Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18410)
Vierailija kirjoitti:
Miksi näytän peilissä paremmalta kuin kännykän kamerassa? Olen huomannut tämän monta kertaa. Kun näen kasvoni kännykän kamerassa, minua rupeaa ällöttämään ja mietin, että olenko noin ruma. Peilissä näytän mielestäni paljon paremmalta.
Yksi fakta on se että ottaessasi selfietä kännykän kamera on varsin laajakulmainen, jotta mahtuisit kuvaan. (kamera ei siis ole zoomattuna joka antaisi luontevamman vaikutelman). Kukaan ammattivalokuvaaja ei käyttäisi sellaista ottaessaan ihmisestä muotokuvaa, koska se mm. korostaa helposti esim. nenän kokoa jne. Kasvojen mittasuhteet ovat siis jo tästä faktasta lähtien todellisuudesta poikkeavat.
Joku psykologiaa tarkemmin tunteva voi ehkä myös ottaa kantaa tähän ajatukseeni: näemme nykyään valtavan määrän kuvia joissa on ammattitaidolla meikattuja malleja/julkkiksia ammattitaitoisesti kuvattuna ja yleensä lisäksi photoshopattuna, ja jokaista julkaistua kuvaa kohti on roskakoriin voinut päätyä kymmeniä ellei satoja epäonnistuneempia otoksia. Mielestäni olemme oppineet odottamaan kuvilta täydellisyyttä. Kun kyseessä onkin kuitenkin käsivaralta kuvattu "luomuihminen" ilman poseeraamista, esim. juuri selfien ottanut minä, kontrasti siihen mitä useimmiten näemme ruudultamme on varsin suuri. Peilistä taas olemme aina nähneet juuri oman itsemme emmekä photoshopattuja supermalleja joten odotukset ovat realistiset.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulle syntyisi kaksoset eri päivinä (toinen vähän ennen puoltayötä ja toinen pian sen jälkeen), niin järjestettäisiinkö heille ayntymäoäiväjuhlat samana päivänä vai kummallekin eri päivinä? Jos samana päivänä, niin miten valitsisitte päivän jolloin ne järjestetään? Ei sellainen ainakaan jotenkin vain kuulosta oikeudenmukaisempaa, että ne olisivat aina sen ensimmäisenä syntyneen kaksosen syntymäpäivänä eikä myöskään se, että ne järjesttäisiin aina toisena syntyneen syntymäpäivänä.
Juuri eilen luin kaksosparista, jotka olivat todellisuudessa syntyneet eri vuorokauden puolella, mutta virallisiin papereihin heille kuitenkin merkittiin sama syntymäaika. Voisko joku asiaa tunteva kertoa, onko tämä yleinen käytäntö ja menee aina niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulle syntyisi kaksoset eri päivinä (toinen vähän ennen puoltayötä ja toinen pian sen jälkeen), niin järjestettäisiinkö heille ayntymäoäiväjuhlat samana päivänä vai kummallekin eri päivinä? Jos samana päivänä, niin miten valitsisitte päivän jolloin ne järjestetään? Ei sellainen ainakaan jotenkin vain kuulosta oikeudenmukaisempaa, että ne olisivat aina sen ensimmäisenä syntyneen kaksosen syntymäpäivänä eikä myöskään se, että ne järjesttäisiin aina toisena syntyneen syntymäpäivänä.
Juuri eilen luin kaksosparista, jotka olivat todellisuudessa syntyneet eri vuorokauden puolella, mutta virallisiin papereihin heille kuitenkin merkittiin sama syntymäaika. Voisko joku asiaa tunteva kertoa, onko tämä yleinen käytäntö ja menee aina niin?
En tunne asiaa tarkemmin, mutta enpä usko tuollaiseen ihan sen perusteella, että yleensähän aina kaksosperheessä tiedetään kumpi se vanhempi lapsi on ja tämän tiedon täytyy tulla virallisista papereista, jotka hoitajat/lääkäri tekee, kun lapsi tarkastetaan, punnitaan yms.
Mitä tästä voi ajatella?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15535251/paholaisen-tekniikoista#commen…
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä voi ajatella?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15535251/paholaisen-tekniikoista#commen…
Mitä itse ajattelet asiasta? Ja selitä linkittämäsi sivuston tiedot lyhyesti tänne AV:lle ensin, älä pakota meitä klikaamaan ja lukemaan asiaasi. Ja mikä olikaan kysymyksesi tarkemmin?
Raskaustesti menny vanhaksi 06/2016, nyt menkat myöhässä, testi näytti heti kahta viivaa.
Voikohan tuohon luottaa?
