Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18410)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tätä pitkään saamatta vastausta. Miksi miehillä on usein tapana nousta päkiöille ja sieltä alas? Olen huomannut todella monen miehen tekevän päkiöille nousemista muuten kuin treenatessa. Johtuuko jännityksestä/hermostumisesta?
Joskus kuulin joltain käytös asiantuntijalta,että tapa kielii siitä, että ihminen haluaisi auktoriteettia enemmän
siinä tilanteessa,opettajat kuulemma usein tekevät kuvailemasi tavalla.
Jos usein turhautuu muiden tyhmyydestä, niin mistä tietää, että muut ovat oikeasti tyhmempiä eikä itse vain kärsi Dunning-Kruger-vaikutuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tätä pitkään saamatta vastausta. Miksi miehillä on usein tapana nousta päkiöille ja sieltä alas? Olen huomannut todella monen miehen tekevän päkiöille nousemista muuten kuin treenatessa. Johtuuko jännityksestä/hermostumisesta?
Joskus kuulin joltain käytös asiantuntijalta,että tapa kielii siitä, että ihminen haluaisi auktoriteettia enemmän
Minä teen tuota joskus ihan vaan siitä syystä, etteivät jalat puutuisi paikallaan seisomisesta. En myöskään ole ajatellut, että kyseessä olisi sukupuoleen liittyvä ilmiö. Olen mies.
En pidä uskottavana, että esimerkiksi yksin bussipysäkillä hakisin auktoriteettiä (suhteessa keneen?).
Onko Amerikan ihailulle samanlaista sanaa kuin Englannin anglofiili?
Onko pieru taidetta. Saako pieraista julkisesti ja kikattaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tuhannesti vastauksesta! Olen nähnyt vain miesten tekevän noin. Ihastukseni nousee toisinaan myös päkiöille, mutta en ole vielä kehdannut kysyä miksi hän tekee niin. Onkohan tuolla auktoriteetin haluamisella yhteyttä miehen luonteeseen? Mies on lempeä ja kiltti eikä mikään dominoiva jyrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laivalla tai hotellissa on piano, saako asiakas soittaa sitä? Tietenkin piano on esiintyjiä varten, mutta muuten se seisoo tyhjän panttina.
On joskus porukalla alettu soitella eikä henkilökunnalla ole ainakaan kahviloissa ollut mitään sitä vastaan. Tosin porukassa on ollut kohtuuhyviä soittajia. Tuskin hotellin aulassakaan ketään haittaa, jos joku soittaa kauniisti. Ei ehkä Aaronin pianokoulun ykkösosaa muut jaksaisi kuunnella.
Pitääkö kysyä lupa ennen kuin aloittaa?
Miksi esimerkiksi maratonjuoksijoita kehotetaan juomaan suolavettä? Itse juoksen enkä pysty juomaan enkä haluaisikaan, koska toiset taas sanovat, että ihminen saa suolaa yleensäkin kymmenkertaisen määrä oikeaan tarpeeseen nähden. Voinko kestävyysharjoittelijana syödä suolaa paljonkin tavallista enemmän, koska kuitenkin sitä poistuu hien myötä. Suola nostaa verenpainetta eli sitä pitäisi vähentää, ja kuitenkin liikkujien pitäisi saada suolaa nesteen mukana. Miten tämä ristiriita selittyy?
"Lapsiperheessä vierailu on tehokkain ehkäisykeino", sanotaan yhdessä ketjussa. Myös vähän väliä korostetaan, että introverttien ja muidenkin pitää saada olla rauhassa lapsilta, omiltaankin josku. Lapsen kanssa olemiseen ei voi ketään pakottaa ja jos joku suostuu siihen, pitää huoltajan maksaa hänelle korvaus. Niin, miten sitten jaksavat perheessä asuvat koululaiset ja teini-ikäiset, kun kotonaan joutuvat katsomaan pikkulapsia ja heidän sotkujaan sekä kuuntelemaan melua? Onko ihmisarvoista, jos koululaiset eivät saa olla rauhassa pienemmiltä eikä heillä ehkä ole omaa huonettakaan. Vaikka oma huone olisi, saavat perheen pienimmät ehkä tulla sinnekin ja kajota toisen omistamiin tavaroihinkin.
Tulostettaessa saattaa ilmestyä tieto, että tulostin offline-tilassa. Sitten voi laittaa valintamerkin kohtaan "Käytä tulostinta offline-tilassa". Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Itse tulkitsen sen ainakin kolmella eri tavalla. Eli jos laitan merkin tuohon kohtaan, se voi tarkoittaa:
1. Käytä tulostinta offline-tilassa ja palauta sitten normaaliin tilaan.
2. Tulostinta pystyy käyttämään, vaikka se olisi offline-tilassa.
3. Aseta tulostin offline-tilaan (Pois päältäkö? Sehän tapahtuu, kun painaa tulostimen on/off-nappia.)
Vierailija kirjoitti:
Miksi esimerkiksi maratonjuoksijoita kehotetaan juomaan suolavettä? Itse juoksen enkä pysty juomaan enkä haluaisikaan, koska toiset taas sanovat, että ihminen saa suolaa yleensäkin kymmenkertaisen määrä oikeaan tarpeeseen nähden. Voinko kestävyysharjoittelijana syödä suolaa paljonkin tavallista enemmän, koska kuitenkin sitä poistuu hien myötä. Suola nostaa verenpainetta eli sitä pitäisi vähentää, ja kuitenkin liikkujien pitäisi saada suolaa nesteen mukana. Miten tämä ristiriita selittyy?
En tunne asiaa niin paljon että osaisin sanoa määristä, mutta pitkässä kestävyyssuorituksessa kehosta karkaa kyllä tavallista paljon enemmän suolaa. Tämän näkee joissain olosuhteissa jopa päälle: tummasävyisen pyöräilypaidan pintaan voi kuumana päivänä muodostua selvät suolajäljet. Parikymmentuntisissa pyöräilysuorituksissa yksi "salainen ase" on juoda suolakurkkupurkin lientä kramppien ehkäisemiseksi.
Saatavilla on ihan siedettävänmakuisia elektrolyyttiurheilujuomia, jotka sisältävät varsin niukasti energiaa mutta juuri näitä suorituksessa helpoiten hupenevia elektrolyyttejä. Maallikon kokemus eli mutu-tuntuma: tällainen juoma ei tule pitkän suorituksen lopussa yhtä "suoraan läpi putkistosta" kuin pelkkä vesi.
Miksi keskusteluni poistetaan? Eikä auta kun kysyn niiden perään koska kyselytkin poistetaan.
Tekevätkö korkeakouluopiskelijat nykyään luennoilla muistiinpanot tietokoneelle vai paperille?
Voiko olla aseksuaali pelkän ulkonäön perusteella, koska ajattelee ettei kukaan kiinnostu sen takia? Vai onko vaan hetero joka on luovuttanut.
Miksi minun nimeni ei voi olla Jeriko?
Vierailija kirjoitti:
Jos usein turhautuu muiden tyhmyydestä, niin mistä tietää, että muut ovat oikeasti tyhmempiä eikä itse vain kärsi Dunning-Kruger-vaikutuksesta?
Dunning-Kruger-vinouma on ylivertaisuusvinouman tarkennettu osa, jossa ihminen pitää omia tiedollisia taitojaan parempina kuin ne onkaan. Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa.
Jos henkilöä oikeasti kiinnostaa se, onko hänellä Dunning-Kruger-vinouma hän voi ottaa yhteyttä psykologiin, joka tekee tarpeelliset testit. Toki ihminen voi itsekkin tehdä eri testejä ja tarkistaa onko hän oikeasti selkeästu kekimääräistä viisaampi (tietää enempi yleisiivitykseen liittyviä asioia), onko hänellä parempi päättelykyky tai onko hän kielellisesti muita lahjakkaampi.
Tutkittaessa pelkästään ylivertaisuusvinoumaa, ei ihminen voi itse päätellä, että hänelle ei sitä ole.
Puppa kirjoitti:
Onko pieru taidetta. Saako pieraista julkisesti ja kikattaa ?
Aloitan sanan taide määrittelyssä ja lainaan wikipediaa
"
Taide tarkoittaa yleisesti kaikkia niitä toimintoja ja tuotteita, joilla ihminen aistein havaittavin keinoin koettaa herättää toisissa itsessään kokemiaan tunnevaikutuksia. Usein sanalla viitataan erityisesti kuvataiteisiin.[1]"
Maailmassa on ollut yksi pierutaiteilija
https://teknokekko.vuodatus.net/lue/2005/07/1892-maailman-ainoa-petomaa…
Se, että vain julkisesti pieraisee ja nauraa päälle ei kuitenkaan taida täyttää taiteen tunnusmerkistöä. Eli mikä on se tunnevaikutus joka yritetään välittää.
Vierailija kirjoitti:
Tekevätkö korkeakouluopiskelijat nykyään luennoilla muistiinpanot tietokoneelle vai paperille?
Molempia näkyy. Monet eivät näytä tekevän minkäänlaisia muistiinpanoja. Useimmat opettajat myös laittavat luennoilla näytetyt power point -esitykset tai vastaavat nettiin opiskelijoiden saataville, mikä vähentää muistiinpanojen tarvetta.
On myös yleistä räplätä puhelinta luennoilla. En tiedä, tekevätkö muistiinpanoja vai roikkuvatko somessa.
Vierailija kirjoitti:
"Lapsiperheessä vierailu on tehokkain ehkäisykeino", sanotaan yhdessä ketjussa. Myös vähän väliä korostetaan, että introverttien ja muidenkin pitää saada olla rauhassa lapsilta, omiltaankin josku. Lapsen kanssa olemiseen ei voi ketään pakottaa ja jos joku suostuu siihen, pitää huoltajan maksaa hänelle korvaus. Niin, miten sitten jaksavat perheessä asuvat koululaiset ja teini-ikäiset, kun kotonaan joutuvat katsomaan pikkulapsia ja heidän sotkujaan sekä kuuntelemaan melua? Onko ihmisarvoista, jos koululaiset eivät saa olla rauhassa pienemmiltä eikä heillä ehkä ole omaa huonettakaan. Vaikka oma huone olisi, saavat perheen pienimmät ehkä tulla sinnekin ja kajota toisen omistamiin tavaroihinkin.
"Ihmisarvo on moraalinen ja juridinen käsite, jonka mukaan ihmisellä on arvo sinänsä"
"Ihmisen moraaliseen luonteeseen, ihmisyyteen, kuuluu ihmisarvo. Ihmisarvo on ihmisoikeuksien perusta. Yhteisten oikeuksien tarkoituksena on taata jokaiselle ihmiselle arvokas elämä. Ihmisoikeudet, toisin kuin ihmisarvo, liittyvät läheisesti poliittiseen ja sosiaaliseen ympäristöön, ilman tätä yhteyttä ihmisoikeuksia ei voi olla."
Näiden kahden lainauksen pohjalta voidaan miettiä, onko oikeus yksityiseeteen suomalaisessa ympäristössä ihmisoikeus. Jos katsotaan eri listoja ihmisoikeuksista yksi on "Oikeus yksityiselämän ja perhe-elämän suojaan"
Eli ihmisellä (myös lapsella) on oikeus yksityisyyteen. Eli hänen ei voi olettaa määräänsä enempää sietää muita perheenjäniä.
Toisaalta oikeuksien vastapuolena on verlvollisuudet. Normaalissa perheessä on velvollinen sietämään toisia perheenjäseni.
Johtuuko aamuinen limppari himo alhaisesta verensokerista ja juomattomuudesta?