Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18421)

Vierailija
6801/18421 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmettelee, että on rasismia?

Vierailija
6802/18421 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyisin Tv.ssä kun mainostetaan vaikka jotain tulevaa ohjelmaa niin vilkutetaan esim. 10 -15 kuvaa niin että jokainen kuva näkyy ruudulla vain sekunnin jos sitäkään. Uusimpien tuotantojen kohdalla tämä on lähes vakio,että mikä järki tässä oikein.

TV-tuotannon ja etenkin viihteen rytmi on kauttaaltaan kiihtynyt koko ajan. Tämä on helppo huomata katsomalla ohjelmia esim. 90-luvulta, saati sitten 70-luvulta. Homma perustuu siihen että ihmiset tottuvat ärsykkeisiin ja niiden rytmiin. Kun mainostaja haluaa ohjelmavirrassa kiinnittää huomiota juuri siihen omaan mainokseen, suht' toimiva tapa on tykittää paljon ja shokeeraavaa materiaalia lyhyinä leikkauksina.

Etenkin kun pitää tv:n ja muun vastaavan viihteen seuraamisesta vaikkapa muutamien kuukausien tauon, koko touhu alkaa tosissaan näyttää aika keskittymishäiriöiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6803/18421 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raskausviikolla 38+0 2 kilon painoisena syntynyt vauva keskonen vai "vain raskauden kestoon nähden pienikokoinen vauva? Kyseinen vauva olin minä, koko ikäni pienenä pyssynyt lapsi ja pienikokoiseksi jäänyt aikuinen.

Vierailija
6804/18421 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko raskausviikolla 38+0 2 kilon painoisena syntynyt vauva keskonen vai "vain raskauden kestoon nähden pienikokoinen vauva? Kyseinen vauva olin minä, koko ikäni pienenä pyssynyt lapsi ja pienikokoiseksi jäänyt aikuinen.

Nykymääritelmän mukaan keskonen määriVtellään raskausviikojen mukaan. Vielä viikolla 37 syntyneet määeitellään keskosiksi. Eli päivää aiemmin syntyneenä olsit ollut keskonen nyt et :)

Vierailija
6805/18421 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä vauvan liikkuminen tuntuu mahassa? 

Vierailija
6806/18421 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa asuvat kodittomat selviävät elossa talvella kovien pakkasten aikaan?

Vierailija
6807/18421 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaivaa ihmistä, joka on 24/7 ilkeä aivan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä kohtaan riippumatta siitä, että miten häntä itseään kohtelee ja vain nauraa pilkallisesti kun hänelle yritetään sanoa, että hän toimii sopimattomasti?

Vierailija
6808/18421 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki kieltää rasismin ja eletään vuotta 2019 jaa., on koettu natsiaika ja muut kauhut, joten varmaan monet ajattelevat että ihmiskunta olisi kehittynyt pidemmälle.

Vierailija
6809/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomessa asuvat kodittomat selviävät elossa talvella kovien pakkasten aikaan?

Osa viettää tuttujen nurkissa, lisäksi osa menee yömajaan, osa murtautuu rappukäytäviin.

Vierailija
6810/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki kieltää rasismin ja eletään vuotta 2019 jaa., on koettu natsiaika ja muut kauhut, joten varmaan monet ajattelevat että ihmiskunta olisi kehittynyt pidemmälle.

Mä meinasin sitä, kun joillain on vain negatiivisiä kokemuksia tietyistä porukoista esim. häiriköiden takia jolloin on alkanut vihaamaan tai kokemaan epämiellyttävinä.

Vierailija
6811/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä vauvan liikkuminen tuntuu mahassa? 

Melko yksilöllistä miten tuon tuntee. Jos istukka on edessä nuo liikkeet tuntee myöhemmin ja usein vaimeampina. Toiset sikiöt myös liikkuvat enemmän kuin toiset. 

Mulle ekat liikkeet tuntuivat "pyörteinä" ihan kun oisi ollut ilmavaivoja. Kova se sikiö olikin pyörimään kun ekassa ultrassa heitti 5-6 volttia. Joskus raskauden puolivälin jälkeen alkoi tuntua sellaisia "tökkäisyjä", jotka voimistui viikko viikolta. Vähän niin kuin joku tökkisi ihoa, mutta sisältä päin. Raskauden loppuvaiheessa potkut olivat jo tosi voimakkaita ja niitä tuli välillä 5-10 sarjoissa. Varsinkin sen jälkeen kun vauva oli kääntynyt pää alaspäin ja potki palleaa ja päällä puski virtsarakkoa, niin teki kipeää. :D 

Vierailija
6812/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaivaa ihmistä, joka on 24/7 ilkeä aivan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä kohtaan riippumatta siitä, että miten häntä itseään kohtelee ja vain nauraa pilkallisesti kun hänelle yritetään sanoa, että hän toimii sopimattomasti?

