Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18421)

Vierailija
6761/18421 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun esim. isot yritykset lähettävät laskuja postitse tai miljoonille ihmisille lähetetään verokortti tai ilmoitus äänioikeudesta, niin näitä kaikkia kirjekuoria ei varmaan käsin täytetä ja suljeta. Millainen laite sen tekee?

Laitteet ovat yleensä tulostimien näköisiä. Niissä on kohta, johon laitetaan kirjekuoret, toinen johon tulee itse kirje ja sitten lokero, johon solahtaa valmiiksi taitettu kirje kuoressa suljettuna.

Laitteen etupaneelissa on yleensä näyttöruutu, josta laitetta ohjataan.

Vierailija
6762/18421 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko pyyhkeet pestä puuvillaohjelmalla (60°)?

Pakko, ainakin käsipyyhkeet ja intiimikuivaukseen käytetyt.

Pesty kaikki ainakin joskus 60 `

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6763/18421 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mielenterveydestä heitetään tosi typeriä vitseja? Välillä täälläkin näkee kommentteja joissa lukee tyyliin onko suljetulta osastolla päästetty nettiin tai kotilomilla hoidosta.

Miksi hulluista ei saisi vitsailla?

Koska kukaan ei valitse olla sairastunut. Ne on asioita johin ei voi itse vaikuttaa niin kuin ei esim. etnisyyteenkään. Menisitko jollekkin afrikkalaiselle huutelemaan N-sanaa tai syöpäpotilaalle skinhead/natsia?

Sä sun kommentillasi  vaan todistat itse olevasi henkisesti epätasapainoinen. Terve ihminen ei huutele ketään hulluksi saati muutenkaan hauku ja aiheuta pahaa oloa muille.

Vitsailu ja päin naamaa huutelu ovat aivan eri asioita. On täysin hyväksyttävää vitsailla mistä vain, jos siinä kyseisessä sosiaalisessa ympäristössä se on hyväksyttävää. Mitä pienempi yleisö, sitä törkeämpää vitsit voivat olla. Esimerkiksi kahdestaan vaimoni kanssa huumori voi olla niin säädytöntä, että se syystäkin on vain meidän välistä.

Tästä eivät toki kaikki ole samaa mieltä. He eivät käy stand-up keikoilla, ja kulkevat varpasillaan, jotta kukaan heidän lähellään ei loukkaantuisi.

Vierailija
6764/18421 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simulaattoripilotti kirjoitti:

Mikseivät lentokenttien kiitoradat ole leveämpiä? Onko tämä kustannuskysymys? Luulisi, että olisi helpompi/turvallisempi laskeutua, jos kiitorata olisi 20-30 metriä leveämpi.

Kyseessä on todellakin kustannsukysymys. Eli kiitoradan rakennus ei ole halpaa puuhaa.

Turvallisuus ei oleellisesti paranisi. Jos lentämisen turvallisuutta alutaan lisätä, niin kiitoradan levennykseen kaikkilla vilkkailla kentillä menevillä rahoilla saadaan enempi turvallisuutta sijoittamalla raha muualle.

Lisäksi monet vanhat kentät on sellaisella paikalla, että kenttää ei voi laajentaa.

Lentämisen turvallisuuteen ei muutenkaan pitäisi rationaalisista syistä panostaa enää yhtään enempää. Satsaamalla globaalisti esim miljardin vuodessa, ihmishenkien säätö olisi mitätön. Lentämisen turvallisuuteen panostaminen perustuu pelkoon, joka taas ei tunnetusti ole rationaalisuuden ohjailema.

Jos vaikka lentoliikenteen turvallisuudesta otettaisiin "puolet pois", saataisiin lentoliikenteessä kuolleiden määrä kasvamaan vasta noin promilleen siitä mitä tieliikenteessa lakoaa.

Tiputtamalla vaikka tieliikenteen nopeuksia 5km/h saadaan monta kertaluokkaa suurempia henkiä säästettyä.

Jos siis menetetyt ihmishenget ovat se mittari jota käytetään.

Vierailija
6765/18421 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko stressi aiheuttaa vatsakipua ja ripulia?

Voi.

Vierailija
6766/18421 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tyhmyyden merkki jos laskee matikkaa omalla tavalla oikein, mutta se on hitaampi ja monimutkaisempi kuin tehtävän tekijän tapa?

Vierailija
6767/18421 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se tyhmyyden merkki jos laskee matikkaa omalla tavalla oikein, mutta se on hitaampi ja monimutkaisempi kuin tehtävän tekijän tapa?

Ei ole. Kyse lienee käytännöllisyydestä: on parempi laskea tavalla jonka osaa, jos sillä saa varmemmin oikean tuloksen.

Vierailija
6768/18421 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syksyllä istuttamat liljan sipulit eivät idä Vielä? Tein sitä varten oikein hienon kukkapenkin, vettä läpäisevän.

Sipuli pussissa oli merkintä, että keväällä istutettavia, mutta kun sain ne ilmaiseksi kaupasta, istutin ne vasta syyspuolella. Pitääkö mun nyt hävittää koko penkki ja aloittaa alusta istuttamalla jotakin muuta?

Vierailija
6769/18421 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on. Kyvyttömyys ymmärtää eri menetelmiä, ja etenkin sitä, miksi kukin menetelmä toimii niin kuin toimii ja miksi sitä käytetään, ja on nimen omaan tyhmyyttä tai kauniimmin sanottuna älykkyyden puutetta. Koska puhut tehtävistä, oletan että kyseessä on matematiikan opinnot. Niissä on tarkoitus oppia ne asiat, joita opettaja opettaa. Jos sinun tarvitsee arkielämässäsi laskea on jotain, on yhdentekevää miten sen teet, kunhan tulos on oikea, mutta matematiikan opinnoissa lupputulos on yhdentekevä ja nimen omaan opiskeltava menetelmä on tärkeä.

