Onko linjoilla Jackrusselin omistajia?
Onko ihan mahdoton koira lapsiperheeseen? Toistaiseksi olen vielä kotona mutta noin vuoden sisällä pitäsi töihin mennä. Isoimmat lapset tokaluokkalaisia.
Kommentit (8)
Tämä tapaus ei kovin lapsiystävällinen... Kun saa olla lapsiperheessä pennusta asti , luulen että on lapsirakas rotu.
aina vaan sanotaan että on ihan mahdoton touhuaja mutta kun olen tuohon rotuun niiiiin ihastunut että haluaisi semmoisen...
Toki on yksilöstäkin kiinni. Mutta kannattaa varautua normaalien arkipuuhien lisäksi panostamaan muuhunkin aktivointiin ja ennenkaikkea koulutukseen, joka on oivaa aivojumppaa sekin. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään sohvaperunarotu vaan aktiivinen, vahvaluontoinen terrieri.
Meillä on kaksi russelia. Aivan ihania koiria, mutta vaativat paljon huoimiota ja aktivointia. No, noistahan ei ole pulaa lapsiperheissä ;)
Meille syntyi esikoinen viime talvena ja hienosti ottivat pojat vauvan vastaan. Koko ajan ovat hoitamassa ja vahtimassa. Vaikka kovia ovatkin egoilemaan, niin vauvalle ei olla kertaakaan osoitettu mieltä. Vauvan lelut saavat olla rauhassa, vaikka muuten joskus joku hiusharja löytyykin jyrsittynä kotiin tullessa.
Meillä ulkoilutetaan seuraavasti. Aamulla noin 30 min, päivällä noin 30 min ja illalla 1 t. Meillä on iso piha, jossa pojat saavat keskenään temmeltää. Russeleille riittää aktivoinniksi esim pallon heittäminen, jaksavat innostua pallon hakemisesta moneksi tunniksi. Toinen koiramme pallottelisi varmasti niin kauan kunnes sydän pettää :D
Kumpikin koira on oman laatuisensa. Toinen on todella älykäs ja seuraa tarkasti kaikkea mitä ympärillä tapahtuu. Tämä koira on myös aktiivinen. Toinen koira on laiska ja vähän hölmö. Kun vieraita tulee, jaksavat pomppia innoissaan, mutta rauhoittuvat pian ja normaali kotioloissa lepäilevätkin pitkiäkin aikoja sohvalla.
Suosittelen Jackrusseleita ja Parsonrusseleita, meidän pojat on Parsoneita!
Jos sulla on jotain lisäkysymyksiä, niin kysy ihmeessä!
Mitä luulet pystyvätkö 7 ja 8v lapset hallitsemaan russelia kun koira on kiinni hihnassa?
Lenkitykset varmasti onnistuvat ja pihaan meillä olisi tilaa rakentaa koiralle ulkoiluaitaus jossa vois omatoimisesti touhuilla päivisin hyvällä säällä. Ovatko teidän koirat kovin räksyttämään? Omakotitalossa se ei pariaatteessa iso ongelma ole mutta mies on sitä mieltä että koira ei saisi räskyttää. Mä olen sitä mieltä että meidän perheessä ei voi kasvaa kuin sanansa sanovia koiria kun meidän porkka on sen verra äänekästä muutenkin =). Itsellä on kokemusta labaradorinnoutajista ja cockereista.
Toki voit kouluttaa koirasi niin, ettei se vedä. Meillä on jäänyt koulutukset vähemmälle ja toinen koira vetää hihnassa. Vaunujen kanssa kun lenkkeilen, niin tuli ongelmaa kun oli työnnettävänä vaunut ja vielä kaksi flexiä kädessä ja toinen koirista veti niin, että flexi irtosi aina kädestä. Ostettiin sitten sellainen vetämisenestopanta (ei mitään haittaa koiralle) ja se kyllä estää 100% varmuudella vetämisen. Meillä oli sellainen käytössä myös Berninpaimenkoiralla.
Ovat kyllä hanakoita ilmaisemaan mielipiteensä :) Kotioloissa eivät räksytä, mutta jos lenkillä sattuu tulemaan joku " vihollisleiriä" edustava koira, niin johan alkaa haukkuminen. Meillä tämä lenkillä haukkuminen alkoi tosin toisen koiran tultua, saavat ikään kuin voimaa toisistaan. Niin ja mitä isompi koira, niin sitä kovempi uhoaminen :D Koirapuistossakin kuvittelevat olevansa kunkkuja. Komentelevat muita ja ihme kyllä muut seuraavat kuin alamaiset. Hassua katsottavaa, kun 9 kg painava koira komentaa 60 kiloista kaveria!
Tarvii paljon toimintaa