Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-11kk unet

08.07.2008 |

Meillä on 10kk tyttö. Hän nukkuu yöunet n.20-08, syö klo 6 ja nukahtaa uudelleen. Päiväunet ovat jotain ihan kamalaa. Ennen hän nukahti vaunuihin noin klo 11 ja nukkui 1-1.5 tuntia ja iltapäivällä toiset samanmoiset klo 16.

Nyt hän vissiin on siirtämässä uniaan myöhemmäksi ja jättämässä toisia pois. Yritän laittaa hänet nukkumaan puolelta päivin ruuan syötyään ja taas ennemmin ennen ruokaa. Mikään ei ole hyvä. Raivoaa ja raivoaa kunnes uni tulee ja nukkuu noin 50min ja herää. Siinä ei heijaukset auta. Iltapäivällä vauva on aivan väsynyt ja laitan hänet vaunuihin ja yritän nukuttaa, mutta ei nuku. Voi vitsit sentään, kun koko päivä menee siihen, että vauva on kiukkuisen väsynyt ja minä yritän nukuttaa. Tänäänkin hän nukkui päiväunia ainoastaan 50 min ja oli sitten niin kiukkuinen neiti.

Esikoinen jää aivan vähälle huomiolle. kun vauvan kanssa on tätä unitaistelua.

Onko muilla vastaavanlaista ja onko tämä taas joku ohimenevä vaihe, sekin lohduttaisi. Miten paljon tämän ikäisen pitäisi nukkua? Olen aivan ulalla tämän neitin kanssa, esikoinen oli aivan eri maata.

Olisi mukavaa saada vinkkejä miten saada vauva nukkumaan päiväunia, olen jo aivan epätoivoinen ja jos viitsitte, laittaisitte oman päiväohjelman jos saisin vaikkapa siitä vinkkejä uniaikoihin.

Kiitos ja hyvää kesää.

Angel-77 ja väsynyt vauva 10kk 9pvää

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu yöunet 22.30 tai 23.00 - 08.00 tai 08.30. Päiväunet n. klo 12-14 ja 18.00-18.30.

Eli yhteenlaskettu unimäärä vuorokaudessa 11-12 tuntia.

Mä toivoisin hartaasti, että illalla nukahdettaisiin aiemmin, mutta ei. No toisaalta olen erittäin tyytyväinen tähän nukkumaan meno aikaan, kun on vielä muistissa ensimmäiset 5,5 kk jolloin ei koskaan menty yöunille ennen kello 03!!!

Mulle tulis mieleen, että unta ei riitä enää päivälle noin pitkän yön jälkeen. Toki lapsilla on kovin erilainen unentarve.

Jaksamista ja hyvää kesän jatkoa!

Vierailija
2/4 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukkuu seuraavasti. Yöunet klo 21-08.30, Heräilee aamuisin kasin ja puol ysin välillä ja touhuilee tyytyväisenä sängyssään melkein puolituntia, saattaisi viihtyä kauemminkin, mutta yleensä saan itse raahauduttua siinä vaiheessa sängystä aamutouhuille. Tämän jälkeen aamupuuro ja touhuilua, ulkoilua tai kauppareissua. Puolenpäivän aikoihin syödään lounas ja sit nukkumaan päikkäreitä n. klo 12.30-15. Sen jälkeen välipala ja touhuilua. Ruoka meillä syödään n. kuuden aikaan ja iltapala just ennen ysiä. Meillä nuo ruoka-ajat hiukan heittelee riippuen kuinka paljon ollaan liikenteessä, samoin nukkumiset. Toisinaan neiti nukkuu päikkäreitä vain tunnin ja silloin ottaa viiden aikoihin toiset tirsat ja jos ei kuuden jälkeen heräile itsestään niin herätetään, jotta iltaunetkin maistuisi. Toisinaan neiti nukahtaa iltaisin autoon kun kuskataan isompia lapsia harrastuksiin, mutta ei tunnu haittaavan yöunille menoa.

Tätä yksille unille siirtyminen alkoi tuosssa 10 kuukauden iän loppupuolella eli vajaa kuukausi on menty näin, mutta tosiaan vieläkin välillä ottaa kahdet tirsat riippuen päivästä.

Neiti on aina mennyt hienosti itse nukahtaen nukkumaan ilman mitään nukuttamisia, mutta nykyään kun kippaan rattaisiin päikkäreille, niin alkaa armoton huuto, eikä siihen mitkään heijaukset auta. Annan hetken huutaa ja tuntuu rauhoittuvan itsekseen kun huomaa, että nyt tarvii tosissaan mennä nukkumaan. Joskus rauhoittuu kun lykkään kärryt ovesta ulos. Taitaa silloin olla jo niin väsynyt, että tajuaa pääsevänsä nukkumaan.

Kauppakeskuksissakin ja muissa ihmisvilinäpaikoissa neiti on hyvin nukahtanut matkiksiin, mutta nykyään ei meinaa malttaa, vaan kampeaa istumaan eikä nuku millään. Sitten päätin köyttää valjailla olkapäiltäkin kiinni ja heti kohta neiti oli unessa. On kai niin paljon katseltavaa ettei malta nukahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yleensä vain n. 45 minsaa. Mutta omassa sängyssä nukkuu mainiosti jopa 3-4 tuntia. Kannattaisi varmaan kokeilla, onko tyttösi jo ohittanut vaunuiän ja nukkuisiko paremmin pinniksessä. Meillä pullo maitoa tainnuttaa vilkkaan pojan päiväunille alle 10 minuutissa.

Tietysti myös liikkumisen lisääntyminen vaikuttaa uniin:( Mun kokemus on, että vauvojen elämässä on sen tuhat vaihetta ja kaikki ne menee joskus ohi, niin hyvät kuin huonotkin. Tsemppiä!

Vierailija
4/4 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkui ennen yöt n. 20-21 ja heräili jopa 7 aikaan aamulla, sitten alko päivällä oleen ihan tuskaa ja kiukkua päikkäreille meno. Täydellä huudolla sain vaunuihin nukkumaan n.11 aikaan kuten aina oli ennen ja nukku 15-30min. Eikä millään enää saanu uudestaan nukkumaan, ihan täyttä karjuntaa oli. Ja iltapäivällä sama homma. Ja koko illan sitte oli kiukkunen ku amppari. Ja jos annoin ruuan ennen nukkumaan menoa niin ei nukkunut senkään vertaa.

Sitte ajattelin että koitan jos poika tykästyisi että olis vaan yhet päikkärit. Eli nyt mennään nukkumaan klo20 (joskus 21) ja nukkuu 8.30-9.00 ja sitte aamupuuro ja leikkiä tai kauppaa ja sitte heräämisestä riippuen ruoka 12-12.30 (joskus venähtää unille meno jopa klo 14 asti jos ollaan kaupassa)ja sit nukkumaan ja nukkuu 1-2.5 tuntia (yleensä 1.5-2) ja 16-17 aikaan taas sapuskaa ja iltapuuro 19.30 ja sit suihkuun/kylpyyn ja nukkumaan 20.

Niin ja nykyään siis nukkuu sisällä pinniksessä. Tämän ikäsillä rupee nuo päiväunet jo oleen niin pinnallista että herää pieniinkin ääniin, eikä siks meillä ulkona nukkumisesta enää mitään tullu. Koitas sinäkin pistää sisälle nukkumaan ja tuo yksiin uniin siirtyminen meillä ainakin pelasti päivän.

jbaby ja E viikon päästä 1v