhoa ei tule. Ihmisten väkimäärä tullee laskemaan, koska korkean elintasonmaissa ei tarvitse hankkia suurta lapsijoukkoa, turvaamaan vanhuus.

Jos lisäksi oletetaan, että tekniikka kehittyy suunnilleen samalla vauhdilla kuin viimeiset sata vuotta. Voidaan lähteä oletuksesta, että tuhanen vuoden kuluttua elämme maailmassa, jossa jokaisella on vähintään sama elintaso, kuin keskimääräisellä suomalaisella.

Jos oletamme, että ihmisiä olisi muutama miljardi ja kaikilla olsi mahdollisuus kuunnella musiikkia, niin voitaisiin olettaa, että on useita miljoonia vanhan musiikin harrastajia.

Ratkaiseva kyysmys on, että onko Beatlisin musiikki niin ylivertaista, että sitä kuunneltasiin musiikillisten syiden takia? Toinen syy miksi Beatlesia kuunneltaisiin olisi, että he olsiivat tehneet sellaisen musiikkityylisen hypyn, että juuri heidän musiikkinsa olisi aikakautensa edustaja.

Todennäköisesti seuraavan tuhannen vuoden aikana tulee huomattava määrä "uusia" musiikkityylejä, toisaalta tietyt perusteet säilyy. Onko siirtyminen rock-musiikkiin ja siistä po-rockkiin niin isoja hyppyjä, että niitä muistellan muihin siirtoihin verrattaessa.

Arvaan, että pelkän musiikin takia Beatlesia ei muisteta.

Toisaalta Beatles oli ensimmäinen jättimenestys musiikin, media ja palvonnan alalalla bändinä. Joten arvaan, että 1000 vuoden kuluttua ainakin "rock nörtit" muistaa Beatlesin.

Vierailija
9146/18390 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä luetaan ns. perussairauksiin?

Vierailija
9147/18390 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussairauksista tuskin on kaiken kattavaa listaa. Perussairaudella tarkotetaan  tauteja jotka enempi tai vähempi eivät parane, mutta oikealla hoidolla pysyvät hallinnassa.

Tässä yksi lista:

https://www.orion.fi/orionsydan/aivoverenkierronhairiot/ennaltaehkaisy/…

Vierailija
9148/18390 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätte varmasti ne isot lintuparvet jotka lentelee kasoissa.

Miten ei satu nokkakolareita?

Vierailija
9149/18390 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvokaa mua viisaat! Mun papalla on tekarit ja ne louskuu ja sitten ne on hanganneet sen ikenet kipeiksi ja rakoille. Olen katsellut erilaisia tuotteita ja löytänyt apteekissa myytäviä suugeelejä ja suuvesiä, jotka hoitaa ärstyneitä ikeniä ja sitten on proteesien pesuun ja desifiointiin kaikenlaisia nesteitä ja proteesien kiinnitykseen pulvereita ja geelejä.

Pappa ei ole ikinä käyttänyt mitään proteesien kiinnitysaineita ja hampaansakin ihan tavis-hammastahnalla pessyt. Kysyisin, että mitkä aineet, te joilla on tekarit, olette todenneet parhaaksi tavaksi "kiinnittää" hampaat ikeniin, mitä merkkiä ja jauhe vai geelimuodossa ja miten muuten hoidatte tekareita. Mikä on paras puhdistusaine ja jos ikenet ärtyy, niin mitä olette käyttäneet.

Olen ihan pallo hukassa noissa tekariasioissa ja pappa asuu maalla ja siellä ei edes ole apteekkia, joten olen ottanut asian hoitaakseni ja kaipaan nyt  hyviä neuvoja. En oikein kavereiltakaan kehtaa kysyä, että joo, mitä teidän mummot ja papat käyttää. 

Mä en osaa vastata, mutta kysymys on niin tärkeä, että mitä jos ottaisit yhteyttä papan kotikunnan hammashuoltoon? Varmasti neuvovat. Pappa vois ehkä saada sopivammat tekaritkin.

