Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HÄH? Miten ihmeessä saan Outlookissa automaattisen lomavastauksen? En pääse lomalle!!!

Vierailija
28.06.2017 |

Tunnin päästä alkaa kesäloma ja yritän saada automaattista lomavastausta päälle. En löydä mitään paikkaa, josta sen voisi laittaa päälle! Googlaamalla tuli ohje, että Tiedosto > Automaattiset vastaukset, mutta Tiedosto-välilehdellä ei ole tuollaista. Eikä ole kyseessä vanhempi Outlook, josta löytyisi Työkalut-valikkoa.

Jää sitten lomaviesti laittamatta päälle ja tulee miljoona vihaista sähköpostia vastattavaksi elokuussa :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetuksista löytyy.

Vierailija
2/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimiiko sinulla F1-näppäin (help)? Sillä pitäisi löytyä ohjeet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydätkö kuvan mukaisen näkymän?

https://www.howto-outlook.com/pictures/oof-2010-file.png

Vierailija
4/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin vaikee. Itse löydän aina kun luen kaikki käskyt sieltä ylhäältä läpi. Oli jonkun ihme termin taakse piilotettu, ei löydy haku-toiminnolla. Inhoan Outlookkia.

Vierailija
5/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ja sehän tässä tökkii. Sähköpostin omissa ohjeissa sanotaan, että juuri tuossa pitäisi lukea tuo automaattinen vastausjuttu, mutta eipä ole. 

Minulla lukee tuossa (suomeksi) Tiliasetukset, Postilaatikon asetukset ja Säännöt ja ilmoitukset. Mistään noista en löydä mitään vaihtoehtoa, että sähköpostitilini lähettäisi automaattisesti jokaiselle jonkun viestin. 

Löysin sellaisen, että lähtisi automaattisesti joku linkki tai tiedosto kaikille vastaanottajille, mutta enhän minä nyt sellaista halua!

ap

Vierailija
6/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asetuksista löytyy.

Niinno niin varmaan, mutta mistä? Kun olen nyt tunnin etsinyt, enkä millään hakusanallakaan löydä.

ap

Vierailija
7/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siinä heti tiedostot-sivulla kun vasemmalla on harmaa palkki, katso sitä oikeaa valkopohjaista isompaa tilaa, siinä.

Vierailija
8/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on siinä heti tiedostot-sivulla kun vasemmalla on harmaa palkki, katso sitä oikeaa valkopohjaista isompaa tilaa, siinä.

Niin kaikissa ohjeissakin lukee, että se olisi siinä. Vaan ei ole. Minulla on siinä tasan kolme eri laatikkoa: Tiliasetukset, Postilaatikon asetukset ja Säännöt ja ilmoitukset. Mistään noista en löydä hakemallakaan automaattista poissaolovastausta. Löydän erilaisia ihme sääntöjä, joita voisin luoda tuleville posteille, mutta ne ovat monimutkaisia ja lähimmäksi automaattista vastausta pääsen vain lähettämällä automaattisesti jonkun ihme tiedoston tai linkin kaikille lähettäjille. 

Ihan kuin minulta puuttuisi joku palanen tuosta ohjelmasta nyt. 

ap

Vierailija
9/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kaikissa ohjeissakin lukee, että se olisi siinä. Vaan ei ole. Minulla on siinä tasan kolme eri laatikkoa: Tiliasetukset, Postilaatikon asetukset ja Säännöt ja ilmoitukset. Mistään noista en löydä hakemallakaan automaattista poissaolovastausta. Löydän erilaisia ihme sääntöjä, joita voisin luoda tuleville posteille, mutta ne ovat monimutkaisia ja lähimmäksi automaattista vastausta pääsen vain lähettämällä automaattisesti jonkun ihme tiedoston tai linkin kaikille lähettäjille. 

ap

Tuosta näet mitä pitäisi olla ja mitä pitäisi valita, siis tuo automatic replies.

Vierailija
10/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kanssa kamppailin, kunnes tajusin mennä selaimen kautta outlookiin ja sitten asetuksiin. 

Vierailija
11/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuosta näet mitä pitäisi olla ja mitä pitäisi valita, siis tuo automatic replies.

No kyllä tiedän, olen tuon saman ohjeen löytänyt googlaamalla netistä. Mutta kun ongelma on se, ettei minulla ole tuollaista laatikkoa ollenkaan! On vain nuo luettelemani.

ap

Vierailija
12/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No kyllä tiedän, olen tuon saman ohjeen löytänyt googlaamalla netistä. Mutta kun ongelma on se, ettei minulla ole tuollaista laatikkoa ollenkaan! On vain nuo luettelemani.

ap

No mitä sieltä säännöt-alta tulee? Ota kuvakaappaus ja laita johonkin aijaahan tai vastaavaan

Vierailija
13/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ja sehän tässä tökkii. Sähköpostin omissa ohjeissa sanotaan, että juuri tuossa pitäisi lukea tuo automaattinen vastausjuttu, mutta eipä ole. 

Minulla lukee tuossa (suomeksi) Tiliasetukset, Postilaatikon asetukset ja Säännöt ja ilmoitukset. Mistään noista en löydä mitään vaihtoehtoa, että sähköpostitilini lähettäisi automaattisesti jokaiselle jonkun viestin. 

Löysin sellaisen, että lähtisi automaattisesti joku linkki tai tiedosto kaikille vastaanottajille, mutta enhän minä nyt sellaista halua!

ap

Se on juuri tuo; automaattivastaus, jonka kirjoitat itse, lähtee kaikille lähettäjille, eli niille, jotka lähettävät sinulle sähköpostia. Ei tarkoita, että se lähtisi kaikille yhteystietolistallasi.

Vierailija
14/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei auta kuin webmailin kautta kirjautua outluuokiin. Saman kanssa paininut aikanaan.

Vierailija
15/15 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei vaan onnistu. Menin webmailin kauttakin ja sieltä sentään löytyi se automaattinen vastaushomma. Laitoin sen alkamaan jo tästä aamusta, tein testin, eikä tullut mitään vastausta. Kokeilin lähettää omasta työsähköpostistani viestiä - ei vastausta. Kokeilin lähettää omasta gmailistani työsähköpostiin - posti tuli perille, muttei automaattista poissaolovastausta.

Ei tämä voi olla näin vaikeaa. Työaika päättyy 20 minuutin päästä. Sen ajan tappelen tämän kanssa ja sitten lähden pois. Antaa olla. 

ap