Vierailija
6770/18421 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko älypuhelimille samanlaisia "vaihtoehtoisia" käyttöjärjestelmiä kuin esim. Linux on tietokoneissa?

Vierailija
6771/18421 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrin tai psykologin hommahan on auttaa mielen ongelmissa, mutta miten se voi auttaa sellaisissa tapauksissa jossa ongelma johtuu muista ihmisistä? Voi olla vaikka joku häirikkö joka vaivaa päivittäin.

Vierailija
6772/18421 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrin tai psykologin hommahan on auttaa mielen ongelmissa, mutta miten se voi auttaa sellaisissa tapauksissa jossa ongelma johtuu muista ihmisistä? Voi olla vaikka joku häirikkö joka vaivaa päivittäin.

Voi auttaa omassa suhtautumisessa häirikköön; rajaamaan,ottamaan etäisyyttä ja auttamaan näkemään toimintamallia,jos vaikka aina "vetää häiriköitä puoleensa"

Vierailija
6773/18421 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko älypuhelimille samanlaisia "vaihtoehtoisia" käyttöjärjestelmiä kuin esim. Linux on tietokoneissa?

On niitä useitakin.

Nokia ja Intelhän rupesivat aikoinaan kehittämään Linux-pohjaista käyttöjärjestelmää yhdessä, mutta Nokian silloinen pomo Elop torppasi sen ja päätti Nokian puhelinten perustuvan Windowsiin. No sehän meni sitten "hyvin".

Intel jatkoi oman käyttiksen kehittämistä, se on sellainen kuin Tizen. Sitä tukee Linux säätiö.

On muita Linux-pohjaisia hyvinkin menestyneitä käyttiksiä, kuten Kai OS. Jos ymmärrän oikein, sitä käytetään puhelimessa, jossa ei ole kosketusnäyttöä, mutta se tuo siihen älypuhelimen tyyppisiä ominaisuuksia. Tällä on jo n. 100 miljoonaa käyttääjää, eli on heti kolmantena Androidin ja Applen jälkeen puhelinten käyttöjärjestelmissä.

Sitten on puhelinmerkki Librem, jolla on oma käyttöjärjestelmänsä (Pure OS). Ja Jolla, jossa on Sailfish OS.

Sitten on useita, jotka oli kehitteillä ja jotka lopetettiin tai jotka ovat vielä kehitteillä.

Se, missä määrin näistä mikään perustuu avoimeen lähdekoodiin on sitten kinkkisempi juttu, se se oli pointtisi.

Vierailija
6774/18421 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäsin, rälläsin, olin työtön poltin ja  naisia riitti pilvin pimein ja kaikki olivat aina riesaksi asti lääpällään minuun.

Nyt olen raitis ja savuton, töissä, enkä enää kelpaa lainkaan. Olen ihan ok näköinen,  lihaksikas 48v mies, jota naiset vilkuilevat kaupassa.  Enkä ole tosiaankaan mikään tiukkapipo, joka kieltää muilta juomisen tms. Miksi en enää kelpaa, vaikka seksikin on kanssa takuulla 100x parempaa hierontoineen?  Milestäni olen kehittynyt paremmaksi mieheksi. Tylsä?

Vierailija
6775/18421 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odokki kirjoitti:

Ryyppäsin, rälläsin, olin työtön poltin ja  naisia riitti pilvin pimein ja kaikki olivat aina riesaksi asti lääpällään minuun.

Nyt olen raitis ja savuton, töissä, enkä enää kelpaa lainkaan. Olen ihan ok näköinen,  lihaksikas 48v mies, jota naiset vilkuilevat kaupassa.  Enkä ole tosiaankaan mikään tiukkapipo, joka kieltää muilta juomisen tms. Miksi en enää kelpaa, vaikka seksikin on kanssa takuulla 100x parempaa hierontoineen?  Milestäni olen kehittynyt paremmaksi mieheksi. Tylsä?

Ei hajuakaan mutta kiinnostaisko 23v nainen jos kerta olet tuollainen kuin kuivailit :)

Vierailija
6776/18421 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syksyllä istuttamat liljan sipulit eivät idä Vielä? Tein sitä varten oikein hienon kukkapenkin, vettä läpäisevän.

Sipuli pussissa oli merkintä, että keväällä istutettavia, mutta kun sain ne ilmaiseksi kaupasta, istutin ne vasta syyspuolella. Pitääkö mun nyt hävittää koko penkki ja aloittaa alusta istuttamalla jotakin muuta?

Vähän kuulostaa siltä, että ehtivät kuivua eivätkä idä. Tsekkaa nyt vielä, mikä on itämisaika.

Vierailija
6777/18421 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löikö Mörkö sisään?

Vierailija
6778/18421 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko pyyhkeet pestä puuvillaohjelmalla (60°)?

Voi, itse pesen välillä 90 asteessakin. 40 asteessa eivät puhdistu. 

Vierailija
6779/18421 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odokki kirjoitti:

Ehkä pyörit silloin ryyppyaikoinasi ryyppyporukoissa, joissa naisetkin joivat. Alkoholi höllentää pöksynkannattimia ja sumentaa tunteet, niitä että helpostihan sitä saa naista ja "ihastusta".

Nyt sun pitäisi selvin päin saada uusi selväpäinen tuttavapiiri. Voi olla vaikeaa, kun Suomessa porukka on niin alkoholikeskeistä.

Selvään naiseen tutustuminen ei jossain marketissa onnistu tuosta vaan.

Vierailija
6780/18421 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monen kertoma valhe on uskottavampi kuin yhden totuus? Ja miksi siltä josta juorutaan ei kysytä onko totta?