Vierailija
9150/18390 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymykseni koskee elokuvaa jonka näin joskus vuosituhannen vaihteessa. Eli mistä elokuvasta on kyse? Elokuvan pääosassa on noin 35-45 ikäinen nainen. Ruumiinrakenteeltaan hoikka/hoikahko. Hiukset tummat/ruskeat. Hänellä on elokuvan aikana muutama kontakti joidenkin avaruudesta saapuneiden muukalaisten kanssa. En muista kaapattiinko hänet alukseen vai tehtiinkö hänelle jotain kokeita hänen sänkynsä vierestä. Loppupuolella hän on jonkun tai joidenkin kanssa ulkona ja hän alkaa paniikissa tihrustaa itkua ja hoki jotain tyyliin: "Tuolta ne tulevat, tuolta ne tulevat", samaan aikaan metsän yltä alkoi näkyä kirkkaita valoja. Elokuva oli, kuinka sen nyt luokittelisi, scifi-draama. Ahdistava sellainen. Kiitos etukäteen.  

Pelon lähettiläät? En muista englanninkielistä nimeä.

Vierailija
9151/18390 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maidon saa kuumennettua ilman että se rupeaa tuoksumaan "palaneelta"?

Vierailija
9152/18390 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla syntymästään asti mykkä? Entä osaavatko mykät itkeä esim. ihan pikkuvauvoina?

Vierailija
9153/18390 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhani on erittäin suosittu nimi ja se muodostuu nimestä Juha ja sen perässä olevasta tavusta ni. Sitten on olemassa nimi Juho, joka on melko samanlainen nimi kuin Juha. Miksi aitten ei ole olemassa nimeä Juhoni, jossa olisi nimi Juho ja sen perässä ni-tavu?

Nimi Juhani on alkuperäinen muoto ja se tulee alkujaan hepreankielisestä nimestä Yochanan, joka suomeksi esiintyy Raamatussa muodossa Johannes. Miesten nimenä Johannes on Suomessa ollut tunnettu aluksi ruotsinkielisessä muodossaan Johan, joten suomeen on tullut miesten nimissä sekä Juhana että Juhani. Näistä on sitten muodostunut lyhennettyjä muotoja kuten Juha ja Juho, joita varsinkin annettiin talonpoikaissäädyssä. Myös nimet Jukka, Jussi, Janne, Hannes ja Hannu ovat kaikki alkuperäisen Johanneksen muunnelmia.

Johannes Kastaja lienee Raamatun, Tooran ja Koraanin kuuluisin Johannes. Nimestä onkin kaikissa kielissä paljon muotoja, arabiassa Yahya tai Yohana, englannissa John, ranskassa Jean, jne...

Vierailija
9154/18390 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ainakin joskus kuulee puhuttavan siitä, että joku "näkee nälkää" kun ainakun minusta se on väärä ilmaus? Nälkähän tuntuu mahassa eikö6se ole mikään silmin nähtävä asia?

Kokea voidaan suomessa usein ilmaista myös verbillä nähdä:  "Olen elämäni aikana kokenut/nähnyt paljon"

Lisäksi suomenkielessä on alkutavu usein se jota riimmataan kuten Vaka vanha Väinämöinen.... Ehkä ilmaus 'kokea nälkää' on muodostunut runollisempaan muotoon 'nähdä nälkää' hieman alkutavuriimia mukaellen.

Vierailija
9155/18390 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi silakkafileet on kilohinnaltaan jotain 13€ ja samaan aikaan silakkaa toimitetaan minkkien rehuksi muutama 10 senttiä kilo?

Vierailija
9156/18390 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sokeat ihmiset reagoivat siihen jos joku kertoo heille nähneensä jotain? Entä miten kuurot reagoivat jos joku kertoo heille kuulleensa jotain? Tässä on varmasti eroja eri henkilöiden välillä mutta minä olen usein miettinyt tätä ertä kannattaako kuulovammaisten tai näkövammaisten läsnäollessa olla aivan oma itsensä ja kummasta he loukkaantuvat enemmän, siitä että joku kertoo heille tehneensä jotain mihin he eivät itse pysty vai siitä että joku ei heidän vammansa vuoksi käyttäydy kuten muiden ihmisten seurassa käyttäytyy? En ole kehdannut kysyä tätä keltään muuten kyin näin nimettömänä täällä internetissä. Minä siis ajattelen että voiko se loukata esim. kuuroa ihmistä jos joku mainitsee kuulleensa jotain mutta kuuro ei itse voi kuulla välttämättä mitään.