Voi olla ihan mitä vain...  Masennus voi ilmetä joskus tällaisenä käytöksenä. Toisinaan burn out töistä, joskus kriisi esim. avioero/huoltajuuskiistat/velkakierre/läheisen sairaus tai kuolema. Ilkeys ja ylimielisyys voi olla myös alkeellinen suojautumiskeino ulkoiselta uhalta (defenssi). Ihmiset antavat ymmärtää, että ovat henkisesti vahvempia ja fiksumpia kuin oikeasti ovat. Jos on oikeasti hyvä itsetunto ja elämän osa-alueet kunnossa, niin ei tarvitse tällaista valta-asemaa.

Ei se käytös ole oikeutettua millään tapaa, eivätkä he minun mielestäni kaipaa sympatiaa, mutta ehkä nämä ihmiset on helpompia "ohittaa" kun tietää mistä se käytös kumpuaa. Tosin se voi olla vaikeaa etenkin jos kyseessä on joku henkilö lähipiirissä tai töissä.

Vierailija
6813/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä meinasin sitä, kun joillain on vain negatiivisiä kokemuksia tietyistä porukoista esim. häiriköiden takia jolloin on alkanut vihaamaan tai kokemaan epämiellyttävinä.

Eli käytännössä keksit itse vastauksen, sitten teit palstalle kysymyksen, johon odotit juuri sitä vastausta, jonka halusit. Hmmm... ei kovin vilpitön kysymys siis.

Ehkäpä sun kannattaa miettiä enemmänkin sitä, miksi rasismi on ainoa selitys sille, kun jonkun ihmisen kanssa ei tule toimeen. Miksi syy on aina siinä toisessa ihmisessä? Ja miksi syyn pitää aina olla ko. ihmisen uskontoon, etniseen taustaan, yms. liittyvä?

Vierailija
6814/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei voi olla kuningasta kuten Ruotsissa on? Minä voisin ruveta Suomen kuninkaaksi.

Vierailija
6815/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisilla pitää olla eri aukot hakujen, pissan ja kakan tekoon, kun ne voisivat tulla kaikki samasta aukosta? Miehiltäkin tulee sperma ja pissa samasta aukosta eikä niille ole eri reikää saati miehellä eri pippeleitä.

Vierailija
6816/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko typerää kertoa työkaverille että pitää siitä niin paljon että olisi parempi lähteä muualle töihin? Helpottaisiko se yksipuolisen ihastuksen kärsimistä?

Vierailija
6817/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä keksit itse vastauksen, sitten teit palstalle kysymyksen, johon odotit juuri sitä vastausta, jonka halusit. Hmmm... ei kovin vilpitön kysymys siis.

Ehkäpä sun kannattaa miettiä enemmänkin sitä, miksi rasismi on ainoa selitys sille, kun jonkun ihmisen kanssa ei tule toimeen. Miksi syy on aina siinä toisessa ihmisessä? Ja miksi syyn pitää aina olla ko. ihmisen uskontoon, etniseen taustaan, yms. liittyvä?

Ei. Mä ymmärrän jos tyhjästä rupeaa vihaamaan ja sitä ei ymmärretä, mutta jos on huonoja kokemuksia ja sitä ei ymmärretä. Niin se oli se mitä mä tarkoitin. Huonosti muotoiltu kysymys myönnetään.

Eli miksi jotkut ihmettelee, että joku on rasistinen, kun tällä on huonoja kokemuksia joistakin?

Vierailija
6818/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mä ymmärrän jos tyhjästä rupeaa vihaamaan ja sitä ei ymmärretä, mutta jos on huonoja kokemuksia ja sitä ei ymmärretä. Niin se oli se mitä mä tarkoitin. Huonosti muotoiltu kysymys myönnetään.

Eli miksi jotkut ihmettelee, että joku on rasistinen, kun tällä on huonoja kokemuksia joistakin?

Varmaankin siksi, kun nykyään ei ole hyväksyttävää olla ainakaan avoimesti rasisti. Yleensä oletetaan, että ihmiset eivät muodostaisi rasistisia mielipiteitä muutaman huonon kokemuksen perusteella, tai jos muodostavatkin niin ainakin osaisivat pitää ne omana tietonaan. Rasististen asenteiden ilmaisemista julkisesti pidetään huonotapaisena ja sivistymättömänä.

Vierailija
6819/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun maapallon väkiluku kasvaa jatkuvasti. Niin mistä kaikille syntyneille riittää "sieluja"? :/

Hyvä kysymys, jota olen itsekin miettinyt. Ehkä sielut matkaavat tänne jostain muualta, missä niitä on rajattomasti? Ehkä sielut kasvavat ollen ensin ihan pieniä tyyliin bakteerien sieluja, sitten aina kehittyneemmän ja kehittyneemmän eläimen? Ehkä sieluja syntyy lisää sitä mukaa, kun väestö lisääntyy? Ja toisaalta, kyllä sielu varmaan joskus päättää matkansa täällä, ja siksikin jostain täytyy tulla uusia tilalle.

Vierailija
6820/18421 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sian tai hevosen maitoa ei ole myynnissä kaupoissa?