Miten saisin jonkun miehen rakastelemaan minua kun ketään miestä ei tunnu se kiinnostavan?
Kuka on Luke Skywalkerin äiti?
Miten päiviä lasketaan? Jos tästä päivästä 11.8 laskee kuinka monta päivää on 21.8 Onko se viikko ja kaksi päivää vai viikko ja kolme päivää eli lasketaanko se 21.8 mukaan vai ei?
Miten tässä sodassa Muumien Mörkö ja Hattivatit vastaan tulee käymään?
Kokeile ikkunan yläkarmia yläpuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Miten päiviä lasketaan? Jos tästä päivästä 11.8 laskee kuinka monta päivää on 21.8 Onko se viikko ja kaksi päivää vai viikko ja kolme päivää eli lasketaanko se 21.8 mukaan vai ei?
Voisiko sen laskea niin, että huomiseen on yksi päivä, ylihuomiseen kaksi… Silloin 11.8. => 21.8. on kymmenen päivää eli viikko ja kolme päivää.
Vierailija kirjoitti:
Itse en laske sitä mukaan, eli viikko ja kaksi päivää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi amerikkalaisissa reality ohjelmissa ihmiset käyttäytyy ja puhuu teennäisesti?
Koska ohjelmat on käsikirjoitettu ja kun ihmiset kertovat ”omin sanoin”, he lukevat prompterista tms.
Osassa realitysarjoja on myös ihan näyttelijät.
Vierailija kirjoitti:
Jos maailmasta katoaisi yllättäen kaikki yli 15-vuotiaat ihmiset, niin mitä tapahtuisi? Kuinka alle 15-vuotiaat pärjäisivät keskenään vai pärjäisivätkö he ollenkaan?
Kävisi luultavasti kuten William Goldingin kirjassa Kärpästen herra... eli ei hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miten täyspartainen ja viiksekäs mies pesee aamulla kasvonsa?
Hyvä kysymys! Peseekö hän vain paljaan ihon? Vaahdottaako viikset ja parran shampoolla? Peseekö myös ihon karvoituksen alla? Onko sillä merkitystä? Rasvoittuvatko viiksi- ja partakarvat kuten hiukset? Onko parrassa paljon epäpuhtauksia, ruokamuruista tai muista eritteistä (sylki, hiki, tms.)? Kysymyksiä olisi vaikka kuinka paljon!
Voiko kehitysvammainen mies mennä prostioidun naisen asiakkaaksi? Voiko kyseinen nainen kieltäytyä ottaa miehen asiakkaaksi vain tämän vamman vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten täyspartainen ja viiksekäs mies pesee aamulla kasvonsa?
Hyvä kysymys! Peseekö hän vain paljaan ihon? Vaahdottaako viikset ja parran shampoolla? Peseekö myös ihon karvoituksen alla? Onko sillä merkitystä? Rasvoittuvatko viiksi- ja partakarvat kuten hiukset? Onko parrassa paljon epäpuhtauksia, ruokamuruista tai muista eritteistä (sylki, hiki, tms.)? Kysymyksiä olisi vaikka kuinka paljon!
Minulla ei ole täyspartaa, mutta pesen ihan vedellä sekä paljaan että karvaisen osan naamastani. Suihkussa pesen parran suihkusaippualla. Parta ei ainakaan minulla rasvoitu kuten hiukset, se iho parran alla on aika samanlaista kuin karvattomassa osassa naamaa. Omassa parrassani on varmaankin eniten epäpuhtauksia käsistä, kun näprään sitä melko usein. Baarireissulta palatessa nakkikioskin kautta, siitä voi löytyä myös ketsuppia ja sinappia.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kehitysvammainen mies mennä prostioidun naisen asiakkaaksi? Voiko kyseinen nainen kieltäytyä ottaa miehen asiakkaaksi vain tämän vamman vuoksi?
Kyllä voi. Luepa tämä https://www.hameensanomat.fi/kanta-hame/seksikokemus-voi-kuulua-vammais…
Ei ole tarkoitus aloittaa poliittista väittelyä tässä ketjussa, kun väittelyt eivät tänne kuulu. Huomautan silti, että omasta mielestäni Ylen asiaohjelmissa haastateltavat asiantuntijat ovat mielestäni paljon useammin todella pitkällä oikealla (talousliberaalilla) laidalla poliittista kenttää kuin vasemmalla. Jos sen sijaan vasemmistolla tarkoitat "arvoliberaalia", niin se varmaankin pitää paikkansa. Jos suomessa on jokin "virallinen totuus", niin se lienee juuri talous- ja arvoliberaali ideologia, eikä suinkaan "vasemmistolaisuus", kuten tälläkin palstalla usein annetaan ymmärtää.