Jo ihminen on kuuro ja kerrot hänelle kuulleesi jotain, niin ei se kuuro sitä kuule.

Jos hänellä on jokin kuulolaite, ulkoinen tai sisäkorvaistute, sitten hän kuulee mitä sanot ja kiinnittää huomion siihen mitä yrität sanoa.

Kyllä näkö- ja kuulovammainen tuntee oman vammansa, ja tietää etteivät muut kärsi samoista ongelmista. Kuvitelmasi vammaisten reaktioista tuntuvat perustuvan sarjakuvamaailmaan, eivät todellisuuteen.

Vierailija
9157/18390 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussairauksista tuskin on kaiken kattavaa listaa. Perussairaudella tarkotetaan  tauteja jotka enempi tai vähempi eivät parane, mutta oikealla hoidolla pysyvät hallinnassa.

Tässä yksi lista:

https://www.orion.fi/orionsydan/aivoverenkierronhairiot/ennaltaehkaisy/…

No itse asiassa ei ihan. Pitkäaikaissairaus on semmoinen joka on krooninen tauti, joka ei parane.

Perussairaustermillä taas viitataan siihen pitkäaikaissairauteen joka on tullut ensin, perustautiin, joka on hallitseva sairaus suhteessa myöhemmin ilmeneviin.

Perussairauksien ja pitkäaikaissairauksien lista voi siis olla sama, mutta kun puhutaan potilaan tilanteesta vaikka ongelmista silmissä, voidaan viitata esim. diabetekseen perustautina, joka on vaikuttanut myöhemmin ilmeneviin silmäsairauksiin.

Vierailija
9158/18390 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esim. Hesarissa on viikoittain Kadonnut-palstalla ilmoituksia ulkomaalaisten (nimen perusteella voisi olettaa, että tietyltä alueelta olevien) kadonneista passeista? Saman päivän lehdessä saattaa olla useampia. Kadottavatko nämä henkilöt passejaan muita useammin, vai mikä tämä ilmiö on? 

(Oletusarvo kai on, että jos ihminen löytää kadonneen passin, niin se toimitetaan poliisille? Ei kai kukaan sitä jemmaa ja odottele, tuleeko siitä ilmoitus Hesarin Kadonnut-palstalle? :) )

Tämä on hämmentävää. Kertokaa, mistä oikeasti on kyse.

Vierailija
9159/18390 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo ihminen on kuuro ja kerrot hänelle kuulleesi jotain, niin ei se kuuro sitä kuule.

Jos hänellä on jokin kuulolaite, ulkoinen tai sisäkorvaistute, sitten hän kuulee mitä sanot ja kiinnittää huomion siihen mitä yrität sanoa.

Kyllä näkö- ja kuulovammainen tuntee oman vammansa, ja tietää etteivät muut kärsi samoista ongelmista. Kuvitelmasi vammaisten reaktioista tuntuvat perustuvan sarjakuvamaailmaan, eivät todellisuuteen.

Tästä tulee mieleeni eräs keskustelu, joka käytiin aikanaan jossain filosofian konferenssissa tai vastaavassa (en muista tarkkaan missä). Siellä filosofit ihmettelivät, voiko syntymästä asti sokea tietää, miltä näkeminen tuntuu tai millaista näkeminen on. Yleinen konsensus tuntui olevan, että ei voi. Eräs professori totesi jotakin siihen suuntaan, että sokea voi kyllä tietää, millaista tietoa ympäristöstä näköaistilla voi saada; millaisia erotteluja sen avulla voi tehdä ja millaisia ei. Kun jotkut inttivät, että mutta ei hän silti voi tietää, millaista näkeminen on, niin hän vastasi, että niin, sokea ei voi nähdä, mutta hän voi kyllä tietää näkemisestä kaiken mitä näkeväkin voi tietää. Tämä oli mielestäni hyvin sanottu.

Vierailija
9160/18390 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi silppurilla pyöräytetystä porkkana"raasteesta" tulee kuivaa ja mautonta?

(Raastinraudalla sen sijaan saa mehevää raastetta, mutta käsin raastaminen on ikävystyttävää.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi